encephalon skrev:
Hvor stor var dosen? Tolerance? Havde du maven fuld af mad?
At psykedeliske stoffer har en indflydelse på disse, skal ikke afvises, da de agerer i samme neurale baner. Personligt har jeg oplevet at være veludhvilet efter svampe (og andet), og oveni købet fået tildelt nogle ret realisitiske drømme - men jeg har ventet til svampene har aftaget i rusen, i modsætning til dig, som tog svampe og hoppede i seng lige efter. Må man spørge hvorfor?
Dosis: 2g. tørret cubensis
Tolerance: Har taget svampe i alt ca. 20 gange. inden for det sidste halve år 5 gange.
Spiste svampene på tom mave, men blev nu ikke specielt påvirket i forhold til mindre dosis for 14 dage siden
Jeg ved ikke hvad jeg har skrevet, som du har tolket til at jeg har spist svampe og gået direkte i seng. Jeg spiste svampene sammen med 3 venner ved 23.30-00.00 tiden og var hjemme ved 5-tiden. Jeg faldt i søvn umiddelbart efter og sov til kl. 8. Ca. 2½-3 time. Jeg vågnede før mit vækkeur ringede, som hvis jeg bare havde sovet længe i en weekend f.eks.

encephalon skrev:
Og for lige at løfte en pegefinger: Hvis du får en banebrydende, uønsket livsændrende oplevelse på psykedelika, så har du ikke lyst til andet end at slappe af i lang tid efter, forkæle dig selv og tænke nogle ting igennem - at skulle komme op på arbejde før svamperusen overhovedet burde være overstået, kan være noget af en lussing der gør tingene en milliard gange værre. Tag psykedelika med omhu, især svampe

Tak. Var nu ikke påvirket da jeg var på arbejde. Mødte næsten 10 timer efter rusens indtrædelse. Var mere fokuseret, beregnende og i det hele taget mere veloplagt på arbejdet, end jeg normalt er..
Tenka skrev:
Jeg tror ikke det har noget at gøre med at hjernen "pumper" specielle kemikalier ud når du sover efter et trip.
Tror du har misforstået det jeg har skrevet. Tryptamin er, såvidt jeg har forstået, en
slags transmitterstof. Psilocybin, DMT og serotonin er bl.a tryptaminer. (Ret mig hvis jeg tager fejl)
Kan ikke finde det sted jeg læste det, men jeg mener at det omhandlede nogle forskere som mener at hjernen udskiller DMT under REM søvn og nær døden-oplever. Hvis jeg husker nogenlunde rigtigt, kan man vidst ikke bevise det da man skal bruge levende menneske hjerner til forsøgene og det tillader etisk råd ikke. Man kan ikke bruge dyr, for man ved ikke om dyr drømmer på samme måde som mennesker.
Derfor tænkte jeg at det måske kunne hænge sammen på følgende måde:
For at være frisk og veludvilet, skal man drømme.
Drømmene, som er et DMT trip, erstattes med et andet tryptamin - psilocybin.
Tænkte derfor at det var muligt at "drømme" i vågen tilstand og derved være udvilet af mindre søvn?
Det er kun en teori og jeg har ingen kilde eller faglig viden til at underbygge med..
//blazR