Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 20:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/krimin ... m?rss=true
Citat:
Fra i dag er det helt forbudt at køre bil med selv den mindste smule stoffer i blodet.

Men politiet aner ikke, hvordan det skal finde ud af om en bilist har taget hash eller narko, skriver Jyske Vestkysten.

Kun omkring 20 betjente i hele landet har været igennem det kursus, hvor man lærer at gennemskue narkobilisterne ved at kigge på deres pupiller.

- Vi er i fuld gang med at uddanne folk, men vi er ikke helt klar endnu, fortæller Jørn Pakula Andresen fra Rigspolitiets Færdselsafdeling.

Ud over at få lov til at lyse bilisterne i øjnene får politiet med den nye lov i hånden lov til at lave en kemisk hurtigtest af trafikanternes sved eller spyt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
LORTELOV !!!!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hvorfor er det en lortelov?

Det der er noget lort er da at betjentene ikke kan finde ud af om folk har taget stoffer når de kører bil eller motorcykel.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er sgu ogsaa helt okay med mig.

Jeg ville blive komplet rasende hvis en eller anden brian idiot koerte mig over, fordi han absolut skulle tage amfetamin og ecstazy samtidige med at vedkommende skulle koere bil.

Stoffer, alkohol, medicin og bilisme, haenger bare ikke sammen. Med mindre man fuldstaendig ligeglad med andre menesker

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
eedeolla skrev:
Det er sgu ogsaa helt okay med mig.

Jeg ville blive komplet rasende hvis en eller anden brian idiot koerte mig over, fordi han absolut skulle tage amfetamin og ecstazy samtidige med at vedkommende skulle koere bil.

Stoffer, alkohol, medicin og bilisme, haenger bare ikke sammen. Med mindre man fuldstaendig ligeglad med andre menesker

Fuldstændig enig! Jeg er ligeglad med hvor mange forskellige stimulanser folk fylder sig med, det er bare ikke i orden at køre i trafikken når man er påvirket.

Titel:
MEGATRON

Incinerator skrev:
Jeg er ligeglad med hvor mange forskellige stimulanser folk fylder sig med, det er bare ikke i orden at køre i trafikken når man er påvirket.

Eller psykedelia for den sags skyld, 180 i timen og svampe er ik en god combo imo. =)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Så det vil sige hvis man har taget amfetamin så skal man holde sig væk fra sin bil i 3-5 dage efter?`Det er sgu da ikke iorden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

FlæmMing skrev:
Så det vil sige hvis man har taget amfetamin så skal man holde sig væk fra sin bil i 3-5 dage efter?`Det er sgu da ikke iorden.

Nej det må man da godt nok ikke håbe, det er da for skod så.. men det er vel forhåbentlig bare mens man er PÅVIRKET man ikke må køre.. det er så også helt okay..

Titel:
Dedikeret medlem

haha :D et kursus hvor man lærer at kigge på folks pupiller ? for satan det er noget af det dummeste jeg har hørt længe :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tæækno skrev:
FlæmMing skrev:

Nej det må man da godt nok ikke håbe, det er da for skod så.. men det er vel forhåbentlig bare mens man er PÅVIRKET man ikke må køre.. det er så også helt okay..

Eks. kan amfetaminen jo spores i kroppen et par dage efter indtagelse. Det vil jo være fjollet hvis man bliver taget, uden man er påvirket.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Håber så sandelig også kun det er beruset tilstand der menes, for ellers ved jeg ikke om jeg er interesseret i et kørekort når man tænker på hvor langt tid cannabis kan spores i kroppen og sammentidig være fuldstændig upårvirket af dét.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har da før kørt bil mens jeg var påvirket af amfetamin. Er man ikke totalt blæst, og har man ikke været vågen i flere døgn, ser jeg intet problem i det. Synes I heller ikke man skal have lov at køre efter 6 kopper kaffe?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

yeti skrev:
Jeg har da før kørt bil mens jeg var påvirket af amfetamin. Er man ikke totalt blæst, og har man ikke været vågen i flere døgn, ser jeg intet problem i det. Synes I heller ikke man skal have lov at køre efter 6 kopper kaffe?

Jeg vil også give dig lidt ret i. Jeg har selv flere gange kørt bil på amfetamin, har også gjort det på andre ting og sager. Mange af tingene fortryder jeg også. Men har dog aldrig kørt bil, med alkohol i blodet.

IMO er langt mere forsvarligt at være påvirket af amfetamin end alkohol, hvis man skal køre bil. Ingen tvivl om det. Dog bliver jeg meget hurtig irriteret, hvis der ligger en gammel kælling foran en om man ikke kan komme forbi, enten fordi der er dobbelt vejstriber, eller også er bilen forlangsom til en overhæling (Opel fra 97) :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er vel også de færreste der sætter sig ud og kører bil, mens de f.eks. er fulstændig ramt på ecstasy, ellers skal man da være godt idiot :twisted:

Mens man under påvirkning af amfetamin sagtens kan føre bilen - også forsvarligt nok mener jeg. Måske er man endda mere opmærksom til tider.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Problemet med den her lov er at der ikke er grænseværdier for f.eks cannabis. hvis jeg ryger en joint den 1 august og blive stoppet den 14 aug og jeg ikke har røget i mellemtiden og de af en eller anden mærkelig grund vælger at tage en blodprøve. Så falder hammeren fordi de kan spore cannabis i blodet. De er ligeglade med om man er påvirket i gerningsøjeblikket og tror godt vi alle kan blive enige om at en enkelt joints effekt ikke virker i 14 dage.

Det er latterligt.

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Synes det er helt i orden at man ikke skal køre påvirket af hverken det ene eller det andet, men hvor går grænsen? Hvis jeg har røget en joint tre dage forinden jeg kører bil er jeg jo ikke påvirket af hashen, men metabolitterne findes stadigvæk i kroppen.

Min eneste skepsis er usikkerheden ved sved-tests og div. grænseværdier. Det kan godt være at der er nul-tolerance, men plejer det ikke at være sådan at det er forbudt at køre bil hvis man ikke er i stand til det af den ene eller den anden grund?

Jeg er fuldt ud i stand til at køre bil selvom jeg har røget en joint aftenen før, det kan de ikke modbevise. Kører aldrig når jeg er skæv/stiv etc.

Snakkede med en Henrik fra hampepartiet i går på Staden, som sagde at Ribe-modellen var blevet indført i hele landet, hvilket jeg ikke kunne tro på da jeg ikke havde læst noget om det. Det er nok denne lov han tænkte på. Hvis Ribe-modellen bliver indført overalt, kræver jeg at folk der drikker i weekenden og folk der er trætte, bliver forbudt at køre bil selvom de ikke er stive eller trætte når de bliver stoppet.
Folk der tager en morfar på en bænk burde også få taget kørekortet så, de KAN jo være trætte når de kører :roll:

Citat:
Ud over at få lov til at lyse bilisterne i øjnene

Har det været forbudt? Så vil jeg sku kræve erstatning

Kursus i Pupil-kiggeri? Hvad har de røget?

"Pupillerne er på størrelse med 50-ører, mon han har spist chokolade?" :roll:

Medlem
Brugeravatar

Under Anden Verdenskrig blev nogen af de tyske soldater probbet med amfetamin og mener også det amerikanske flyvevåben har brugt amfetamin til deres piloter for at holde sig vågne..

Tror ikk det er specielt farligt at køre bil på amf må jeg indrømme, medmindre man er fuldstændig blæst..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xpert skrev:
Snakkede med en Henrik fra hampepartiet i går på Staden, som sagde at Ribe-modellen var blevet indført i hele landet, hvilket jeg ikke kunne tro på da jeg ikke havde læst noget om det.

Da de lagde politikredsene sammen besluttede de at harmonisere tingene, og her sagde de, at Ribe-modellen ville blive udbredt over hele landet. Det har kort være på et par websites, men det er jo desværre ikke noget det store flertal kalder vigtigt nyt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Kursus i Pupil-kiggeri? Hvad har de røget?

"Pupillerne er på størrelse med 50-ører, mon han har spist chokolade?" :roll:

Der er nogle der har store pupiller fra naturens side, altså virkelig bloppere, er vel derfor man skal kunne skelne :) Men ja, typisk er det et godt mål at gå efter, hehe.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
går bestemt ikke ind for at man køre bil når man er påvirket-

MEN... jeg er bange for 1 ting.. at politiet går efter kaninen i stedet for bjørnen..

hvis du har drukket inden du tager ud og køre.. - så er du voldsomt farlig for trafikken..

har du røget er du langt fra lige så farlig for trafikken..

har du taget amfetamin er du langt fra lige så farlig for trafikken..

og der er flere stoffer, hvor du er langt fra lige så dum som på alkohol.. - hvis at man skal teste folk for 5-6 forskellige typer stoffer, så er vi for langt ude..

Politimanden bør i stedet bede vedkommende der er påvirket af andet end alkohol, om at gå lige - checke hvorvidt personen overhoved er klar i hoved.. -

se personen som en person der er for træt til at køre - det er også strafbart.. - og hvis personen har røget 20 bonghoveder og sejler frem og tilbage, så sige nej - hvis du intet kan spore på personen ud over med syge tests.. så lad ham dog gå..

prøv at sæt trætte billister óg alkohol billister op imod narkobillister.. -

- Blandt dræbte 18-19 årige var 24 % spirituspåvirkede.
- Blandt dræbte 20-24 årige var 38 % spirituspåvirkede.
- Blandt dræbte 25-70 årige var 25 % spirituspåvirkede

+

"Forskning tyder dog på, at den korrekte andel er op til 10-20 %. Vi kan umuligt fastslå andelen med sikkerhed." - taget fra http://www.trafik-unionen.dk

wow, så et sted imellem 34-58% af alle ulykker er pga. de 2 faktore - personligt tror jeg ikke på at der er nok folk der tager narkotika til at vi kan slå de værste dræbere.. -

men ok, det er jo moralsk uforsvareligt at tage stoffer - kan ikke passe at de deresens narkomaner kan køre rundt i trafikken uden at politiet gør noget ved dem!!! -

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]