Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 12 jul 2025 17:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Aalborg
Til at starte med vil jeg da sige at dette er mit første indlæg, dog har jeg været omkring siden i over et års tid nu.. Men tog mig først sammen i aftes til at lave en konto, man er vel lidt doven :)

Som mit emne omtaler så har jeg spørgsmål relateret til at bruge hash imod sygdom, i dette tilfælde Epilepsi.

Jeg har i 6-7 år nu haft problemer med medicin osv. som ikke virker efter hensigten og ikke har stoppet mine anfald til det punkt hvor man kan få en ordentligt hverdag til at fungere.

Jeg har over de sidste 2-3 år røget hash et par gange årligt. Men for 3 månneder siden nu startede jeg med at gøre det oftere. Inden for den sidste måneds tid er det faktisk stort set blevet en daglig ting. Jeg har det ikke videre godt med det for at være helt ærlig. Men overraskende nok, har hashen gjordt at siden jeg startede med at ryge daglig.. Holdt mine anfald væk, hvilket før i tiden kunne være op til 100-200 små hver dag og 2-3 store* om ugen.

*krampeanfald

Dette er en utroligt situation at være i at endelig er der noget der hjælper, men desværre er det på bekostning af at tage noget som bliver set som ulovligt.

Ville høre om andre har haft erfaring med at hash har hjulpet til behandling af sygdom af en art, gerne epilepsi.. Samtidig vil jeg høre om i har forslag til hvordan jeg kan beholde denne virkning og hjælp det giver mig uden jeg risikere at komme ud i et større forbrug.

Jeg har hørt om sklerose patienter kan få fordel af at bage mindre kager som de tager i en generel dosis om dagen som hjælper men ikke gør dem skæv, deraf er jeg intereseret i at høre om andre kan genkende dette.

Tak på forhånd ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
Nu er det ikke hash, men jeg har hørt fra mange, at det at ændre kost (minimere indtagelse af kulhydrater, oppe fedt indtagelsen) har haft en kæmpe indflydelse på lige netop Epilepsi! - Og så er det tilmed fuldt lovligt.
Jeg synes bestemt, at du skulle læse lidt om det og give det et forsøg!

http://www.foodandhealing.com/article-highfat.htm

Send mig gerne en PM, hvis du har nogen spørgsmål om det.

Titel:
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
jeg så engang et program om en som fik krampe andfald fordi han havde brækket ryggen i en bil ulykke oh han røg 2-til-3 joints om dagen for at holde hans kramper væk. ved ikke om du kan bruge det til noget : :shock:

Titel:
Junior medlem

Psykonautisme skrev:
Nu er det ikke hash, men jeg har hørt fra mange, at det at ændre kost (minimere indtagelse af kulhydrater, oppe fedt indtagelsen) har haft en kæmpe indflydelse på lige netop Epilepsi! - Og så er det tilmed fuldt lovligt.

Det med lovlig tjald, kan man desværre ikke idag.
Det er meget udbredt i Californien, hvor de har medical-marijuana centre.
Men jeg tvivler på at vi har noget i den stil herhjemme?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
TriXX skrev:
Psykonautisme skrev:

Det med lovlig tjald, kan man desværre ikke idag.
Det er meget udbredt i Californien, hvor de har medical-marijuana centre.
Men jeg tvivler på at vi har noget i den stil herhjemme?

Marinol (syntetisk THC) er indført på forsøgsbasis i Danmark til alvorligt syge patienter der ikke reagerer på alle andre behandlingsformer

Mener kun det er alvorlige tilfælde såsom kræft- og AIDS-patienter, men hæng mig ikke op på dette

Marinol viser desværre tegn på at være mange gange mere psykose-fremkaldende end den naturlige vare. En teori går ud på at det er muligvis er manglen på andre cannabioder, som er kendt for at begrænse THC'ens psykoaktive virkning

Men det er da et skridt i den rigtige retning. Men hvorfor ikke bruge den urt der er i forvejen, som mennesket har brugt i flere tusinde år som medicin? Svaret kender jeg godt, det er ulovligt :roll:

Senest rettet af Xpert 11 okt 2007 21:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Ja, cannabis er ulovligt, men hvad der er værre er at det er muligt at fremstille(dyrke) sin medicin selv og det kan de stakkels, stakkels multinationale medicinfirmaer jo slet ikke holde til, for de får jo kun lige præcis dækket deres omkostninger :roll:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Penge skal under ingen omstændigheder vægtes højere end sundhed efter min mening, desværre vil verden ikke altid som jeg vil

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Xpert skrev:
Penge skal under ingen omstændigheder vægtes højere end sundhed efter min mening, desværre vil verden ikke altid som jeg vil

Vi er helt og holdent på samme side i det denne sag, men desværre er vores indflydelse ret minimal i forhold til store medicinalvirksomheders.
Der er bare ikke lige så mange penge at tjene på sunde mennesker som der er på syge :(

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
Anyx skrev:
Til at starte med vil jeg da sige at dette er mit første indlæg, dog har jeg været omkring siden i over et års tid nu.. Men tog mig først sammen i aftes til at lave en konto, man er vel lidt doven :)

Som mit emne omtaler så har jeg spørgsmål relateret til at bruge hash imod sygdom, i dette tilfælde Epilepsi.

Jeg har i 6-7 år nu haft problemer med medicin osv. som ikke virker efter hensigten og ikke har stoppet mine anfald til det punkt hvor man kan få en ordentligt hverdag til at fungere.

Jeg har over de sidste 2-3 år røget hash et par gange årligt. Men for 3 månneder siden nu startede jeg med at gøre det oftere. Inden for den sidste måneds tid er det faktisk stort set blevet en daglig ting. Jeg har det ikke videre godt med det for at være helt ærlig. Men overraskende nok, har hashen gjordt at siden jeg startede med at ryge daglig.. Holdt mine anfald væk, hvilket før i tiden kunne være op til 100-200 små hver dag og 2-3 store* om ugen.

*krampeanfald

Dette er en utroligt situation at være i at endelig er der noget der hjælper, men desværre er det på bekostning af at tage noget som bliver set som ulovligt.

Ville høre om andre har haft erfaring med at hash har hjulpet til behandling af sygdom af en art, gerne epilepsi.. Samtidig vil jeg høre om i har forslag til hvordan jeg kan beholde denne virkning og hjælp det giver mig uden jeg risikere at komme ud i et større forbrug.

Jeg har hørt om sklerose patienter kan få fordel af at bage mindre kager som de tager i en generel dosis om dagen som hjælper men ikke gør dem skæv, deraf er jeg intereseret i at høre om andre kan genkende dette.

Tak på forhånd ;)

jammen først tillykke med din ny fundene medicin :wink:
men ved ikk om det passer men de siger det skulle ku hjælpe med kræft,
det med og blive fast ryger, hold dig til weekenderene og husk på at ligesom smøger så er det værste inde i hovdet

Titel:
Medlem

Det hjælper "mod" kræft på den måde at det kan være kvalme nedsættende når man evt får kemoterapi og øge appetitten oven i ..

FushibaskuuuuuuuuuZZZZZZ

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nær vrå på landet
jammen så var jeg ikk helt ved siden af, tak Godz¨.
kommer tentaklen i weekenden? jeg har et på somadrill og nogen lidt stærker """""downers""""

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]