Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 18:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Man ved jo også at på et eller andet tidspunkt så skal man nok finde en anden .. Det kan man også trøste sig selv med :) og måske endda bedre (selvom det ikke virker sådan på tidspunktet)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
.............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:01, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
bellaDonna atropa skrev:
Nåe man blive dumpet, han man en tendens til at sidde og pille sig selv lidt i navlen og kikke på alle de gode ting der er gået tabt.
For at komme videre så tving dig selv til at tænke på hedes negative sider i steden for og tænke, det var godt det endede, nu kan jeg komme ud og få en bedre model. En der virkelig holder af mig og som vil blive.

tænk hele tiden på at hun har afsluttet det fordig hun ikke ville have dig mere og hvor sjovt er det at være sammen med en bare for at være sammen. Det er lidt federe med gengældte føleleser.
Gå ud og få et knald for at friske op hvordan der er at have sex med andre end hende.
Gå og lav ting I ikke kunne sammen, for det gad hun ikke. Genopfrisk det liv og alt de hun ikke var til men som du syntes var fedt og lagde på hylden for hendes skyld.

Og jo, man kan godt holde x´er som venner.
Jeg har det lidt sådan at man valgte at blive kærester da man ser noget godt i personen, noget man kan lide. At forhold/sex så ikke duer med den person, betyder ikke at de ikke indeholder nok til at være en ven. Men man skal have den pause til at komme over hianden og så kan man senere se om man har nok til at forsætte et venskab.
Jeg har mange venner jeg har prøvet et forhold til, men hvor vi fandt ud af at det var bedre at være venner. Holder venne delen ikke gør det ikke så meget, for venner kommer og går nogle i kort tid og andre i meget lang tid.
At sige farvel til noget, betyder at man giver plads til noget nyt. Det er altid spænnende at lære nye mennesker at kende og det er sjovt og lækkert at opleve den første forelskelse, masser af sex i starten af forholdet, åbenhed og fjollerier indtil man er fastømret til hianden eller trætte af hianden.

Sig farvel til det gamle og byd det nye indenfor.

bellaDonna

Selvfølgelig kan man holde en ekskæreste som ven, hvis problemet var sex? Sex og kærlighed er helt forskellige størrelser, og tror at hvis vedkommende har "boet sammen med hende i to år", så er det nok ikke et sexrelateret brud - håber da ikke!

Alt i alt er et forhold meget, meget mere end sublim, stupid sex.

Titel:
Medlem

Dette indlæg er rodet, but here we go:

Et aktivt liv er vejen til et glædeligt liv! Faktum.

Når man bliver dumpet (eller selv har dumpet, for den sags skyld), er det svært at være aktiv - og er man ikke aktiv, vil man have en tendens til at tænke mere, mere og mere. Nogle gange er der ikke mere at tænke over og der skal HANDLES istedet. Men det er svært! Bemærk at jeg ikke skrev umuligt.

Vær sammen med dine venner, hjælp folk (du graver dig ud af dit eget lort ved at grave andre ud af deres lort - du får det bedre med dig selv på trods af dine problemer, når du hjælper andre med deres problemer), skriv/mal/tegn hvad du føler og tænker, stop aldrig med at forbedre din krop og dit udseende (motioner, få en frisure, klip dine negle, få nyt og tiltalende tøj, arbejd på din humor (læg mærke til hvordan sjove mennesker bærer sig ad og lad dig inspirere til din EGEN stil) og styrk din selvtillid (kommer med motion, et forbedret udseende, at at turde tage chancer!).

Sæt mål for dit liv! Få et arbejde du kan li, start på en uddannelse der tiltaler dig, spild aldrig din tid. Livet er for kort til at kede sig! Tænk: "Hellere dø end at kede mig!", for kedsomhed er direkte genvej til inaktivitet, som kan gøre dig endnu mere depressiv - hvis du ikke kan finde noget at lave, så kan du løbe en tur, kontakte den ven du aldrig fik mødtes med, lave de lektier du var for doven til at lave... verden er fyldt med muligheder, kun DU sætter grænser.

Når man har været sammen i så lang tid, skal der to personer til at være en person. Når den anden person så skrider, så føler man sig halveret og utilstrækkelig, ensom, funktionsløs. Man har en tendens til at køre på sig selv og skyde skylden på den man er. Det er ok, for noget tid, but GET OVER IT! Det er i orden at sørge, men det er ikke i orden at grave sin egen grav. Hvis folk oversvømmer dit liv, så byg en bro! Hvis folk pisser på dig, så tag regntøj på og gå med paraply! Umbrella ella-ella eh-eh-eh ;)

Opgiv rusmidler som en VEJ ud af din lidelse - de er blot et VÆRKTØJ til at finde vejen og ikke andet! De kan udpege døren, men du må selv gå hen til døren, åbne den og gå igennem den. Dette kræver ikke at lamme sig for at glemme, men at beruse sig for at lære.

Benytter du rusmidler, så lyt til hvad den psykedeliske oplevelse siger til dig, eller lad hashen/alkoholen overbevise dig at du stadig kan more dig uden din dame. Når dette er gjort og den indstilling er blevet til din virkelighed (igen!), er du en hel person igen og dermed parat til at gå til næste stadie: Find en anden kvinde :)

Det er så uendelig vigtigt ikke at flygte fra sine følelser ved at finde en anden kvinde. Bliv afklaret og find kvinden bagefter. Alt andet er respektløst, både overfor dig selv og den du udvælger.

Og nu hvor du er klar, skal du holde din bedste ven i hånden: Hr. Tålmodighed.

Titel:
Flot skrevet encephalon.

Reddede lidt min dag på en måde :)

Titel:
Dedikeret medlem

..............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bellaDonna atropa skrev:
And:

Jo vist er sex og forhold to forskællige ting, men et forhold uden sex, så er der noget galt.
Hvis sexen kører godt i et forhold er den ikke vigti og hvis den ikke kører godt er det ødelæggende.

Nej. Det er ikke sandt, kan jeg fortælle af egne erfaringer. Det kommer an på hvad man bygger et forhold op om, og hvad man fokuserer mest på. Jeg er ikke afholdsmand og prædiker dyd, jeg er romantiker og søger dybere værdier i et forhold. Disse værdier er langt vigtigere end sex, disse værdier binder et forhold bedre sammen end noget knald.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
I mine øjne burde der stadig være en hvis form for kemi. Uden den kan man selfølgelig godt respektere hinanden og have nogle gode oplevelser sammen men jeg tror ikke på at man så elsker personen og heller ikke at man dermed har god sex. God sex oser af kemi!!

Edit: Tak for svarene, det gav en masse at tænke over og var bestemt brugbart :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det eneste der lykkedes for mig, var simplethen at flytte væk, eller rettere i mit tilfælde at flytte tilbage til københavn og starte en ny tilværelse op. Efter 3/4 år tænkte jeg næsten ikke på hende mere. Det skyldtes iden gtra at jeg pludselig befandt mig et sted hvor der virkelig var et andet tempo end i Århus hvor jeg boede før. Der skete hele tiden noget, og livet føltes virkelig som et eventyr, selvom jeg stadig i den periode kunne blive lidt trist, ensom og føle afmagt. At jeg så mødte en ny pige, hjælp også en del på det. Nu har jeg selvfølgelig ikke prøvet andre metoder, men de 2-3 måneder hvor hverdagen bare fortsatte, dog uden hende, var simplethen et marerit uden lige.

Siden da har jeg da det også vist sig at være et utroligt heldigt valg, så selvom jeg mistede hende, fik jeg en masse andet igen. Det må være noget med karma

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
And skrev:
bellaDonna atropa skrev:
And:

Jo vist er sex og forhold to forskællige ting, men et forhold uden sex, så er der noget galt.
Hvis sexen kører godt i et forhold er den ikke vigti og hvis den ikke kører godt er det ødelæggende.

Nej. Det er ikke sandt, kan jeg fortælle af egne erfaringer. Det kommer an på hvad man bygger et forhold op om, og hvad man fokuserer mest på. Jeg er ikke afholdsmand og prædiker dyd, jeg er romantiker og søger dybere værdier i et forhold. Disse værdier er langt vigtigere end sex, disse værdier binder et forhold bedre sammen end noget knald.

Det kaldes åndeligt/spirituelt venskab, og kan sagtens indebære kærlighed, mens den gængse opfattelse af "at være kærester" indebærer seksuelt samvær.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Karma skrev:
And skrev:
bellaDonna atropa skrev:
And:

Det kaldes åndeligt/spirituelt venskab, og kan sagtens indebære kærlighed, mens den gængse opfattelse af "at være kærester" indebærer seksuelt samvær.

Ja selvfølgelig, men bellaDonna fik det bare til at lyde som en uhyre vigtig ingrediens. Selvfølgelig er det en vigtig ingrediens, men den må da ikke være ødelæggende for et forhold i den forstand, at bare fordi man møder seksuelle problemer af diverse art, så slår man op. Det jeg mener er jo, at et forhold skal baseres meget mere på "åndeligt/spirituelt venskab", med kærligheden indblandet, end på seksuelt samværd.

Bemærk lige: jeg er 17, og skriver overstående

Titel:
Dedikeret medlem

Et godt forhold skal baseres på 90 % ægte kærlighed, og 10 % god sex. Men sexen må aldrig indtage en dominerende rolle i forholdet! Desuden skal samværet mellem én selv og éns partner kunne tænde ligeså meget som sex, hvis forholdet skal overleve på lang sigt..

Hvis ikke at man kan nå "det højere niveau" med sin partner uden sex, så er det er stort problem. For med den rigtige partner kan man have ligeså meget nydelse ved kysseri og nussen, som ved sex, og det kan jeg personligt skrive under på!

Underskrevet:
Puttegrisen

Og nej hvor jeg dog savner hende :cry:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Puttes skrev:
Et godt forhold skal baseres på 90 % ægte kærlighed, og 10 % god sex. Men sexen må aldrig indtage en dominerende rolle i forholdet! Desuden skal samværet mellem én selv og éns partner kunne tænde ligeså meget som sex, hvis forholdet skal overleve på lang sigt..

Hvis ikke at man kan nå "det højere niveau" med sin partner uden sex, så er det er stort problem. For med den rigtige partner kan man have ligeså meget nydelse ved kysseri og nussen, som ved sex, og det kan

Touché!

Titel: Øh
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Søren er du ikke kommet til og rode lidt rundt med tallene - jeg mener bestemt definitionen lyder sådan: 10 % ægte kærlighed, og 100% god sex. :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Det der med at komme over en kæreste.. puuha den kan sku godt være svær! Specielt hvis det er et langt forhold!
Jeg havde en dame i ca 3½ år rundt regnet (vi havde været fra hinanden et par gange, så det er lidt svært at sige præcis, men fuck nu det)
Men sexen kørte sku ikke så godt, lad mig sige det sådan at jeg var sku nok liidt mere villig end hende.. Det var tit sådan at det var hver dag efter skole osv. så det kørte sku ikke så godt i sidste ende. Hun gik på efterskole de 2 af årene så det var ikke vold meget jeg så hende.
jah egentlig er det overstående irrelevant, det jeg vil frem til er at jeg dog stadig efter et lille års tid stadig går og tænker lidt tilbage på hende.

Den bedste måde på det er vel at finde nogle ting i hverdagen der afleder ens tanker fra personen. Det kan være svært.
Da jeg sluttede med hende tøsen begyndte jeg at bruge en del mere tid sammen med mine kammerater og lave noget sammen med dem. Det hjalp mig til at få tankerne på plads og langt væk fra sorg og tristhed.

..Undskyld hvis det lyder lidt fuck'd men det passer meget godt for det er jeg lige nu.. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i den mørke skov
Wow....

sidder selv her og er lige blevet single igen efter og ha været sammen med hende i 4 år, og vi bor sammen.
så nu sidder jeg her og ska finde et nyt sted og bo, men har ikk lyst til og blive i samme by som hende, men så alligevel for vil gerne se om jeg ikk har mulighed for og få hende tilbage igen.

for der er noget særligt ved hende som gør at hmm ja ved ikk hvordan jeg ska forklare det men det følges rigtigt.
hun har godt nok sagdt at nu var det helt slut men hun blir stadig ved med og skrive søde og smukke når hun skriver til en. så ved ikk hva hun helt vil.

men ja ved bare ikk om min hjerne snart kan holde til det mere.
som sagt vi har været sammen i sammenlagt 4 år, hvor vi har haft nogen "Pauser" end i mellem. og hver gang har jeg taget på dødsdruk eller OL i narko, og det har efter hånden sat sig nogen underlige "trip" i mig og fongere sQ nok helder ikk helt i normalt i hovedet mere.
men det er som om at hver gang forsvinder der mere og mere af mig og mister mere omkring mig men jeg blir ved med og vil forsøge med og kom tilbage, ka ikk forklare hvorfor, ud over at jeg tror det fordi jeg virkelig elsker hende og at det er hende jeg vil være sammen med resten af livet hmm ved ikk men vil gå ud fra det var derfor.
men problemet er bare jeg godt ved det ødelægger mig mere og mere så ved ikk hva jeg ska gøre eller hva der nu ska ske.

for ja hva ska jeg gøre nu ? begynde forfra med en ny ell. hva. tror jeg vil ha meget svært ved og åbne mig ligeså meget op for en ny som jeg har gjort for hende her.

hehe ja hjernen køre rundt når der sker sådan nogen ting i vores liv hmm gad man havde en knap hvor man kunne tryk og bare kom væk her fra i nogen tid..

ved sQ ikk lige hva jeg ska skrive mere, blev lige helt tom i hovedet..
shit man hehe...

Titel:
Dedikeret medlem

.............

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:02, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Panico skrev:
Wow....

sidder selv her og er lige blevet single igen efter og ha været sammen med hende i 4 år, og vi bor sammen.
så nu sidder jeg her og ska finde et nyt sted og bo, men har ikk lyst til og blive i samme by som hende, men så alligevel for vil gerne se om jeg ikk har mulighed for og få hende tilbage igen.

for der er noget særligt ved hende som gør at hmm ja ved ikk hvordan jeg ska forklare det men det følges rigtigt.
hun har godt nok sagdt at nu var det helt slut men hun blir stadig ved med og skrive søde og smukke når hun skriver til en. så ved ikk hva hun helt vil.

men ja ved bare ikk om min hjerne snart kan holde til det mere.
som sagt vi har været sammen i sammenlagt 4 år, hvor vi har haft nogen "Pauser" end i mellem. og hver gang har jeg taget på dødsdruk eller OL i narko, og det har efter hånden sat sig nogen underlige "trip" i mig og fongere sQ nok helder ikk helt i normalt i hovedet mere.
men det er som om at hver gang forsvinder der mere og mere af mig og mister mere omkring mig men jeg blir ved med og vil forsøge med og kom tilbage, ka ikk forklare hvorfor, ud over at jeg tror det fordi jeg virkelig elsker hende og at det er hende jeg vil være sammen med resten af livet hmm ved ikk men vil gå ud fra det var derfor.
men problemet er bare jeg godt ved det ødelægger mig mere og mere så ved ikk hva jeg ska gøre eller hva der nu ska ske.

for ja hva ska jeg gøre nu ? begynde forfra med en ny ell. hva. tror jeg vil ha meget svært ved og åbne mig ligeså meget op for en ny som jeg har gjort for hende her.

hehe ja hjernen køre rundt når der sker sådan nogen ting i vores liv hmm gad man havde en knap hvor man kunne tryk og bare kom væk her fra i nogen tid..

ved sQ ikk lige hva jeg ska skrive mere, blev lige helt tom i hovedet..
shit man hehe...

Dude...

Hvis du har mulighed for at komme væk fra byen, synes jeg du skal gøre det. Ikke i den forstand at du skal flygte, men det du skriver om at du nærmest mister mere og mere af dig selv er destruktiv, så det skal du væk fra.
Du elsker hende nok, men hvis hun ikke vil er der intet at gøre og så er det om at komme videre på den ene eller anden måde.
Jeg har prøvet at 'miste mig selv' p.g.a. en pige og det er uden tvivl det allermest ødelæggende jeg har måttet gå igennem og det er rigtigt svært at genopbygge 'sig selv', hvis man først er blevet kørt ned i gruset. Lad det ikke ske!
Det er en dejlig tanke at man måske kan få sin udkårne vundet tilbage, men min erfaring siger mig dog at hvis det først er gået galt, er det næsten umuligt at genoprette, og man ender ofte med at klynge sig til drømme der ikke kan realiseres, og når det går op for en, bliver man jokket endnu længere ned end før.
Du kommer igennem det, selvom det kan være svært at tro på.
Skulle det være, er min pm åben.
Bobler herfra :)

Totalt OT:
Panico skrev:
OL i narko

Hvem vil være med til at arrangere :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Dobbeltpost

Senest rettet af Nomad 20 sep 2007 10:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Jeg synes folk der dobblt poster fornuftige og velmenende råd afgjort høre med i den olympiske narko komite - husk aflevere du en ren urinprøve er du banned på livstid.

Jeg vil give DeHades ret i at du burde se og komme væk fra byen - fuck jeg hader kvinder, som siger "søde og skat, men vi er altså kun venner nu".
Det efterlader en dræben tvivl , som går ud over både selvtillid og selvværd - i bedste fald kan du få lov til at være hendes lille skødehund i ny og næ, nå hun har brug for det.

Trænger du til og samle tankerne lidt langt fra alt (jylland) skal du være velkommen til en aktiv ferie her- jeg mangler en cleaning women :wink:

Helt seriøst Pm hvis du mangler åndehul - her drikker vi sodavand og der afholdes kun handikap ol i narko - Rent helse center :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]