Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: GHB
Junior medlem

Hvad er det med ghb?? Har ikk selv prøvet det.. Men har overvejet det

Det skammer mig bare så mange der især lige fortiden for en OD pga de har taget ghb..

Hvad er det der sker siden folk så let får en OD af ghb?

Titel: Re: GHB
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
PiNkiE! skrev:
Hvad er det med ghb?? Har ikk selv prøvet det.. Men har overvejet det

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/GHB

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Fyn er fin
Problemet er med GHB er at der er meget lille forskel på den rigtige dosis og en overdosis, det afhænger endda af hvor meget du har spist, og tager man lidt for lidt mærker man intet, derfor er der mange der tager for meget.

Men for mit vedkomne resulterer en lille overdosis bare i at jeg bliver afsindig træt og falder i søvn et par timer, så det er ikke så skræmmende igen. En større overdosis kan dog være farligt fordi det resulterer i at man kaster op og hvis man samtidig sover/er i koma kan det være farligt. Jeg har kun prøvet det en gang og der vågnede jeg da jeg skulle brække mig.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
En gang hvor jeg var inde i en periode med 100 gram i døgnet,vågnede jeg først af komaen da en vagtlæge stod og lyste mig ind i øjnene.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Syn|tese skrev:
En gang hvor jeg var inde i en periode med 100 gram i døgnet,vågnede jeg først af komaen da en vagtlæge stod og lyste mig ind i øjnene.

Ahh det er derfor! (..)

Titel:
Flueknepper kongen

Desuden er der også lidt et problem med folk, der kombinerer det med pilsnere eller sprut. Det er altså en rigtig skidt blanding!

Hvis du bruger det nogenlunde ansvarligt - og vigtigst af alt, ikke for ofte - så er GHB fint. Men man skal bare passe på det ikke eskalerer til et misbrug :)

Et godt sted at læse lidt om hvad du vil tage er http://www.erowid.org/chemicals/ghb/ghb.shtml :)

Titel:
Junior medlem

GHB - bare tanken giver mig kuldegysninger!
Jeg har på et tidspunkt "opbevaret" noget der kunne "omdannes" til GHB - fik det beskrevet som noget der kunne fjerne grafitti... det stod i en plast-dunk i mit bryggers... - tænk at man kan have lyst at indtage den slags kemikalier? - næ vil hellere ha et glas vin eller en god cognac/whisky ;o) - det smager jo dejligt!

men ok - folk der tager GHB drikker jo ikke alkohol.... de mener at man bliver afhængig af alkohol....... det bliver man ikke af GHB - eller hvad??!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

hmm skrev:
GHB - bare tanken giver mig kuldegysninger!
Jeg har på et tidspunkt "opbevaret" noget der kunne "omdannes" til GHB - fik det beskrevet som noget der kunne fjerne grafitti... det stod i en plast-dunk i mit bryggers... - tænk at man kan have lyst at indtage den slags kemikalier? - næ vil hellere ha et glas vin eller en god cognac/whisky ;o) - det smager jo dejligt!

men ok - folk der tager GHB drikker jo ikke alkohol.... de mener at man bliver afhængig af alkohol....... det bliver man ikke af GHB - eller hvad??!

Bare kun tag det i specielle stunder, så bliver du ikke afhængig. Dem der falder i, er dem der bare lige tager lidt i hverdagen. Bare kun gør det i weekenderne - måske ikke hver - så er du på den sikre side.

Titel: GHB
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Personligt har jeg aldrig haft omgang med GHB men når man ser folk tage for meget af det og de sidder i kramper i flere timer og man skal sidde og slå dem for at holde dem igang giver det lynhurtigt det indtryk at jeg ikk har lyst til at teste det på mig selv. Desuden har jeg hørt der skulle ku være nogle MEGET beskidte ting i GHB :shock:

Titel:
Dedikeret medlem

Lad os lige få manet GHB-frygten i jorden:

GHB har en ve-stimulerende effekt og bruges derfor af læger i frankrig under fødsler - for stoffet er lige præcis så uskadeligt, at det ikke engang kan skade et spædbarn. Menneskekroppen skaber til og med stoffet selv (i meget små mængder), og det er derfor slet ikke en "gift" for kroppen på samme måde som mange andre rusmidler ellers er det.

Og ja, det laves af grafittifjerner og afløbsrens, men eftersom den ene er en stærk base og den anden en syre, så udligner de hinanden. No harm done. Ikke en eneste hjernecelle dræbt, ingen skade på leveren, ingen ingenting - bare en dejlig rus, som skal nydes med samme mellemrum, som man ville nyde alkohol. Og selvfølgelig i ansvarlige doser :-)

Titel:
Insane psychedelia user!

hmm skrev:

Det var da noget af et fordomsfuldt udsagn.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]