Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 00:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nu er det jo ikke fordi det er specielt svært at dyrke svampe. Så det med respekt for arbejdet bag, synes jeg ikke man kan sige. Angående flushes, man får jo så mange svampe at man ikke kan nå at spise dem selv. Så medmindre man kun vil høste engang imellem og ikke rigtig have en hobby, så er det nok muligt at nå at spise alt selv.

Men hvis man dyrker det som hobby og eksperimentere med nye casing teknikker/alternative former for substrater og andre mindre heldige ideér, ja så ender man ud med at sidde i et badekar fyldt med svampe.

F.eks.

Hvis man ikke har adgang til vermiculite og perlite. Kan man bruge vat, jiffys og knuste lecaperler.

Jiffy+Knuste lecaperler = Vermiculite og Tørv.
Vat = Perlite.

Når man caser sådan her, skal man huske at dunke casingen efter hvert flush, ellers er der slet ikke nok væske til frugtene.

En anden mere enkelt casing:

Jiffy i bunden af kassen, mycelie i midten og jiffy som toplayer også. Den skal også dunkes og fungerer fint. Jeg lavede forsøget i en brugt box fra et cubensis-growkit.

Så der er tusindvis af måder at case på og der er også tusindvis af måder at dyrke dem på.

Det hele handler om at lægge et fugtgivende lag i bunden, koloniseret substrat i midten og et dødt* lag i toppen.

*= Et lag uden næring som myceliet stadig kan kolonisere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Bull Lee skrev:
Med risiko for at lyde enormt hippie-agtig, så tror jeg faktisk, at alle ville få et meget sundere forhold til stoffer hvis de kun indtog hjemmedyrket. Man tager sine stofoplevelser meget mere alvorligt, når man ved hvilket arbejde man har lagt bag.

Måske lettere problematisk, hvis man er til 2cb, methylon og den slags :)

Men jeg bliver da mere og mere fristet til selv at gøre forsøget med svampene...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DeHades: Kræver jo bare du kender til kemi på et højt niveau. Tror det ville være sundt at lave sine egne synteser, så ved man hvad man smider i hjernen.

Desuden er kemiske-stoffer noget BULL IMO. Man ender altid ud med at føle sig kneppet i røven bagefter. Det eneste jeg ikke har det sådan med er coke, der er jo ingen bivirkninger IMO.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Schizophreniak skrev:
Desuden er kemiske-stoffer noget BULL IMO. Man ender altid ud med at føle sig kneppet i røven bagefter.

Det kommer vel an på, hvor man går kold.... :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
Schizophreniak skrev:
Desuden er kemiske-stoffer noget BULL IMO. Man ender altid ud med at føle sig kneppet i røven bagefter.

He he, nej det var ikke så bogstaveligt ment.

Synes bare at de "tømmermænd" man får af syntetiske stoffer ikke er rusen værd. Kan meget bedre lide naturlige stoffer, med et par undtagelser.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Schizophreniak skrev:
DeHades: Kræver jo bare du kender til kemi på et højt niveau. Tror det ville være sundt at lave sine egne synteser, så ved man hvad man smider i hjernen.

Desuden er kemiske-stoffer noget BULL IMO. Man ender altid ud med at føle sig kneppet i røven bagefter. Det eneste jeg ikke har det sådan med er coke, der er jo ingen bivirkninger IMO.

Kræver så også at du adgang til remedierne og et mindre lab.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Og jeg har ingen af delene, derfor opstår der naturlige komplikationer. Ang. bivirkninger ved kemiske stoffer: Jeg har da aldrig oplevet nogle ved fx LSD...
Det var totalt OT, det undskylder jeg, og går igang med at lede efter info om svampedyrkning for noobs...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

LSD er da kun et semi-syntetisk stof, er det ikke?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rimelig solidt flush det der, tillykke med det :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Schizophreniak skrev:
Bull Lee skrev:
Schizophreniak skrev:

He he, nej det var ikke så bogstaveligt ment.

Synes bare at de "tømmermænd" man får af syntetiske stoffer ikke er rusen værd. Kan meget bedre lide naturlige stoffer, med et par undtagelser.

hvor hårdt et stof slår har sq intet at gøre med dets "naturlighed".. forskellen på hvorvidt et stof er naturligt og semi/fuldsyntetisk er jo op til ens egen vudering.. - jeg synes det er naturligt nok at mennesket selv skaber dets rusmidler...

- alkohol er rimelig naturligt.. det giver en del værrer tømmermænd end 2cb, og 2cb er ikke naturligt?.. bare et eksempel.. jeg synes det er en dårlig inddeling..

og jo, LSD er semi-syntetisk, det er lavet ud fra meldrøjesvampen :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

spiffeh skrev:

Hvis det er kriteriet, så findes der intet syntetisk, da alle kemiske produkter har deres oprindelse i noget naturligt forekommende. Kokain er et planteekstrakt, ikke et syntetisk stof. Heroin fra opium er en meget simplere proces end LSD fra meldrøje, så heroin er heller ikke syntetisk? MDMA laves oftest fra safrol som er hovedbestanddelen i mange æteriske olier, og er så heller ikke syntetisk?

Titel:
Flueknepper kongen

yeti skrev:
spiffeh skrev:

Hvis det er kriteriet, så findes der intet syntetisk, da alle kemiske produkter har deres oprindelse i noget naturligt forekommende. Kokain er et planteekstrakt, ikke et syntetisk stof. Heroin fra opium er en meget simplere proces end LSD fra meldrøje, så heroin er heller ikke syntetisk? MDMA laves oftest fra safrol som er hovedbestanddelen i mange æteriske olier, og er så heller ikke syntetisk?

Lige konkret heroin kaldes et semisyntetisk opioid, oftest i hvert fald :wink:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er pæne billeder :D Tillykke med flushet, det er smukt! :)

Titel:
Stodder
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Man skal bare huske at dunke i nogle flere timer når man krydser 5 flush.

Når du skriver dunke, mener du så ligge i vand i flere timer?

Udsnit fra en growkid brugsanvisning:
"put the lid back on and soak the kit for 12 hours as you did
when you started the kit. Drain off the excess water and put it back in the bag.
The kit is now ready for the next flush."

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

leaf skrev:
Når du skriver dunke, mener du så ligge i vand i flere timer?

Ja.

Titel:
Medlem

Ja så kommer fortsættelsen...

Efter min første flush dunkede jeg som man skulle i 12 timer og ventede så spændt på andet flush skulle dukke op. Efter 20 dage begyndte jeg at spekulere på om der mon var noget jeg havde gjort helt galt, så jeg kontaktede producenten og emailede frem og tilbage med dem. De var rigtig flinke, og gav mig lidt tips.
Ét af dem var b.la at dunke endnu engang i bare 6 timer så det gjorde jeg.
Derefter ventede jeg i yderligere 14 dage hvorefter jeg kontaktede producenten igen. Var selvfølgelig skuffet over at min growbox tilsyneladende var død.:?
Producenten har så sendt mig et nyt som jeg skal hente idag.

Jeg har været væk hjemmefra i en uge på ferie og havde glemt den gamle ødelagte box hjemme i skabet. Da jeg så åbnede imorges for at tage nogle ting ud, så jeg til min store overraskelse at det rent faktisk er kommet svampe op... :shock:

Så nu sidder jeg så og er lidt småforvirret, men rigtig glad hehe....

Her er mit råd så.. : Giv lige jeres box en chance i 1½ - 2 mdr før I konstaterer at det er dødt. Det kan tilsyneladende overraske :wink:

Sådan så det så ud da jeg kiggede i skabet imorges
Billede

Så nu glæder jeg mig så til at se hvad der vidre sker med det, og selvfølgelig til at komme igang med det nye.

Fortsættelse følger om nogle dage

Titel:
Medlem

Ja så er der opdateringer.

De svampe på det foregående billede kom fjolset her til at vippe af da hun var ved at skrumle med kassen. :life: så dem blev der ikke så meget af.

Kun ganske få dage efter dukkede disse op :

d. 26-07:
Billede

d. 27-07:
Billede

d. 28-07:(idag)
Billede

Det er sørme en spændende box skal jeg da love for. Jeg glæder mig hver dag over at jeg ikke smed det ud :wink:

Den nye box er selvfølgelig igang også og der kommer billeder så snart den viser pins.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Sørg for, at intet lys slipper ind fra siden af, som det gør nu. Jeg vil anbefale dig, at entet male boksen sort, ellers så kan du tape noget staniol på, det virker også. Ideen med det er, at man slipper for pinning i siderne.

Titel:
Medlem

SÅ skete det ;)

d. 29-07
Billede

40g frisk vægt
Billede

60g frisk vægt
Billede

Der er mange flere i boxen, men de kommer først om et par dage.

Den på 40g er sat til at smide spore ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Det er jo tydeligt, at tålmodighed betaler sig. Det er noget af en basse.
Tillykke MushQueen.

Hilsen Gammelnok

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]