Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

MIn far var på hippietrail i sin ungdom. Hippietrail er fly til Istanbul, der fra tog igennem Iran, Afghanistan, Pakistan, Indien, og til slut i Nepal. Ham og hans kæreste røg en del hash på vejen, de havde også før været i Morocco og store dele af nord afrika hvor de røg det ulækre kif-tobac/pot mix.

Nå men til hovedsagen. I Afganistan fik de en sort ryger som gjorde min far rigtig dårlig og som gav hans kæreste et nervøst sammenbrud. Trist, fordi det gjorde at man far lagde hashen på hylden for altid :cry: kunne være fedt at dele en joint med sin egen far en gang :lol: da han ellers er så tollerant. han har dog intet mod jeg ryger og dyrker, bare jeg holder mig fra hårdere stoffer. Hans teori er at der var blandet opiums produkt i den sorte afghaner, hvad mener i om det, er/var det normalt? Mon jeg kan snakke med min far om det så han får et mere positivt syn på hash, og hvilke argumenter mon jeg skal bruge.. hmm..

Dedikeret medlem

I og med at han ikke har noget i mod at du ryger og dyrker synes jeg ha i forvejen har et meget positivt syn på cannabis fra en forældres side - at han mener du skal holde dig fra hårde stoffer er vel en meget normal holdning... Hvis det er at du gerne vil ryge en pind med ham så mind ham om at der er en grund til at han har røget (det skæg), fortæl ham at der ikke grund er til at lægge tjalden på hylden når han tror der var opium blandet i, det ikke nogen mening. Andre gode argumenter for at cannabis er for nice findes bl.a. her: http://malkavian.topskud.dk/cannabismyter/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvom det kan være en af årsager til at han ikke ryger længere, kunne det vel også tænkes at han er nået dertil i sit liv hvor han ikke har hverken behov eller lyst til at ryge hash? I så fald er der, efter min mening, ingen grund til at forsøge at ændre dette, selvom det måske kunne være meget hyggeligt. Det er nu også hyggeligt at nyde nogle kolde øl sammen.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Synes du skal være tilfreds, det er de færreste unge der får lov til at ryge og dyrke af deres forældre.

Titel:
Junior medlem

kemal skrev:
Synes du skal være tilfreds, det er de færreste unge der får lov til at ryge og dyrke af deres forældre.

Ja, synes ikke der er grund til brok :O
Du er utrolig heldig at dine forældre er så tolerante, eller i hvert fald din farmand er!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

zomgwtf skrev:
Nå men til hovedsagen. I Afganistan fik de en sort ryger som gjorde min far rigtig dårlig og som gav hans kæreste et nervøst sammenbrud.

Der kan være mange forskellige grunde til at det skete. Det er dog næppe pga. opium. Alt er vel muligt, men råopium er jo noget klistret stads, som du ikke lige på en nem måde laver til et fint pulver som blander sig fint med hashens trichomer før presning. Det kunne selvfølgelig teoretisk have været heroin, men igen er hverken opium eller heroin specielt kendte for at give psykiske problemer. Tværtimod fjerner det jo enhver bekymring om hverdagen. Man kan blive dårlig af heroin/opiater, men det skyldes typisk en overdosis, og det giver typisk voldsomme opkast (tænker på OD, der ikke er livsfarlig, men som alligevel er for meget).

Det er mere sandsynligt, at Set og Setting har været gal. Det kan under bestemte omstændigheder starte en kædereaktion, hvis først den ene får et bad trip. Og det er sgu typisk ikke andet en et bad trip, men de fleste oplever det på et eller andet tidspunkt i løbet af "karrieren". Det er naturligvis ærgeligt, lidt som det er ærgeligt at miste kontrollen på øl og sprut, hvorefter man finder sig selv ravende rundt i nattelivet med pis og lort løbende ned af benene.

Din far bør måske bare spørge sig selv om, hvordan det kan være, at han var i stand til at ryge masser af hash uden de fjerneste problemer, og hvorfor alle de succesfulde sessioner ikke bør tælle i det store billede?

Hvis der vitterligt var noget galt med hashen, så ville mit tip have været: 1. simpel overdosis fordi de tilfældigvis var løbet ind i det bedste hash nogensinde, og så har de måske fået 4-5-6 gange normal dosis inden de fik sig set om, 2. de har været uheldige at få noget hash, hvor der har været mug i planterne, og diverse mug kan give nogle ret ubehagelige forgiftninger.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
Malkavian skrev:
2. de har været uheldige at få noget hash, hvor der har været mug i planterne, og diverse mug kan give nogle ret ubehagelige forgiftninger.
damn er det muligt! :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

wist skrev:
Malkavian skrev:
2. de har været uheldige at få noget hash, hvor der har været mug i planterne, og diverse mug kan give nogle ret ubehagelige forgiftninger.
damn er det muligt! :(

Det er en plante. Der kan gå mug i den. Ja det er muligt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
damn nedtur :(

men hey hvad angår din pops, så jah være dog lykkelig over at have en far/mor som ikke slagter dig for at ryge/dyrke tjalde! at forlange mere er næsten grådigt :P men jo ville det ville da være en super "fed" :lol: følelse at ryge med sin pops!

Titel:
Medlem

skete så sent som i går jeg fik en lille raket med den gamle på sofaen. 8) :P

Titel:
Medlem

Ja jeg er da også meget taknemmelig over at have sådan en far :) Men jeg kan se at hans gamle chillum ligger gemt væk i vores udeskur, ku være griner at hive den frem og ryge lidt sammen med ham. Men tror bare jeg dropper det og vil være glad for ham som han er, hehe.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
det er sgu ellers en god måde at nedbryde barrierer mellem dig og dine forældre at ryge med dem på. jeg har også røget et par gange med min far, hvis holdning er at så længe jeg kan styre det og det ikke påvirker min skole - så er det min egen sag. man lærer pludselig noget nyt om sine forældre og indser på en anden måde at de "også har været unge engang". mens vi har røget har min far fx fortalt mig om en masse svampe og LSD-trips han har været på da han var ung.

fx fortalte han mig at første gang han var på LSD så han sig selv dø - oppefra! og alligevel havde han det super fedt. det næste vi skal sammen er måske et lille svampe trip engang til efteråret ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]