Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
heY jeg har endnu ikke prøvet guldkakao... men vil super gerne prøve det her når jeg får ferie om ca. 2,5 uges tid... men men, har tit hørt at både kage og kakao, der kan man godt regne med at være skæv i 24 timer+... er dette sandt...?

har tænkt mig at ligge lavt ud med ca. 0,5-0,75 g semi....og er skam vant til en hash rus..bryder mig bare ikke om at være i en hashrus så længe.

men ja, hvordan er forskellen mellem rusen ved oral og røg... bare et par få ord ville være lækkert... der er nemlig fest uge heroppe på det tidspunkt så ville være fint hvis jeg var klar til druk senere på dagen..

vil nemlig trykke den maks af da jeg kun får ca. 4 dages sommerferie i alt...

og lidt oplevelser af hvert ville jo være i top.

fred være med jer...!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Med kakao går det hurtigere end med fast føde

På tom mave virker guldkakao tit indenfor 45 min nogengange hurtigere. Regn med mellem 45 og 1 time før pleatau er nået. Mad og andet i maven kan påvirke optagelsen, nogengange op til 3 timer.

Rusen er mere "ristet" eller sådan føler man det. Kurven er mere jævn og topper lavere end fx. bong da THC'en bliver optaget over længere tid, men rusen varer så også længere
Herligt afslappet følelse i stedet for den grumme hammer i hovedet som ved bong, selvom du er godt ramt. Rusen er mere venlig, og du slipper også for tobakken hvis du normalt ryger med. Gør rusen renere, nikotin gør på mig at rusen føles mere rastløs og irriterende

Du er ikke skæv i 24 timer, måske bagskævhed medregnet. Rusen varer mellem 3 og 12 timer alt efter dose. Jo højere dose jo længere virker det. Vil tro en 4-5 timer alle stadier inklusiv før rusen er forbi, men eftersteneren er også dejlig, specielt ved oral indtagelse

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

tak for svaret makker... vil stadig overveje det... men hvem siger man ikke på kan starte tidligt ud formiddagen og drikke om aftenen... tager self en lav dose.. har prøvet at blive fanget i en alt for kraftig hashrus, og den er ikke ligefrem behagelig.. hvis det ikke virker kan jeg jo altid forsøge en anden gang...

men hvor lang tid er man sådan "bonged" du ved... for elsker hashrusen men hader den der bonged følelse,desværre...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg tror det er meget individuelt hvordan det virker. Jeg foretrækker selv kakao til hver en tid. Selv bliver jeg mindre stenet, mere "høj", oftet med et stærkt forvrænget virkelighedsbillede. Det er for mig en mere psykedelisk oplevelse, og guldkakao er fast ritual inden enhver bytur/koncert.

Jeg synes du skal prøve det en dag du ikke skal feste med vennerne, for at se, om du synes det er festligt eller ej. Det er trods alt surt at sidde i en stol og stene, mens resten fyrer den af (eller måske ikke?)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er slet ikke en bong-skævert, men en mere blød rus, mere psykedelisk som bull lee skriver. Får tit auditive hallucinationer og altid CEVs når jeg æder hash. Føler sig bare godt tilpas, utrolig afslappet

Ville dog også sige at du skulle prøve det hvor du kan sidde stille i et par timer uden at røre dig mere end at skulle skifte nummer eller drikke sodavand ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

okay, tak for svarene endnu en gang... og ja, jeg prøver mig frem og ser... det værste der kunne ske var jo nok at jeg brækkede mig eller faldt i søvn... men takker...

Titel:
Dedikeret medlem

Har forsøgt mig med guldkakao 3 gange nu. En gang med en smule pot i The (ja okay, guldthe), en med hash i the (ja okay, guldthe) og en gang med rigtig kakao, lavet som fra bunden. De to første gange fungerede det ikke sådan helt, kun en svag virkning (måske placebo) og den sidste gang fik jeg en god virkning, lidt svag i det, men da jeg reducerede med en joint, fik jeg en super skævert. Det har alt sammen være grundet for lille dosering, som vil ligge på 0,4-0,5 (80'er fra staden), så hvis du vil opleve det rigtig guldkakao-trip, så bør du nok smide en liiillle smule mere i.

Men så snart jeg får nosset mig på staden, så vil jeg også lave en ordentlig omgang guldkakao! Det er helt sikkert.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Du skal ihvertfald endeligt ikke fyre 2g fed i blandingen, jeg fik det godt nok ubehageligt da jeg gjorde det :P

Titel:
Dedikeret medlem

Nej alt med måde selvfølgelig. Men nu afhænger det af din fysik, tolerence, indtagelse af mad, maveproblemer samt hvordan vejret er i Bairut (or something). Ihvertfald vil jeg forslå en dosis ala 0,7 semiryger, IMO. Men prøv dig frem, du kan altid reducere med en pind, hvis du skulle trænge mere. Better safe than sorry

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du bliver kun skæv i 24 timer, hvis du opfører dig totalt uansvarligt - og det vil sige utålmodigt - og indtager voldsom meget mere hash end du normalt kunne finde på at ryge.

Jeg ved ikke, om du har erfaring med oral indtagelse af Ecstasy, panodiler eller svampe? Men det her er akkurat det samme, og du må og skal væbne dig med en tålmodighed, der holder 1-2 timer. Hashrygere er bare vante til at rusen slår indenfor 5 minutter, og det gør flertallet utålmodige.

Der er en kvalitativ forskel mellem at ryge og spise hash. Når du ryger, så rejser THC'en direkte til hjernen og virker. Men gennem tarmsystemet, så kommer THC'en forbi leveren, hvor THC'en faktisk bliver omformet til en mere psykoaktiv form, der er mere psykedelisk.

Så der er et trade-off: den spiste THC bliver optaget over flere timer i en blødere kurve, men til gengæld rammer den optagede THC hjernen med et stærkere stof.

Det bedste er nok at bruge noget hash, som du kender godt, og så dosere en smule mere end normalt. Det kunne være godt at køre en lille uambitiøs test i en weekend, hvis du har mulighed for det. Altså lave lidt kakao af din valgte hash og så indtage en begrænset mængde og se hvordan rusen udspiller sig over ca 2 timer. Har du fået doseret for lidt, så kan du jo altid supplere med en joint

Vær opmærksom på, at rusen sniger sig mere ind på dig, end når du ryger.

Titel:
Junior medlem

Jeg vil lige dele mine erfaringer med dig

Har selv prøvet kage og kakao en 5-10 gange hver..

Uanset hvilken oral indtagelse du vælger så bliver det ret klamt, sry men det gør det. Kakaoen smager virkeligt at bæ og et godt trick er at fylde koppen halvt op kun ( for at du skal drikke mindre) og så ellers bare holde dig for næsen og bunde

Kagen er lidt mere trickey, den kommer ofte til at blive rigtigt fedtet at have i munden og smager virkelig af gran, den tager længere tid at lave og virkningen tager længere tid for at komme.

Jeg har uden tvivl haft vildere oplevelser på kagen end på kakaoen, hvorfor ved jeg faktisk ikke, fordi sidste vi lavede kakao var der 2G 80er ryger i, pr mand og det stak altså ikke vores 1G std (3 for 100) pr mand KAGE.

Men min teori er at det har en meget meget meget stor betydning hvor meget du ryger generelt, jeg syntes ikke selv jeg ryger meget, men 2G i kakaoen var ikke nok til at gøre mig SKÆV! som jeg kender det i gode gamle dage.

Prøv dig frem, jeg vil anbefale dig at lave kakao først med 1G i, og så ellers gøre som skrevet ovenfor :)

Held og lykke mate

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]