2c-Bart skrev:
Jeg ved ikke om det bare er mig. Men er Kiks/MDMA virkelig et partydrug?
Altså ja nogle kan trampe hårdt på det og så videre..... Men altså, det forfærdelige kiksfjæs man tropper op med er da ultimativt neder?
Inklusiv korttidshukommelsen som bare ryger, man sidder jo til tider og lukker en masse lort ud fordi man glemmer hvad man lige har sagt?
Personligt mener jeg at MDMA er et.... Ja hva kan man sige? Rekreativt drug? Ligesom Psychadelics?
Er det kun mig der synes det?

Jeg har ikke så farlig meget erfaring med hverken MDMA (eller metylon, som bliver nævnt) i festlige sammenhænge, men jeg har taget MDMA (og metylon) nogle gange.
Her er min korte mening:
Jeg kan sagtens forestille mig at gå til en fest, hvor man tog MDMA, men samtidig er min erfaring fra mine private sessioner, at folk må tage nogle temmelig store doser i rekreationelle sammenhænge, hvis de bliver så blæste, som de går rundt og siger.
Folk prøver dybest set at blive "totalt væk" og de redoserer flittigt hen over aftenen, hvorved de stimulerende effekter tager rigtig kraftigt over (kæbespændinger og anden hypertension).
Jeg har til dato doseret MDMA mest succesfuldt omkring de 100-125 mg., men jeg har også - naturligvis for videnskaben *host* *host* *fløjte* - taget 230 mg. MDMA i løbet af en dag suppleret med 150 mg. metylon.
Helt ærligt kan jeg sige, at jeg ikke fik så farligt meget mere ud af alt det, der lå over de 150 mg. Der er alt for mange negative effekter oppe i det leje, og redoseringerne leverer sgu helt ærligt en relativt lunken eufori i forhold til det første, magiske øjeblik, hvor man rammer "the sweet spot".
Lad mig bare nævne problemet med sex på MDMA og metylon (og velsagtens alle mulig andre stimulanter): man kan tage en MDMA dosis, der giver en fin eufori (serotoninen), og så kan man stadig opretholde en erektion. Eller man kan gå den "rene stof-vej", hvor man helt og holdent lader stoffet lave alt arbejdet, og indtage de der klassiske 200+ mg. MDMA, hvorefter man bliver voldsomt overstimuleret, euforien stiger ikke voldsomt pga. begrænsningerne i serotoninreserverne, og man bliver impotent og anorgastisk. Min evne til at opretholde en erektion er bestemt mulig ved 100 mg. MDMA men begynder at svigte omkring de 125-150 mg. ... sådan ca.
Jeg vil sige, at rigtig mange ville kunne få en bedre aften ved at gøre det utænkelige: nemlig reducere dosis. (Skal man absolut være "dum" eller "e-tarderet", så er det vel dybest set bedre bare at ryge noget hash oveni rusen?)
Men hvordan kan MINDRE stof være BEDRE? Ja, det er måske lidt et mysterie. Men tag nu sexen igen (og jeg er sikker på det også gælder andre mentale/fysiske forhold): der sker én eller anden kaskade-virkning inde i hovedet, når ens krop kan få en erektion og ligesom "gøre tingene normalt". Når tingene bliver bragt for langt ud af balance kan det sikkert være nok så lækkert og euforisk, men man mister den styrke, som kroppen leverer helt på egen hånd.
Der er også det ved MDMA'en, at den har en decideret aggressiv - eller pågående - side. Når den begynder at slå, så er man ikke i tvivl, og man bliver sgu lidt dum af det ved højere doser. Metylonen giver ikke helt samme vilde eufori, men den er nok en rimelig nice vinder, hvis man skal bebærde sig blandt andre mennesker på andre rusmidler.
Mit problem med metylonen har indtil videre været, at jeg har overdoseret stoffet. Det er bare lige den tand mindre euforisk og tilbagelænet, og så er det jo dumt at presse stoffet til at levere en egentlig MDMA-oplevelse. Resultatet er - for mig - en rigtig god eufori, men med for mange af de negative effekter af stimulant-siden.
Så bottom line: ja, fint til fest, men det er og bliver et spørgsmål om at finde den fornuftige dosis og ikke bare indtage større og større mængder for at få løst alle sine problemer med "for lidt rus".