Psyborg skrev:
Psykedelika vil kræve af dig at du rykker dig ud af mange dine dagligdags ting du endnu ikke ved noget om.
Det vil presse dine grænser ud over alt hvad du tror du ved af.
Der vil komme gode overraskelser og rigtig negative konsekvenser af brug af psykedelika.
Noget du kan være ganske sikker på at når først det er indtaget er der ingen vej tilbage.
Historier om folk der mister venner og familie sammenhold pga brug af psykedelika er meget normalt.
Mange af de mennesker du tror vil det bedste for dig er måske ikke så gode for dig alligevel.
Det er ikke fordi psykedelika gør dig til en anden person at du så fjerner dig fra dem.
Det er fordi at du vil se alle mennesker omkring dig for hvad de i virkeligheden er.
Det kan være utrolig hårdt og har sine konsekvenser.
Desværre for mange unge idag ender de i isolation og ensomhed pga dette.
Det lyder som om, det er noget du selv har prøvet, Psyborg?
I så fald, vil jeg påpege den bydende nødvendighed af, at du pointerer der her er tale om
din egen oplevelse, og ikke en, der er generel for samtlige brugere af psykedelika.
Du tilskriver psykedelika nogle evner, som jeg ikke er enig i, eller i hvert fald ikke selv har erfaring med. Psykedelika kan, efter min opfattelse, gøres til det man selv ønsker - inden for en hvis ramme, naturligvis. Ønsker du nogle hyggetrip med en kammerat, og har du ikke et ønske om, at oplevelsen skal blive totalt livsændrende, er jeg overbevidst om, at det ikke er noget problem. Man mister ikke nødvendigvis sin familie og venner, det er ikke en selvfølge, at man pludselig kan gennemskue alle mennesker omkring sig, og en fuldstændig omvæltning af dit liv er
ikke en del af pakken.
Den måde du med selvfølgelighed tillæger psykedelika alle disse utrolige, mystiske kræfter, skærer mig kort sagt i øjnene.
Hvorvidt du, Moowgli, er "rustet" til et svampetrip, det vil jeg ikke komme med gæt på. Jeg ved ikke hvor meget det kan betyde, i retning af en dårlig oplevelse og efterfølgende problemer, at din mor har haft en psykose.
Ikke desto mindre vil jeg mene, at man, forudsat man har en hvis alder, en hvis modenhed, overvejende stabile omgivelser og personlige relationer, det være sig til familie, venner el. kæreste, og desuden har sørget for at sætte sig godt ind i stoffet, dosis,
set & setting, og ellers prvet at forberede sig på alle mulige måder, ja, så tror jeg de fleste vil kunne slippe afsted med en rimelig fin oplevelse.
I dit tilfælde, aner jeg dog som sagt ikke hvor ansvarligt psykedelika vil være, men du har trods alt noget erfaring med andre stoffer, omend de er af en helt anden klasse. Hvis du ikke har oplevet nogle faresignaler i forbindelse med brug af disse, kunne dette muligvis ses som en lille tommelfinger opad... Men det vil jeg lade være et åbent spørgsmål...