Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 jul 2025 20:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg beklager, hvis dette emne er under den forkerte overdeling, men da jeg ikke ved, hvor det skulle ligge kom jeg frem til at den generele diskution nok var et meget godt valg..

Sagen er den at mig og en ven har købt 10 baby woodrose frø i etnoplanet.. Dernede fortalte de at man kan indtage dem ved at knuse frøene i en morter og filtrerer det knustepulver med vand, igennem et kaffefilter. Efter at det har trukket natten over kan man så drikke ekstrakten, for at opnå effekten af frøene.

Hvad siger i til denne metode?
Kan forstå at skallen er giftig, men det skulle filteret eftersigende fjerne..

Er der nogen af jer der har prøvet metoden?

Hverken mig eller min ven har prøvet andet end hash, så vi overvejer bare at starte med at lave 5 frø til deling, for at undgå negative effekter..

men vil det overhovedet være nok til at give en virkning?

På forhånd tak.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Nej det er ikke nok, i vil få det lidt mærkeligt, men kvalmen vil overskygge det svage trip

Æd de 10 ene mand, eller hold jer til hashen er mit råd

1 dags trækketid er imo ikke helt nok, men lidt vil i sikkert få ud af det

Under visionære planter er der opskrifter til ekstrakt, prøv at søge på hbwr, lsa og så videre. Der er en mia. tråde, mindst´

Det er muligt at æde dem rene hvis man fjerner det brune bløde lag der smuldrer. Der er giftstoffer, men normalt giver det 1 times kvalme der kan reduceres voldsomt med en joint eller to

Titel:
Medlem

Hvis det er første gang i tripper, vil jeg bestemt IKKE tilråde så stor en dosis.. Hvis det går galt, går det virkelig galt.. Man kan ryge virkelig langt ud på LSA, og jeg taler altså af erfaring..

5-6 timer i vild rædsel og panik er ikke sjovt 1. gang man tripper..

Jeg ville ønske jeg havde startet med 5-6 frø så jeg kunne lure stoffet af stille og roligt..

Det kan godt være i ikke bryder helt igennem, eller får visuals, men i vil stadig kunne opleve lykkerusen og varmen ved stoffet.. Lidt i stil med MDMA, bare hvor følelsen er mere "genuine" :)

Men det bedste råd IMO, er at starte ud med en lav dosis svampe.. Det er noget mere humant 1. gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hov havde ikke set at i ikke havde prøvet andet end hash, troede der stod i ikke havde andet end hash?

Jeg har personligt ikke fået andet end nedtur på over svage LSA-trips, men sådan kan vi være så forskellige.

Ti frø er imo ikke for vildt, men altid en god ide at starte lavt

Titel:
Medlem

Vi kan jo desværre heller ikke rådgive ud fra andet end vores personlige erfaringer.. :)
Det der virkede for dig (Xp3rt) virkede desværre ikke for mig og min ven (no offence).. Jeg kan forestille mig du havde erfaring med svampe/andre psykedelika, inden du trippede LSA?

Jeg er helt sikker på LSA har kæmpe potentiale, men jeg tvivler om det er det bedste psykedelika at starte ud med..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo det havde jeg da, og ville da heller ikke anbefale folk at tage LSA første gang, dertil er der for meget bodyload og forvirring ihvertfald hvis man ryger ud i et grumt trip

Som om man skal holde sig selv mere oppe hvis du forstår. Trippet kan være lettere ubehagligt til tider, men effekten slår ubehaget med flere længder. Men at kunne overskue trippet samtidigt med at man ikke føler sig helt tilpas kan godt kræve en vis vilje

Er lidt svært at forklare, med svampe har man det næsten sikkert skide godt hvis set&setting er rigtig, mens LSA er mere vanskeligt. LSA er nok til de mere øvede, men nu de har frøene er det da synd at smide dem ud ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: inner loop
Xpert du lader til at være en af dem med mest HBWR her på boardet, men jeg er dog alligevel uenig med dine kommentarer om lav dosis (5 frø).

Første gang jeg prøvede HBWR (også fra EP) brugte jeg 5 frø. Efter at have læst på diverse boards om forskellige ekstraktioner, som gav alt fra fantastisk til ingen virkning, besluttede jeg at bare pille kappen af frøene, pulverisere og derefter parachute dem. Jeg vidste at jeg højst sandsynligt ville komme til at kaste op af dem, så jeg fastede 8 timer inden og jeg holdt ca. halvanden time efter indtagelse inden jeg fik guld i projectile vomiting. Efter det var overstået havde jeg ingen kvalme eller maveonde og trippet nærmede sig peaket. Dette trip fra 5 frø er et af de mest euforiske trip jeg har oplevet og det varede 12 timer! Jeg havde en fantastisk bodyhigh hele trippet og smågrinte hele tiden. Det var dog ikke specielt psykedelisk - jeg havde ingen visuals hverken OEV eller CEV og tankegangen var kun lettere twisted, men stadig forunderligt (iøvrigt det første trip hvor jeg lyttede til Mystery of the Yeti).

Jeg tror at når Xpert anbefaler en større dosis er det for at trippet også skal være mere psykedelisk, men husk på at LSA kan vare lang tid, som det gjorde for mig, og for nogle personer er det ikke en euforisk bodyhigh, men et ubehagligt bodyload.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg har dog kun 1 erfarring med lsa... 13 frø på førstegangs trip-- havde kun prøvet div. stimulanser før dette..

jeg vil så mene at man skal starte med svampe eftersom lsa virkelig rykker planeten rundt når man først bryder igennem.. og som førstegangstrip (ligesom mit) tager det utrolig hårdt på dig psykisk.. jeg er personligt selv begyndt at vende over til svampene da rusen virker meget mildere..

så mit råd ville nok være at gemme de frø og få lidt erfarring med nogle svampe først :wink:

sorry, magter ikke at skrive en masse da jeg render rundt med forbinding omkring håndledet...

Titel:
Junior medlem

Har snakket med nogle gutter der har noget erfaring med det nu..

Mht at gemme det og prøve svampe istedet, tror jeg ikke at det kommer på tale, da man ikke kunne købe svampe, da de er blevet ulovlige at sælge og butikken kun sælger lovlige varer.

MEN det vi fik afvide var at vi højst sandsynligt ville kunne mærke noget, hvis vi tog alt mellem 6 og 10 frø (til 2 mennesker altså), og at metoden det bliver forberedt på, skulle mindske de negative bivirkninger.

Men taget i betragtning at det er første gang, for os begge to, vil i så mene at 5 frø, hver er for meget?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke for meget og det er heller ikke nok.

Som Xpert skriver er 5 frø ikke nok. Med især Lsa arbejder man med begegrebet "at bryde igennem", hvilket vil sige at opnå en egentlig psykedelisk effekt. Tager man for lidt (5 frø fx) når man kun at snuse til kagen, men ikke at smage den hvis du forstår sådan en lille metafor Det er meget irriterende for de fleste. Hvis man skal tripe skal man trippe ordentligt; og her har man brug for i hvert fald 8 frø hver IMO; så hvis I vil lytte til et godt råd: FÅ fat i 10 frø hver, lav en ordentlig ekstraktion, og tag det når den rigtige lejlighed byder sig.

5 frø kan efter min mening ikke betale sig.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har moret mig på lave doser, ingen tvivl om det. Men hver gang har jeg følt at der manglede noget, jeg brød ikke helt igennem.
Jeg er i gang med en bunke triprapporter omkring LSA hvor jeg vil skrive noget om dette

Der er så stor forskel på selv små forskelle i dosis at vi kun kan tale om ikke brudt igennem vs. brudt igennem
Lave doser LSA forbereder dig ikke rigtigt på en høj dose, fordi der er så stor forskel

På lave doser bliver jeg træt af trippet når jeg er halvvejs igennem, gider ikke mere, euforien er væk. Uden det visuelle bliver det en kedelig omgang

Det er rigtigt at man sagtens kan more sig på lave doser, men det viser slet ikke LSA'en som den virkelig er. En metal effekt som en blanding af en massiv dosis svampe og ufattelige mængder hash, og en visuel effekt der slår svampe hvis man bare tager fx. 3 frø mere.

Nybegyndere skal sikkert ikke tage 13 frø første gang, så synes jeg de skal vente i stedet til de har erfaring med andre psykedelika for så at tage en ordentlig dosis

Jeg håber at mine rapporter kan komme til at kaste lidt lys over LSA'en

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
personligt delte min kammerat og jeg 9-10 LSA frø (også fra EP) på vores jomfrutrip og det var mere end nok. Vi skrallede skallen af og gnavede frøene i stykker med hjørnetænderne lige efter - mavesmerterne var vel 30-45 min, men efterfølgende var 4-6 timer med REN eufori og livsglæde. Jeg havde svage OEV's sidst i trippet efter vi havde røget en pind og en helt ustyrlig følelse der gjorde at jeg nærmest lå og vred mig af glæde til tider.

Jeg ved ikke om min tolerance er lav, men jeg var glad for den åbenbart lave dose, for som førstegangsbruger er ens hjerne ret bøjet efter et 6 timers trip af alle de indtryk af sandheder og åbenbaringer....

Smider en rapport op snart... held og lykke med din tur!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
det er åpenbart et stort, nærmest daglig, behov for informasjon om inntagelse av hbw og MG. er det ikke en fornem ide å lage en fast oppskrift som står øverst på denne siden?
så finner man ut av dette på null komma nix.

erfaringene man har gjort seg her inne skulle vel kunne ende opp i noe i nærheten av en fasit?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]