Søren Putte skrev:
Nu har jeg tænkt længe over emnet. Cannabis har en række medicinske og produktive argumenter, som kan tale for en legalisering. Hvor imod jeg ikke kan finde nogle argumenter for en legalisering af stimulanser. Har stimulanserne nogle sider, der er værd at arbejde med, eller vil de altid være et party-drug, som skader de unge?
Mit hovedargument for at stimulanser, og alt andet for den sags skyld, skal legaliseres er at folk selv skal bestemme hvad de propper i kæften, røven, armen eller hvor de nu vil putte det hen.
Information > kriminalisering!
Bare ud fra dit indlæg kan man se hvor meget staten forskruer folks syn på de stoffer som bliver kaldt for stoffer. Med det mener jeg at det kun er ulovlige ting som f.eks. kokain der bliver kaldt for stoffer hvorimod alkohol ikke bliver omtalt som et stof. Selv hvis vi siger at alle stimulanser kun er party drugs som ikke gør andet end at man har det sjovt og så skader de en, så synes jeg stadig de skulle være lovlige. Hvor meget godt gør chips dig? Det eneste det giver er en nydelse mens du indtager det ellers så skader det dig kun ved at du bliver tykkere...
Min grundlæggende holdning er at det er forkert at gøre ting ulovlige bare fordi de kan skade folk. Informer om de forskellige ting og lad så folk selv vælge om de synes det er værd at indtage de ting.
Men det var nok ikke sådan en grund du ledte efter

Tag mdma f.eks. Det er blevet brugt til behandling af psykisk syge, hvilket i hvert fald viser at det kan bruges til andet end at feste. Mdma gør desuden det at åbne sig og tale om følelser meget lettere. Jeg har fået stærkere bånd til nogle af mine i forvejden gode venner efter jeg er begyndt at tage stoffer med dem. Så det er ikke kun sjov og ballade det kan bruges til. Selvom jeg klart foretrækker en pille eller to til at feste på i forhold til 10-15 øl, både om aftenen hvor festen foregår men så sandelig også for at undgå alkohollens lede kølleslag dagen efter!