Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 21:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Dosis ?
Hey all.
Vi er 3 gode venner som får en ladning cubensis hjem.

Ingen af dem har erfaringer med svampe udover det de har læst og jeg har lært dem.

Min plan er 1g pr person, men er det alt alt for lidt ?

Deres eneste erfaringer med psychedelia er store mængder godt skunk :)

Vi har tænkt meget på set og setting og den er go :)

Så er 1g per person alt for lidt ?

Mvh stangs

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Rodnet
Tørret:1G
--- OK
Friske:10G

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Ja, jeg ville sige at 1 gram til at starte med er en god dosis. Ikke for lidt, ikk for meget.

Så kan i jo vente 2-3 timer og hvis virkningen ikke er kraftig nok kan i æde et gram til! :twisted:

Held & lykke

Titel:
Tænkte på hvad der ville ske hvis man spiste 0.6-0.7 også røg lidt skunk... noget som kan anbefales ?

Titel:
Dedikeret medlem

Det er forskelligt hvad THC gør ved folk på psykedeliske trips. Personligt er der for det meste røget en del cannabis indenbords på trips. Hos andre virker det dog som om at deres tanker for et boost i den forkerte retning, har svært ved at kommunikere etc.
Et godt HR-råd ville vel være at holde tingene adskilt, men personligt at har jeg svært ved at se problemet ved så små doser. Men igen, jeg kender 2 der nærmest kan være overbevist om at de står og taler med elefanter på 0,5 gram.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Stangss skrev:
Tænkte på hvad der ville ske hvis man spiste 0.6-0.7 også røg lidt skunk... noget som kan anbefales ?

Lad endelig være med at ryge Cannabis under trippet og heller ikke på come-down for den sags skyld. Det kan tage en drejning, som ikke engang erfarne psykelika-brugere kan håndtere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Præcis. En af de mest mavepuster-agtige oplevelser jeg har haft på svampe var fremkaldt af cannabis, og det var virkelig ikke rart. Det var som om jeg røg i en tilstand af fuldhed og skævhed (folk som har drukket tæt og bagefter ryger ved måske hvad jeg snakker om), kombineret med de mest intense visuals - ikke noget jeg var forberet på ;)

Titel:
Stodder
Brugeravatar

Efter min mening skal man være meget forsigtig med at blande thc og svampe.
Jeg har til tider røget lidt når trippet er ved at være væk, for at sætte det lidt igang igen og for lettere at falde i søvn.

På et tidspunkt havde jeg spist ½-1 g, men syntes hurtig at virkningen tog af igen, så jeg røg 2 store bonghoveder, hvorefter jeg blev totalt skudt af. Anede ikke hvor jeg var og kunne ikke bevæge mig... Meget ubehagelig oplevelse.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Synes at 1G pr. hoved lyder som en fornuftig begynder dosis. Det var i hvertfald hvad jeg selv indtog min første gang for længe siden, og det var alletiders. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted derude
hmm det der med hash + svampe...

Personligt synes jeg at hash passer til ALT hvad man ellers kan finde på at proppe i sig, dog undtaget (meget) alkohol. Men det er nok fordi jeg i forvejen ikke bryder mig om at være alko-stiv.

Men det er helt sikkert ikke alle der har det sådan.

Jeg er ret sikker på, at når det kommer til at blande hash med andre psychedelika, så betyder det virkelig meget hvor vant man er til at ryge hash. (Og selvfølgelig det samme med psychedelikaet)

Altså, er det noget man ryger hver dag og/eller meget af det?

Eller er det noget der kun sker en gang imellem til festlige lejligheder og/eller kun i små mængder?

Hvis det første er tilfældet kan jeg ikke forestille mig at det skulle give nogen form for problemer at ryge en pind eller måske endda bong/tjubang/chillum, mens man tripper på svampe.
Jeg ryger selv hash hver dag, og når jeg tager svampe, ryger jeg også gennem hele trippet (både pinde og tjubang). Det får svampene til at virke hurtigere synes jeg, og det fjerne al evt. mave-ubehag det nogle gange ellers kan følge med svampene på come-up. Derudover giver bare sådan en dejlig mental afslappethed oven i trippet.

Når jeg læser om andres erfaringer med lige præcis denne kombo nævner rigtig mange andre også, at hashen er rigtig god til at fjerne kvalme/ubehag fra svampene.

Hvis man derimod ikke ryger hash dagligt eller bare ikke er særlig erfaren med det, er det ikke sikkert det er en god ide at blande det med andet overhovedet. En hashrus kan i sig selv være ganske voldsom for uerfarne. (Det kan den også for erfarne, men der kan man til dels styre det alligevel)

Jeg vil dog sige at hvis man bare holder under eller lige på den mægnde hash man normalt ville ryge, burde det ikke give problemer. Og hvis man så nøjes med at ryge pinde, så er det ret nemt at styre hvor skæv man bliver, da man ikke bliver slået i hovedet med en hammer på samme måde som af en bong eks.

Når alt det er sagt, må jeg også hellere lige tilføje at jeg her taler om svampe i lette til almindelige doser!

Hvis man har indtaget en heroisk stor dosis svampe og bliver sendt på rejse i den 13. dimension, så er hash måske ikke lige det man tænker på, og hvis det er, er det ikke sikkert det er en god ide! Der kan ikke ske noget fysisk farligt ved det. Så vidt jeg ved er ingen nogensinde døde af overdosis af hverken magiske svampe eller hash ej heller af en kombo af de to. Men psykisk kan det blive en kæmpe udfordring man måske ikke lige er klar på at overkomme og som det måske vil tage lang tid at komme sig over.

Når alt kommer til alt, er den eneste der kan afgøre om det er fornuftigt/forsvaligt at ryge hash, mens man tripper, en selv.

Titel: Re: Dosis ?
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stangss skrev:
Hey all.
Vi er 3 gode venner som får en ladning cubensis hjem.

Ingen af dem har erfaringer med svampe udover det de har læst og jeg har lært dem.

Min plan er 1g pr person, men er det alt alt for lidt ?

Deres eneste erfaringer med psychedelia er store mængder godt skunk :)

Vi har tænkt meget på set og setting og den er go :)

Så er 1g per person alt for lidt ?

Mvh stangs

Gør det på tom mave, så virker det kraftigere og rigtig hurtigt. Allerede efter 10 min er min erfaring. Start ud med 1, siden det er første gang. I kan altid spise de sidste bagefter. Trippet varer trods alt 3-6 timer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Det er min mening, at før man begynder at blande stoffer, om det så er LSD og MDMA, eller THC og psilocybin, så skal man være bekendt med virkningen af hver enkelt stof først, og meget gerne være en del erfaren med denne virkning. Derfor synes jeg, at i skal lade være. Dog vil jeg lige sige, at Rootbum's udlægning af tingene virker ganske rentabel, når vi snakker om den erfarne bruger, og valget mellem hash og svampe eller bare svampe.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg må ærligt indrømme at jeg altid har røg med mig når jeg tripper... det får mig til at slappe mere af og trippet får altid en positiv drejning... men jeg har osse haft kendskab til thc i snart 4 år..

men tror det er meget forskelligt fra person til person og om hvor vidt ens tankegang bliver ændret af hashen...

første gang jeg tog svampe og lsa røg jeg hash.. dog osse med 1,5 ecstasy pille ved lsa trippet da selve lsa'en var på vej ned...

men som rootbum siger, man skal i hvert fald have et godt forehold til thc før man bruger det under et trip...

Titel:
Vi har alle et godt forhold til THC.

Vi ryger vel 5 gange i ugen men vi har dog slet ikke røget denne uge da man jo skal passe skolen :)

Men tak for svarene alle sammen

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
@stangss:
Som svar på dit tidligere spørgsmål om kan tage omkring et halvt gram svampe og så ryge for resten. Ja, det kan man godt, men en lav dosis svampe kan være meget ubehageligt på den måde at det er som at køre op i en rutschebane og hver gang man tror at man kommer over toppen, så fortsætter man bare opad. Spændingen bliver aldrig udløst, hvilket i mit tilfælde ender med seks timers rastløshed og irritation. Hellere tage en fornuftig dosis svampe og så lade være med at ryge eller i det mindste vente med det til nogle timer efter peaket er gået over. På comedown synes THC er rigtigt lækkert.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]