Holmes skrev:
Hvad er din holdning?
Jeg er i den grad træt af alkohol altid slipper udenom - det er jo en del af vores kultur, man opfordres nærmest til at drikke ved enhver social lejlighed og ses skævt til hvis man ikke gider være lam til julefrokosten (vi fik i øvrigt alkohol af firmaet i julegave)... Af nyere undersøgelse er der denne du refererer til, som viser alt vedrørende alkohol ikke ligefrem er rosenrødt. Der var en som konkluderede ecstasy ikke giver permanent hjerneskade (ved moderat brug) og en som konkluderede at alkohol giver permanente skader selv i små mængder, af dem jeg lige har bidt mærke i... Der dør 10.000 om året i DK af alkohol og relaterede sygdomme mod <300 af såkaldte hårde stoffer (heraf ca. 80% af heroin) alligevel er vi narkomaner med vores dødsforagt ikke rigtig kloge - vi udsætter os for drugrapes, dødsnarko og ikke mindst rottegift (det er en af de rigtig sejlivede) og vores nye borgere, som bringer lidt kultur med hjemmefra må ikke tygge deres khat og ryge deres tobak... og er nogle primitive halvtosser fordi de ikke vil drikke alkohol...
Det underer mig i den grad at en undersøgelse, som den du refererer til, ikke skaber mere støj end den gør - det må være et massivt lobbyarbejde fra tobaks- og alkoholproducenterne, som gør det hipt at være tæskelam på Bacardi Breezers hver weekend og reduserer alle alternativer til et skråplan, som ender med en kanyle i armen på et offentligt toilet
Jeg nyder iøvrigt selv alkohol (ret) jævnligt, men det ændrer ikke på min mening...
Hvordan kan man overhovedet tale om at der er et frit land, når andre mener de bestemmer hvad du må gøre ved dig selv og din krop?