Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 08:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted herude
Var lige en tur ude at samle i syrehaven idag :wink: da det var frost inat, men så tænkte på hvor langt tid efter den 1. natte frost kan man stadigt finde SN :?:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg var ude at kigge på mit spot her i weekenden.. Det så kedeligt ud! :|

Jeg håber der stadig at er nogle der ude et sted..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 9 killo
Sæsonen skulle være ind i december.
Tror der har været for lidt regn den sidste uges tid. Mine spots var også ret skuffende her i dag.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kom som Dyr skrev:
Sæsonen skulle være ind i december.
Tror der har været for lidt regn den sidste uges tid. Mine spots var også ret skuffende her i dag.

Så det vil sige at de stadigt gror når de har fået frost ?
For har hørt at når de for deres første nattefrost gør de sig klar til at smide spore og derefter dør de.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg har hørt meget forskelligt. Men én ting der går igen og igen, er at det er rigtig godt 2-3 dage efter mild nattefrost.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Bærnelin skrev:
Jeg har hørt meget forskelligt. Men én ting der går igen og igen, er at det er rigtig godt 2-3 dage efter mild nattefrost.

Hvis de altså har fået rigeligt med regn vel og mærke.. Og det får de desværre ikke rigtig her oppe i Nordsjælland :? Nu havde jeg fandme ellers lige fundet en mark der gav gevindst

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg var selv et hurtigt smut i Dyrehaven i går, da det var på tide at indvie min mor i hvordan spids nøgenhat ser ud.
Mutter blev fornøjet, da hun fandt én SN. Selv fandt jeg kun 9 på en lille halv time og jeg tilskriver den ringe fangst manglende regn?
For 14 dage siden var de nemlig tilstede i helt helt andre mængder.
Lad os håbe de kommende uger byder på mere regn og nattetemperaturer ned omkring frysepunktet :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har stadigt ikke fået rigtigt svar på om de kan findes når de har været minus grader? og i såfald hvor meget frost skal der så til før de stopper med at gro :?:

Titel: Hmm
Medlem

Geografisk sted: 3630
Mener de stadig kan findes endnu, men du må ik hænge mig op på det.

Har os et spørgsmål, ville det være en god eller dårlig ide at skylle sine svampe inden man tørre dem eller spiser dem?

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Roit> Svampene kan godt gro efter det har været mild nattefrost, men hvis det bliver for koldt, holder de op med at skyde. Det hænger sammen med, at vedvarende nattefrost fryser jorden, hvilket får myceliet til at gå i vinterhi, mens enkeltstående frostnætter kun fryser det øverste jordlag og motiverer myceliet til at skyde de sidste svampe.

Mushi-mango> det er ikke nogen god ide at skylle svampene, da de bliver mere slimede af det og det tager tilsvarende længere tid at tørre dem. Lær at spise dem med de græs- og jordrester som sidder på dem!

Ang. hvor længe svampene bliver ved med at skyde: jeg har kun et enkelt år været så heldig at kunne finde svampe den 3. december. Dette var et varmt år, og jeg tror at frosten kommer en del tidligere i år.

Hilsen Fanny

Titel: ....
Medlem

Geografisk sted: 3630
Ja havde sku spist dem om der så var lort på..
De smager klamt nok i sig selv.. så det er ik så slemt med lidt ekstra kryderier :D

Det var nu mere om der var noget der lige skulle skylles af, men det er ik kan jeg høre..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

[quote="Fanny"]Roit> Svampene kan godt gro efter det har været mild nattefrost, men hvis det bliver for koldt, holder de op med at skyde. Det hænger sammen med, at vedvarende nattefrost fryser jorden, hvilket får myceliet til at gå i vinterhi, mens enkeltstående frostnætter kun fryser det øverste jordlag og motiverer myceliet til at skyde de sidste svampe.

Mange tak for det, så ser det da ud til at jeg kna nå ud et par gange endnu :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Entheo skrev:
Bærnelin skrev:

Hvis de altså har fået rigeligt med regn vel og mærke.. Og det får de desværre ikke rigtig her oppe i Nordsjælland :? Nu havde jeg fandme ellers lige fundet en mark der gav gevindst

Ja det er en rigtig fin mark. Med en del svampe.

Dog blev bondemanden lidt sur igår haha :D

Titel:
Junior medlem

Har haft frost to dage nu. Men de myldre op som aldrig før.... til december siger i, Det skal nok gå Godt.. :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå det har lige været frost igen idag.. så må ud og se om jeg kan finde nogen.

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Som nævnt i overskriften !

Nu er de marker jeg har været ude og lede på, alle delvist oversvømmet. Så er det vel ligegyldigt om det har regnet forinden eller hvad ?

For jeg har nemlig ikke haft heldet med mig indtil videre (Har været så frustreret at jeg har investeret i en growbox :D ).

-KK

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]