Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel: Heo Deo
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nej! - Equinox, luk røven hvis du ikke kan bidrage med noget konstruktivt eller underholdende!

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
@Cannachem: Beklager, det var faktisk bare et skud, som dog er bygget ud fra nogle ting jeg har hørt. Jeg skulle selvfølgelig havde påpeget at det langtfra var fakta, beklager :/

Mvh. Psyko

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose > jeg tvivler på at du får abstinenser af fentanyl I.N. efter en dosis, det har højst sandsynligt været opiat-tømmermænd og kvalme. Men self, det er ingen grund til at gøre det igen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Dextrose > jeg tvivler på at du får abstinenser af fentanyl I.N. efter en dosis, det har højst sandsynligt været opiat-tømmermænd og kvalme. Men self, det er ingen grund til at gøre det igen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Lige mine ord.Man får ikke abstinenser,selv af Heroin eller Fenta efter 1 gang. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Har selv prøvet Heroin flere gange og er ikke blevet afhængig. Alt kan lade sig gøre med den rette mængde selvdisciplin. Som det er med så meget andet, burde folk uden personlig erfaring tie stille. Hvis du ikke kan klare fristelserne ved et stof..tjaah, så har du nok den forkerte hobby!
Følelesen er rar nok, men det er stadig kun en downer og heroin kommer no way near rigtig fede stoffer som LSD eller de små spidse! Afhængigheden er ikke værre end du selv gør den til!

/karma! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Halifax666:
Følelesen er rar nok, men det er stadig kun en downer og heroin kommer no way near rigtig fede stoffer som LSD eller de små spidse!<HR></BLOCKQUOTE>

... Eller MDMA eller bare amfetamin. Det er godt til at gøre en nedtur behagelig, men vildere er det da heller ikke.

Medlem

Geografisk sted: nordjylland
øhh er amf ikke "de små spidse"? det hedder de ihvertfald i min by [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

synes det er fedt at iagtage hvor fordomsfulde vi faktisk er. jeg synes ihvertfald det er rart at der var nogle der rent faktisk havde prøvet det der opponerede [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Jeg tænkte på svampe, men de behøver vel egentlig ikke at være særlig spidse. ;-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
De små spidse er Spids Nøgenhat, men jeg tænkte bare på svampe generelt. Jeg synes heller ikke at amfetamin er fedt. Jeg tror det er det stof jeg synes mindst om. Jeg kan bare bedst li' hallucinogener! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/karma!

Medlem

hehe ok - det er nok fordi der ikke er så mange i min omgangskreds der tager svampe.

synes amf er kanont men det er en skam med narkopik og at man heller ikk kan falde i søvn :/

my bad...

In our memories
Brugeravatar

Du ka' sguda bare ta' noget GHB, så skal jeg love dig for at du er hingst i et par timer... mht. søvnproblemerne - har du hørt om benzoer? [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Dextrose > jeg tvivler på at du får abstinenser af fentanyl I.N. efter en dosis, det har højst sandsynligt været opiat-tømmermænd og kvalme. Men self, det er ingen grund til at gøre det igen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Opiat-tømmermænd er hvad jeg vil definere som fysiske abstinenser, hvilket jeg syntes er pænt nasty... psykisk var der ikke noget, men jeg syntes sgu stadig det var usselt at have feber-chills og problemer med at spise.

Medlem

@dex
haha ok. har også overveje GHB en del [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

EDIT: omformulering da det kunne misforstås

[ 19 April 2003: Besked ændret af: DN @ kix.dk ]

Medlem

Geografisk sted: Kbh
Nu har jeg ikke selv prøvet hero, men kunne den der "Christiane F hype" der er omkring stoffet ikke være temmelig overdrevet... Det er nærmest som om at Hero er et tabu.. JEg mener, jeg kender folk der weekend efter weekend fylder sig med coke (og det er såvidt jeg har forstået ikke meget bedre?) og når man nævner hero så er det bare det værste og rør man det er man totalt ude og skide, er det ikke bare fordi at vi i dk altid har hørt om heroin-junkier inde på istedgade, i USA har man da ligeså store problemer med coke ("crack-heads")..
Jeg prøver ikke at retfærdiggøre hero, men hvorfor skulle det være så meget værre/frygteligere at gøre en gang eller to, end at fylde sig med coke, nervemedicin etc etc?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Det er vel fordi heroin er et "taber-stof". Under selve rusen er man ligeglad med alting, har ingen bekymringer og sidder bare og er fjoget (i modsætning til f.ex. coke hvor man er fresh, veloplagt, social osv.).

Og så er det jo også ret ulækkert at sprøjte stoffer - hvis heroin kunne købes i pilleform ligesom benzo'erne ville det sikkert blive afmystificeret en smule.

Medlem

@Zarathustra
har du prøvet det? men kan jo også ryge det.

det er rigtigt man kan blive veloplagt af cola men jeg har altså set en del efterhånden der er blevet rimelig voldige af cola. jeg tror generalt det er meget svært at karaktisere stoffer for de virke jo utrolig forskelligt på folk. det er meget muligt af heo deo har den egenskab men der er vel også andre potientaler.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zarathustra:
Det er vel fordi heroin er et "taber-stof". Under selve rusen er man ligeglad med alting, har ingen bekymringer og sidder bare og er fjoget (i modsætning til f.ex. coke hvor man er fresh, veloplagt, social osv.).

Og så er det jo også ret ulækkert at sprøjte stoffer - hvis heroin kunne købes i pilleform ligesom benzo'erne ville det sikkert blive afmystificeret en smule.
<HR></BLOCKQUOTE>

Du har jo ikke prøvet det...

Og mht. coke, så syntes jeg at stoffets sociale egenskaber er langt fra hvad jeg syntes er fedt... størstedelen af folk jeg ser bruge det, bliver belastende, arrogante, egoistiske og agressive.

Da jeg var påvirket af Fentanyl, syntes jeg da ligefrem at det virkede empatogent!

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Under selve rusen er man ligeglad med alting, har ingen bekymringer og sidder bare og er fjoget

Lyder det ikke MEGET som en beskrivelse af et godt MDMA-smæk?

[ 23 April 2003: Besked ændret af: Dextrose ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Jeg indrømmer at jeg ikke har prøvet stoffet, men troede ellers at min beskrivelse af rusen var rimeligt korrekt.

Jeg tror, at grunden til at mange ser ned på heroin/opiater er, at rusen er meget indadvendt i modsætning til de såkaldte "partystoffer" (alkohol, amfetamin, kokain, MDMA osv.) hvor man ofte er udadvendt, har trang til at snakke med folk osv..
Og i modsætning til de psykedeliske stoffer hvor rusen i høj grad også er indadvendt, får man ikke nogen store åbenbaringer eller visioner.
Det har altid været et stof der appelerede til sociale tabere, da det får folk til at glemme deres problemer og være tilfredse og ligeglade med tingenes tilstand i et stykke tid. Tænk også på hvor mange amerikanske soldater der begyndte at bruge det under Vietnam-krigen for at udholde rædslerne.

Jeg prøver ikke at tilsvine heroin (jeg ved jo som sagt ikke hvordan det er), jeg prøver bare at give svar på "Hr. Regnvand"s spørgsmål om hvorfor der bliver "set ned på" heroin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Dextrose> Abstinenser er når du har brug for at tage stoffet igen, tømmermænd er når du har kneppet kroppen for groft. Nu har jeg ikke prøvet at have abstinenser efter opiater, men efter hvad jeg har hørt er det LANGT værre end opiat-hangover. Desuden føler jeg som regel ingen trang til at tage noget som helst når jeg har de lede opiat-tømmermænd. Men de det er nok rigtigt at det minder om de første små abstinenser når man mangler stof.

Zarathustra> Som dextrose siger minder fortrængelsen af omverdenen meget om den som de fleste "weekendnarkomaner", altså dem der bruger ecstasy ofte søger. Forskellen er vel bare om man flygter alene eller i flok.

Forøvrigt kan man sagtens have en afhængighed af heroin og stadig have fast arbejde og sådan, det er der mennesker der har. De usle, synlige junkier tilhører et mindretal af brugere som er kommet langt ud. Hvis man ser på fx speed eller coke så er det jo også brian oppe i baren der vil slås med alle mens han kører snitter i næsen der er den mest synlige bruger ikke?

In our memories
Brugeravatar

Zarathustra - Man bliver social af heroin. Og på en mere behagelig (også for andre mennesker) måde, end man bliver af coke og speed. Betragt det som en stærk variant af hash tilsat en diskret MDMA-lignende følelse. Stoffet i sig selv er ikke et asocialt taber-stof. Det er, hvad man gør det til. Det handler kun om, hvordan man bruger det. Og så behøver man jo heller ikke junke det. Man behøver ikke engang ryge det, som også virker anderledes; man kan bare sniffe det, og det virker endda bedre indtaget sådan. Heroin er fuldstændig overvurderet, og de mange fordomme holder ikke stik. Hvis man kan ryge hash og tage ecstasy, kan man også tage heroin.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]