Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej.

Jeg tager meget sjældent stoffer(ca hver 3-4 måned) Er 20 år og ser mig selv som yderst heldig. Men jeg bekymrer mig for flere af mine venner.

mit spørgsmål:
Extacy er ikke specielt skadligt hvis der forekommer pauser(fair nok selv de kloge siger det). Men hvis du er high på amfetamin i løbet af hele måneden (2-6 gange(smid lidt keta med i den) ), passer det så at kroppen får lov til at helbrede extacy suset efter hver måned? De tager det ca 1 gang om måneden.

mit spørgsmål er kun vejledene, hvis i har andre kloge ting på hjertet er jeg meget glad for at læse på dem.

tak

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
...............

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:52, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for Sahara og Syd for Nordpolen
Lækkert at du bekymre dig som om dine venner.. Men hva siger de så til dine bekymringer?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Det er lidt svært at komme med et klart svar på dit spørgsmål.

Det er mere holdningen med, at man skal være påvirket hver weekend, der er skadeligt, end brugen af et specifikt stof en gang om måneden.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..............

Senest rettet af Troll 28 aug 2007 19:53, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Du mener helt præcist, om amfetamin går ind og påvirker ens gendannelse af serotonin efter en mdma-blæser!?
Alle kan vel være enige om, at amfetamin ikke er sundt for organismen, men om det vil påvirke ens liv i en negativ retning mentalt, kan jo være meget svært at sige. Meget er selvfølgelig styret kemisk i hjernen, men meget af det ligger også i psyken. Det er i hvertfald min erfaring. Jeg kender mange stof-brugere, med meget forskelligt forbrug. Nogle går ned med flaget, mens andre kan tåle at tage amfetamin hver weekend. Og stadig have en helt velfungerende hverdag, vel at mærke...

Kan ikke give dig et præcist svar på dit spørgsmål, men ville da lige nævne dette.

Vh. SpuN-

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

agjoey skrev:
Extacy er ikke specielt skadligt hvis der forekommer pauser(fair nok selv de kloge siger det). Men hvis du er high på amfetamin i løbet af hele måneden (2-6 gange(smid lidt keta med i den) ), passer det så at kroppen får lov til at helbrede extacy suset efter hver måned? De tager det ca 1 gang om måneden.

Det korrekte svar er nok p.t. at ingen helt 100% ved det, så deres adfærd er et gamble.

Man mener at Ecstasy (MDMA) en gang om måneden som hovedregel er acceptabelt og ufarligt. Til gengæld ved man også, at det kræver op til 2 måneder før samtlige ændringer i hjernen er nulstillet. Man kan teoretisere, at oftere dosering over tid kan akkumulere til mærkbare bivirkninger (a la dem man kan se ved voldsomme overdoseringer i dyreforsøg) - men man ved det reelt ikke.

Vi ved også mindre om, hvorvidt 1 og 2 måneder gælder for alle mennesker, og hvordan en generelt usund livsstil påvirker dette?

Jeg vil stillet lidt kontraster op, som måske kan kaste lys over den optimistiske hhv. pessimistiske diagnose (og altså hvorfor det kan være svært at svære præcist på):

- Er Ecstasyforbruget moderate enkeltdoser eller med sparsom redosering ... eller er det at "tage Ecstasy" det samme som at smide 200-400 mg. Ecstasy ind i hovedet over en hel nat ... og er der samtidig amfetamin inde over (og evt. alkohol i pænt store mængder)?

- Når de tager amfetamin, er det så nogle få streger til at komme i gang på, eller taler vi om streger natten igennem og suppleret med druk og guderne-ved-hvad? Eller taler vi nemt om amfetamin-drevet druk over 1-2-3 dage, hvor det også typisk kræver en downer for overhovedet at falde i søvn?

Alt efter placeringen på disse to skalaer, så kan det givetvis godt betyde en del for sundheden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Malkavian skrev:
Man mener at Ecstasy (MDMA) en gang om måneden som hovedregel er acceptabelt og ufarligt.

Har du den information fra et paper el. lign? Jeg synes at kunne huske at "The Shulgins" har anbefalet kun at bruge MDMA én gang i kvartalet, hvis man vil bevare magien, og fra Pihkal og Tihkal at bedømme er de trodsalt ret konservative med deres doseringer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Godt at få kastet lidt lys på det. Jeg vil sige at det er skræmmende. Mens jeg sidder og har det vildt godt på alchohol, betyder det ikke at de andre kan flyve på 2 potente extacy piller. Folk snakker: shit man jeg har taget 8 piller og magien er allerede igang med at forlade mig etc. De dosere ikke moderat en enkelt gang. De kræver hele tiden den lyserøde sky. De kan ikke finde den.

Jeg har svært ved at finde ord.

Angående hvad mine venner siger til mine bekymringer..

Folk udfør mer end de lytter. Jeg har selv haft et års misbrug af hash. Hvis en ikkehashryger kom hen til mig og prøvede at forklare diverse risikoer og hvad som foregår ville jeg ikke sidde med skarpe ører. derfor forventer jeg ikke at mine venner lytter med skarpe øre. Tværtimod har jeg ikke lyst til at træde på deres frihed.

Det lyder forkert men jeg ved ikke hvad der kan siges som hjælper. Folk finder deres egen vej og nogle gange er det en highway to FUCK :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]