Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 23:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg faldt lige over et sjovt lille hæfte om stoffer fra scientology og foreningen "Sig nej til stoffer, sig ja til livet": "Sandheden om stoffer".

Hele hæftet igennem er fyldt med fordomme og fejl. Uddrag fra hæftet:

"Stoffer har en giftig virkning på sind og krop. Hvor meget der tages, afgør virkningen. En lille mængde virker stimulerende (gør en mere aktiv). En større mængde virker beroligende (dæmper ens aktivitet). En endnu større mægnde virker som en gift og kan være dræbende"
Dette gælder for alle stoffer. Kun den mægnde, der skal til for at opnå den ønskede virkning, er forskellig"

Jeg har mine tvivl på at en overdosis af amfetamin/kokain har en beroligende virkning.

"Stoffer blokerer for alle ens følelser - de gode såvel som de dårlige. Selv om stoffer kortvarigt kan bruges til at mindske smerter, forringer de ens evner og ens årvågenhed samt gør en forvirret. Sætter man sagen på spidsen kunne man sige, at man har valget mellem at være død med stofferne eller levende uden dem"

:D YEAH!

De stoffer der omtales i hæftet, skulle forestille at være et bredt udsnit af de mest udbredte stoffer i danmark. De er som følger:
-Alkohol
-Cannabis
-Inhalanter
-Ecstasy
-Kokain og crack-kokain
-Kiddie-cocaine (Ritalin)
-Crystal meth og meth-amfetamin.
-Heroin
-LSD
-Ketogan

Hvorfor vælger man at omtale crystal meth og met-amfetamin, istedet for den gængste gade-amfetamin som er langt den mest udbredte? Jeg undrer mig også over ritalin og ketogan, men de er måske mere oplagte, end jeg umiddelbart ser?

Under Ecstasy:
"Ecstasy er et syntetisk stof fremstillet på et laboratorium. Der er ingen kontrol med, hvad der ellers bliver puttet i. Der er fundet koffein, amfetamin og enddog kokain i pillerne... Det er ekstremt farligt at blande ecstasy med alkohol - man kan dø af det"

WOW, kokain i ecstasy? Det lyder som en glimrende forretning for bagmændene!

Citat: "Hvis du er i dårligt humør, hvis du er "nede, vil ecstasy sende sig endnu længere ned. Jeg har set fyre sidde lammede, med lukkede øjne og hænge med hovedet i seks timer. De troede, de dansede som de andre". -Ann

Sweet mother of god. Få nogle nye venner, zøde!

Under Crystal meth og meth-amfetamin:

"Crystal meth er et stof, vi så småt løber ind i her i landet... Det er en virkeligt kraftigt virkende, vanedannede og kunstigt fremstillet stimulans, som ofte giver en aggressiv, voldelige eller psykotisk opførsel. Mange brugere har senere fortalt, at de blev afhængige allerede efter første gang."

Hvorfor har i så inddraget stoffet, hvis det er så sjældent man løber ind i det???
"Kraftigt virkende, vannedannende og kunstigt fremstillet..." Hvor er den røde linje i tillægs ordene? Er det fyha at det er kunstigt fremstillet eller?

Under LSD:

"LSD er stadig et af de kraftigste humørændrende kemikalier i verden. Den udvindes af den ekstremt giftige meldrøjesvamp, der vokser på rug og andre kornsorter. Virkning er umulig at forudsige."

Jeg synes nu mdma er langt kraftigere hvad angår humørændring. Om meldrøjen reelt er så ekstremt giftig, ved jeg ikke - Men så vidt jeg ved er LSD næsten ikke, eller overhovedet ikke, fysisk skadeligt?

"Bivirkninger på lang sigt: Flashbacks, hvilket vil sige, at man oplever en del af det LSD-trip, man oprindeligt oplevede igen, selv længe efter man har taget stoffet og virkningen tilsyneladende er forsvundet. Et LSD-trip begynder normalt at lette efter 12 timer, men en del misbrugere viser tegn på længerevarende psykoser"

Under alkohol:
"Alkohol påvirker hjernen. Det kan forårsage... bla bla bla"

Ej, det påvirker bare IKKE hjernen? Please sig det løgn!! AAAHHHHHH!

Generelt er artiklerne bare så farvede, og desuden elendigt og barnagtigt udformede og skrevet, at ingen kan tage det seriøst.

Ironisk nok skriver de i introen om hvorfor de har skrevet hæftet:
"Flere og flere unge mennesker bliver intrduceret til stoffer, og det er derfor vitalt at sørge for ordentligt informationsmateriale, som indeholder faktuelle informationer om stofferne og deres bivirkninger"

HIP HIP HURRA! I FÅR EN STOR 5-TAL AF MIG!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

De scientology-gutter har virkelig sat sig ind i tingene.. 8)

Jeg er stødt på mange foldere der er fyldt med fordomme, fejl og skræmmekampagner.. Men den her slår da vidst alle rekorder!

Brug folderen til at lave filtertips.. Det har den fortjent!

:roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Hahahaha tak for et godt grin her til morgen...

De får ikke mere end 03 af mig.. (omregn selv til ny skala)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
Xpert skrev:
Hahahaha tak for et godt grin her til morgen...

De får ikke mere end 03 af mig.. (omregn selv til ny skala)

00... 8)

Titel:
Flueknepper kongen

-3, det kan simpelthen ikke blive andet!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Sætter man sagen på spidsen kunne man sige, at man har valget mellem at være død med stofferne eller levende uden dem.

KLOGE ORD.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a green suit
Karma skrev:
Om meldrøjen reelt er så ekstremt giftig, ved jeg ikke - Men så vidt jeg ved er LSD næsten ikke, eller overhovedet ikke, fysisk skadeligt?

Meldrøje - ergot of rye - kan være meget giftig, kan under uheldige omstændigheder medføre tab af fingre, tæer pga. nedsat blodcirkulation.

Citat:
The ergot sclerotium contains high concentrations (up to 2% of dry mass) of ergotamine ... Ergot alkaloids have a wide range of biological activities including effects on circulation and neurotransmission.

Ergotism is the name for sometimes severe pathological syndromes affecting humans or animals that have ingested ergot alkaloid-containing plant material, such as ergot-contaminated grains. The common name for ergotism is "St. Anthony's fire" referring to the symptoms, such as severe burning sensations in the limbs. These are caused by effects of ergot alkaloids on the vascular system due to vasoconstriction of blood vessels, sometimes leading to gangrene and loss of limbs due to severely restricted blood circulation.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ergot

LD50 for LSD er ifølge Erowid 12.000 ug - 12 mg, et halvt shotglas eller deromkring.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

00 for idioti.

Hold kæft en omgang mundlort. Man er nød til at være retarderet på fuldtid for at kunne skrive sådan noget. :shock:

Er det en joke, eller?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Er det ikke på en eller anden måde ulovligt, det der?

Det kan da umuligt være lovligt at udbrede løgne i offentligheden?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Er da nok det værste gang mundlort jeg længe har hørt!

Hvorfor kan disse folk ikke sætter sig ind i det, før de sætter sig ned og skriver en folder om hvad? Nåår ja lort!

00!!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Bl0dpump skrev:

Hvorfor kan disse folk ikke sætter sig ind i det, før de sætter sig ned og skriver en folder om hvad? Nåår ja lort!

00!!!!

Der er ingen grund til at rippe op i gamle tråde hvis man ikke har noget relavant at sige til dem.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xtreme skrev:
Bl0dpump skrev:

00!!!!

Der er ingen grund til at rippe op i gamle tråde hvis man ikke har noget relavant at sige til dem.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=21983

-Låst-

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]