Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa, jeg havde den 27 juni en meget ubehagelig oplevelse med hash.
Vi sad 5 stykker og røg en joint, der var ingen stress. den dag havde jeg drukket en del 7 dage i træk eller lign. og havde kun spist et pizza slice fra 7-eleven, og jeg havde ikke sovet mere end 4-5 timer. så jeg bliver enig med mig selv om at jeg lige skulle slappe af med at drikke, og så blev mig og vennerne enige om at ryge en joint hjemme hos mig fordi jeg var alene hjemme. Da det blev min tur til at ryge, sad jeg med jointen et stykke tid og røg, og mine venner mener jeg røg rimelig meget. i starten blev jeg utroligt skæv og grinte rigtig meget over ligegyldige ting. så begynder en af mine venner at bevæge sin krop i hak, som han er utrolig god til, og det så helt vildt virkeligt ud, efterfølgende begynder min anden ædru ven, at forskrække mig, enormt mange gange, og jeg bliver enormt forskrækket, jeg løber så efter ham og jagter ham for sjov. lige pludelig fanger jeg mig selv i et meget ubehageligt stadie hvor mit syn nærmest bliver forskruet og alt kører rundt.
lige pludsigt med et sæt er jeg ude af det stadie og går så helt skræmt ind fra terrassen, på vej ud i mit køkken, og så kommer det igen! jeg løber ud i køkkenet og spiser sukker, det forsvinder nu på underlige tidspunkter og kommer igen, og jeg finder ud af at jeg kan ryste mit hoved for at få det til at gå væk.. Senere hen falder det til ro og jeg tar hen til min søsters kæreste som har meget forstand på hvad man skal gøre i sådan en situation, og jeg havde det ok resten af aftenen, men det var ikke helt væk. Næste morgen var det ikke helt væk, og jeg kom nogen få gange ind i det stadie igen, men det var meget kortvarigt. siden da har jeg fået et flashback på et kvarter, og et på 15 sekunder og det er så den 9 juli idag. men er konstant meget fraværende. jeg er utrolig bange for jeg har fået en vedvarende psykose, og jeg har det meget dårligt med det her. er der en der kan hjælpe mig på en eller anden måde ? eller nogen der har prøvet det samme?

på forhånd tak.

Senest rettet af Wolter 09 jul 2007 23:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hmmm, nu er det ikke fordi jeg er ekspert på området.... Men vil sige at da det kun er "flashbacks" du får så tror jeg ikke der er tale om en psykose... Du kan selvfølgelig ha opbygget en form for angst, men som tidligere nævnt er det ikke hashen der har givet dig de angst anfald... Den har blot udløst dem....

Lyder lidt mærkeligt det du skriver... Som regel når man ryger når man er meget træt falder man bare i søvn, så ved sgu ikke lige hva der er sket for dig... :?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Uglemosen
Hvis jeg ikke har sovet nok begynder jeg at se syner.. Efter 6-7 dage ville der sku være skumle ting overalt.

Titel:
Medlem

når du sidder i din skævert kan "angst" godt blive udløst af at blive generet af andre, så som at din ven forskrækker dig.. eller at du giver dig til at løbe efter ham.. når ens skævert er på det højeste ska man bare chille :p.. men håber da for dig at det stopper

Titel:
Dedikeret medlem

Du må godt nok have været smadret på 7 dag eller hva? Ingen mad (=1 pizza slice) og er alkohol ikke dehydrerende?
En generel regel er at man ryger inden man drikker, hvis du har drukket meget (eller bare drukket) har mange tendens til at få det rigtig dårligt når de ryger fed bagefter. Når du så ryger meget fed og dine venner samtidig forskrækker dig og du løber rundt og får rusen til hovedet.
Personligt ville jeg ikke selv på nogen måde nyde at drikke 7 dage i træk, de fleste jeg kender opnår allerede at få det dårligt den 1. aften :wink:
Din ven skulle nok også lade være med at sidde og forskrække dig hele tiden.

Personligt ville jeg efter sådan en tur hvor du sidenhen har haft en psykose-agtig tilstand slappe helt af med rusmidler og gøre op med mig selv hvorvidt jeg ville have godt af at tage dem igen og under hvilke rammer jeg ville gøre det - grundet eventuelle negative associationer.

Tag den med ro og få styr på dit sind og syn hvis du kan. Muligvis ville noget så sundt som motion hjælpe dig - det gør sku meget for humøret så muligvis kunne det hjælpe.

Titel:
Junior medlem

Det har jeg selv tænkt på, det med motion, og jeg er allerede gået igang :)
Og By the way, jeg rører aldrig hash igen, det var for meget for mig det der skete.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Nu vil jeg ikke opfordre dig til at ryge hash, men jeg tror nu at det er den manglende søvn der har været skyld i det. Jeg begynder at se diverse spøjse ting efter at have været vågen en weekend, og 6-7 dage er derude hvor det er decideret livsfarligt. Lad være med at gøre det en anden gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
jeg vil påstå du har haft et godt badtrip.... lidt søvn og ingen energi pga manglene mad og drikke kan sagtens være skyld i det. Oplevede selv noget lign. for nogle måneder siden. Hyppigt blandt folk jeg snakker med at de har prøvet det en eller to gange..

Men pas på dig selv
hygge

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Wolter skrev:
Næste morgen var det ikke helt væk, og jeg kom nogen få gange ind i det stadie igen, men det var meget kortvarigt. siden da har jeg fået et flashback på et kvarter, og et på 15 sekunder og det er så den 9 juli idag. men er konstant meget fraværende. jeg er utrolig bange for jeg har fået en vedvarende psykose, og jeg har det meget dårligt med det her. er der en der kan hjælpe mig på en eller anden måde ? eller nogen der har prøvet det samme?

Du har vist "bare" haft et klassisk bad trip på hash. Kombineret med din nedkørte tilstand har det nok bare skubbet det hele ud over kanten. Hash ER et psykedelika, og hvis du er i en tilstand langvarigt druk og søvnunderskud kan det nok være lidt værre.

Der er ingen grund til at forvente, at du har fået en såkaldt "permanent psykose". Det skal nok gå over. Du har dog stadig din hukommelse, og du vil naturligvis være i stand til at huske dit bad trip - og du kan derfor også tune ind på følelsen. Men tag du en slapper og få hvilet ud fra alle rusmidlerne :)

Men giv da lige en tilbagemelding med, hvordan det er gået om en uges tid.

Titel:
Junior medlem

Hey igen, Jeg er stadig meget fraværende konstant, og har haft 1 flashback siden jeg skrev.. men det går bedre, og jeg er blevet bedre til at abtrahere fra det.. :) Men jeg drikker dog stadig, men ryger ikke. jeg har lagt meget mærke til at jeg har det meget dårligere dagen efter jeg har drukket og har lettere ved flashbacks, men har det overhoved ikke dårligt mens jeg drikker, og er beruset. Men det går bedere og bedre, mener jeg ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Wolter skrev:
Hey igen, Jeg er stadig meget fraværende konstant, og har haft 1 flashback siden jeg skrev.. men det går bedre, og jeg er blevet bedre til at abtrahere fra det.. :) Men jeg drikker dog stadig, men ryger ikke. jeg har lagt meget mærke til at jeg har det meget dårligere dagen efter jeg har drukket og har lettere ved flashbacks, men har det overhoved ikke dårligt mens jeg drikker, og er beruset. Men det går bedere og bedre, mener jeg ;)

Jeg synes du skulle lade alkoholen blive i flasken i den nærmeste tid, det vil nok gøre det bedre for dig. Men det er godt at det går i den rigtige retning. Husk nu at passe på dig selv, og er du i tvivl om noget, så spørg herinde. Der er mange mennesker med ligeså mange erfaringer ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Det er sgu farligt det der med at drikke hele tiden mand.. Det bør du stoppe med. For det starter med en bajer for sengetid og så to og tre og til sidst oppe og drikke 8 øl i løbet af dagen f.eks.

Og alkohol absti er så meget værre end cannabis absti IMO.

Titel:
Dedikeret medlem

Hvor ofte drikker du?

Tror du ikke at du skal tage det som et tegn at du har flashbacks når du drikker? Better safe than sorry? - Eller er det ikke din stil?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
drengen skriver jo ikke han var vågen i 8. dage i træk ?

Titel:
Junior medlem

Tusind tak for alle de svar :) det har hjulpet mig meget..

Jeg har sommeferie nu, og har derfor drukket mere end nødvendigt. :P hvis jeg kan sige det sådan...
Du har sikkert ret i at jeg ikke skal drikke den nærmeste tid, Dehades. tror jeg også er en god idé, det vil jeg lade være med..

Du har sikkert ret i at det er et tegn, ayers rock, jeg holder op med at drikke nu i den nærmeste tid :)

TAK for hjælpen drenge! jeg skriver tilbage om en uges tid om hvordan jeg har det, og hvis jeg har spørgsmål med mere... :)

KH Wolter

Titel:
Junior medlem

Hej Wolter
Hash kan udløse skizofreniligende tilstande som mange af os har prøvet og nogle kalder bad trip eller nedtur.
Jeg kender også nogle der beskriver oplevelser af flashbacks som om de var skæve igen længe efter de sidst røg. Dette er som oftes ved indtagelse af andre rusmidler fx alkohol eller ved stressende sisuationer.
Men det er meget tvivlsomt hvorvidt denne tilstand kan gå hen og få en permanent karakter.
Sagt på dansk: Du skal ikke være bange, det skal nok gå over igen, men lyt til de mange gode råd omkring motion og pause i forhold til både alkohol og hash. Hvis det ikke er blevet bedre efter 5-6 uger burde du kontakte din læge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]