Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 21:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg er for 11 år siden (da jeg var 13) blevet diagnosticeret med OCD.

Jeg har været en lang tur gennem den sociale mølle og er blevet utroligt godt hjulpet af psykiatere og pædagoger. Jeg har selvfølgelig gjort det største arbejde selv for at komme af med tvangshandlingerne.

Jeg har drukket ayahuasca i sydamerika for ca. 2 år siden. Jeg fik zoloft (sertralin) på det tidspunkt men løb tør ca. 2 uger inden aya-sessionen.

Jeg fik først 1 shot glas med MAO-hæmmer og derefter 1 shotglas med ayahuasca og da næsten ingen reagerede fik alle serveret 1 shotglas mere.
Jeg havde en særdeles positiv oplevelse med en utrolig stærk følelse af tryghed og jeg intet havde at frygte for fremtiden. Følte min livsglæde blev meget større efter det.

*Disclaimer* Alle svar indeholdende: "Tager du medicin er der en vel en grund til det " vil jeg meget gerne have mig frabedt hvis de ikke indeholder andet.

Hvis jeg vil tage ayahuasca igen er det så ikke vigtigt at jeg trapper ud af medicinen inden ? Altså er det farligt at kombinere de to ting ?

Hvordan får folk fat i MAO-hæmmeren?

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Stodder
Brugeravatar

Ud fra hvad der står på denne side er det en dårlig ide at være på SSRI, hvis man skal drikke aya.

Du kan købe ayahuasca-kits flere steder på nettet, hvor der er alt hvad du skal bruge.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Ved godt at det ikke har meget med sagen at gøre,men er der stoffer du ikke kan tåle p.g.a. din OCD? Jeg har det osse selv og var nødt til at stoppe med den fede,da det forværrede det en hel del...

Titel:
Medlem

SSRI og MAO-hæmmere kan være en livsfarlig kombination (serotoninsyndrom). Undgå det, eller sæt din SSRI-behandling på køl i mindst et par uger inden ayahuasca-sessionen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DownerDaze skrev:
Ved godt at det ikke har meget med sagen at gøre,men er der stoffer du ikke kan tåle p.g.a. din OCD? Jeg har det osse selv og var nødt til at stoppe med den fede,da det forværrede det en hel del...

Tak for svar Leaf.

Jeg er ikke stødt på et endnu men jeg har også været forsigtig.

Hash rygningen gør mig ret indelukket hvis jeg overdriver det. Bliver nærmest stresset på dage hvor jeg ryger dagen lang.

MDMA har jeg taget 4 gange ialt, jeg har kunnet holde hovedet oppe efter det men vælger at slappe af med det.
Tredje gang hvor jeg fik rent MDMA var et meget lækkert trip hvor jeg fik en masse af de meget positive følelser jeg også oplevede på LSD og aya.

Amfetamin har jeg taget 2 gange, ikke det værd for mig.

Aftenerne på kokain glemmer jeg nok ikke, meget veltilpas men føler min sjæl skriger efter mere nu flere gange jeg tager det. Så det er noget jeg kun tager (i gennemsnit ) 2 gange om året når lejligheden byder sig.

"In many shamanic societies, if you came to a medicine person complaining of being disheartened, dispirited, or depressed, they would ask one of four questions: When did you stop dancing? When did you stop singing? When did you stop being enchanted by stories? When did you stop finding comfort in the sweet territory of silence?"
-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8700,where hope goes to die.
Tak for svarene! Jeg er decideret angst for bad trips,så jeg har slet ikke rørt nogle af de stoffer,du nævner... Og skal heller ikke,for angst er vidst som udgangspunkt et badtrip for sure. Downers og alkohol er mere mig... :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Etherlungs skrev:
DownerDaze skrev:

Tak for svar Leaf.

Jeg er ikke stødt på et endnu men jeg har også været forsigtig.

Hash rygningen gør mig ret indelukket hvis jeg overdriver det. Bliver nærmest stresset på dage hvor jeg ryger dagen lang.

MDMA har jeg taget 4 gange ialt, jeg har kunnet holde hovedet oppe efter det men vælger at slappe af med det.
Tredje gang hvor jeg fik rent MDMA var et meget lækkert trip hvor jeg fik en masse af de meget positive følelser jeg også oplevede på LSD og aya.

Amfetamin har jeg taget 2 gange, ikke det værd for mig.

Aftenerne på kokain glemmer jeg nok ikke, meget veltilpas men føler min sjæl skriger efter mere nu flere gange jeg tager det. Så det er noget jeg kun tager (i gennemsnit ) 2 gange om året når lejligheden byder sig.

Oplever du eufori, glæde, kærlighed og ekstatisk velvære på mdma, selvom at du er på et SSRI forløb?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja det gør jeg, i sommeren 2006 fik jeg 1 pille og ventede i 1 time.

Jeg nød at se folk danse og se dem spille pool, tænkte på at det var aldeles godt de morede sig. Jeg havde rigtig meget eufori og nød virkelig at snakke med forskellige mennesker.

Den ene gang med ren MDMA i gelatinekapsler var det dog en utrolig lækker rus jeg havde.
Da jeg kom uden for diskoteket og så op på en stor bygning fik jeg en overvældende følelse af forening med kosmos. Jeg var en lille myre ligesom alle andre og jeg følte mig enorm tryg og for en gangs skyld ikke nervøs for hvad fremtiden ville bringe.

-Gabrielle Roth

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har også været på 20mg cipralex dagligt, og tro mig jeg nød mine MDMA trip uanset om det var kix eller ren mdma.

Man føler glæde, eufori og interesse for andre præcis som hvis man tripper normalt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Wow, virkelig intressant guys!

Jeg har været på 20mg cipralex i et års tid og holdt mig fra mdma i ca. 8 måneder.

Man hører ALTID herinde fra at cipralex går op og bloker fuldstændig for virkningen af mdma.

Netop ved at blokere for frigivelsen af serotonin, som mdma jo frigiver.

Har i været oppe og tage større doser end 125mg for at opnå et vidunderligt trip?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]