Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

har hørt at ved for meget indtagelse af Ecstasy/mdma kunne hjernen stoppe med at producere det stof i hjernen der naturligt skulle gøre en glad og man permanent ikke skulle kunne blive glad resten af ens liv. nogen der kan bekræfte det?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det er rigtigt at du kan skade dine receptorer så de ikke selv kan danne signalstofferne der normalt sørger for at regulere humøret

Derfor kan du komme ud i en depression ved for stort indtag af MDMA, men om skaderne er livsvarige mener jeg ikke

Du kan undgå dette ved at lade være med at tage 15 piller på en aften, indtage 5-HTP og generelt være lidt HR-orienteret

Titel:
Junior medlem

Xpert skrev:
Det er rigtigt at du kan skade dine receptorer så de ikke selv kan danne signalstofferne der normalt sørger for at regulere humøret

Derfor kan du komme ud i en depression ved for stort indtag af MDMA, men om skaderne er livsvarige mener jeg ikke

Du kan undgå dette ved at lade være med at tage 15 piller på en aften, indtage 5-HTP og generelt være lidt HR-orienteret

tak for svaret. er 5 htp en form for vitamin?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
na2351 skrev:
Xpert skrev:

tak for svaret. er 5 htp en form for vitamin?

5-HTP virker som en prækosor til serotonin/lykkestof i hjernen.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mdma/ecstacy frigiver transmitterstoffet serotonin, hvilket bla. kontroller glæde og netop giver dig den lækre rus.

5-htp bliver omdannet til serotonin når du indtager det, hvilket vil sige at du hjælper kroppen med at genopbygge sig selv, hvis du tager det med rigtige tidsintervaler i forbindelse med en mdma tur.

Se her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6450

5-htp reducerer dog ikke hjerneskader! Du undgår blot depression/småtriste tanker i den efterfølgende uge, efter mdma.

Hvis du samtidig vil fokusere på at reducere hjerneskader kraftigt, skal du andvende SSRI og c-vitamin. 1g c-vitamin inden at du går i seng efter din mdma tur er en god dosis imo. Men det står alt sammen i overstående tråd.

Nårh ja, og det vigtigste er selvfølig helst ikke at æde det oftere end 6 gange om året. Håber det hjælper ;)

OT: Jeg har forresten haft god erfaring med at slå ned på sygdomme jeg kunne mærke var på vej, ved at indtage 1500mg c-vitamin.

Senest rettet af wEstzIde 16 okt 2007 15:06, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Resist skrev:
5-htp reducerer dog ikke hjerneskader! Du undgår blot depression/småtriste tanker i den efterfølgende uge, efter mdma.

IMO giver 5-HTP'en et ekstra kick.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
FlæmMing skrev:
Resist skrev:

Det er bestemt også min erfaring, især sammen med mdma, dog begrænset sammen med methylon.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Winta skrev:
FlæmMing skrev:
Resist skrev:

Det er bestemt også min erfaring, især sammen med mdma, dog begrænset sammen med methylon.

Ja. Der giver jeg dig også. Det er næsten lige for at det bliver for meget med 5-HTP på MDMA. Synes næsten nogle gange at man bliver for blæst. Dog på methylon synes jeg det er perfekt. IMO vil jeg heller have lidt 5-HTP, end for meget. Så synes jeg at man bliver for blæst, og det kan ødelægge det lidt.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Kan huske den gang jeg gik på 10'ende var der en pige som holdt foredrag efter et heftigt MDMA misbrug hævdede hun at hun ikke kunne føle sig glad mere og hun kunne heller ikke blive forelsket mere sagde hun. tvivler dog på at sådanne ting kan ske medmindre man suger heftigt torsdag fredag lørdag hver weekend hvis det overhovede kan ske?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skipper skrev:
Kan huske den gang jeg gik på 10'ende var der en pige som holdt foredrag efter et heftigt MDMA misbrug hævdede hun at hun ikke kunne føle sig glad mere og hun kunne heller ikke blive forelsket mere sagde hun. tvivler dog på at sådanne ting kan ske medmindre man suger heftigt torsdag fredag lørdag hver weekend hvis det overhovede kan ske?

Tro mig det kan ske. Har selv haft en depression hvor jeg altid følte mig træt, ligeglad med ALT, havde kun negative tanker og ingen motivation. Mistede også fuldstændig min interesse for alt hvad der hed fest og farver samt piger. Hvilket var skræmmende da jeg altid har været meget pigeglad.

In conclusion, respekter stimulanser :)

Det skal dog siges at jeg blev mere glad end jeg var før, da jeg først blev normal igen. Satte pris på alle værdierne i livet. Spiser dog stadig SSRI'er, hvilket nok også har en finger med i spillet.

Confusi0N har også haft en depression som han kæmpede med, efter et mdma forbrug. Men det må han selv uddybe hvis han ønsker :)

Senest rettet af wEstzIde 16 okt 2007 16:27, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det kan ske jo, det er jo det samme der sker ved en depression, alt føles ligegyldigt, kan ikke føle glæde osv.

Hvis man voldtager de dele af hjernen der styrer disse ting, påvirker det dig selvfølgelig.

Ingen stoffer er farlige! I de rette mængder vel at mærke. Løsningen er ALT MED MÅDE.

Det er lidt ligemeget hvad du indtager, om det er coke eller koffein, i de rette mængder vil du tage skade/dø

Derfor synes jeg at sundshedsforstyrrelsen burde fokusere på HR og oplysning af korrekt brug af stoffer i stedet for at skræmme. Folk tager jo stoffer alligevel, hvorfor ikke minimere skaderne af noget som vi ikke kan undgå?

Forbud og kampagner virker jo ikke, det har vi fået bevist

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xpert skrev:
Det kan ske jo, det er jo det samme der sker ved en depression, alt føles ligegyldigt, kan ikke føle glæde osv.

Hvis man voldtager de dele af hjernen der styrer disse ting, påvirker det dig selvfølgelig.

Ingen stoffer er farlige! I de rette mængder vel at mærke. Løsningen er ALT MED MÅDE.

Det er lidt ligemeget hvad du indtager, om det er coke eller koffein, i de rette mængder vil du tage skade/dø

Derfor synes jeg at sundshedsforstyrrelsen burde fokusere på HR og oplysning af korrekt brug af stoffer i stedet for at skræmme. Folk tager jo stoffer alligevel, hvorfor ikke minimere skaderne af noget som vi ikke kan undgå?

Forbud og kampagner virker jo ikke, det har vi fået bevist

Yep. Det er sørgeligt at folk der sidder på høje statuser i det danske samfund skal være så snævertsynede.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: KBH
Resists: ok jeg må nok indrømme at jeg troede hun overdrev en smule i det foredrag men nu er jeg jo så blevet så meget klogere. godt at jeg aldrig har taget stimulanser når jeg ikke ved mere om det :oops:

Titel:
Medlem

hmm...!! må indrømme det må kaldes Indblik. på egen væremåde...
kan en deprission af omfange mdma/kix. efterfølgende "repareres" for jeg må indrømme jeg stort set altid er trist....efter et par ret så heftige år. med dene substans... jeg er ikke til det der med lykkepillerne og psykologen andre. der har et par råd til en med mano-presiv tankegang...:S skulle måske være i medaljens bagside"forum" men da jeg så topic. skulle jeg bare afsted.... håber på seriøs respons...for der er et problem jeg render med. til dagligt...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
psy-boy skrev:
kan en deprission af omfange mdma/kix. efterfølgende "repareres" for jeg må indrømme jeg stort set altid er trist....efter et par ret så heftige år. med dene substans... jeg er ikke til det der med lykkepillerne og psykologen andre. der har et par råd til en med mano-presiv tankegang...:S skulle måske være i medaljens bagside"forum" men da jeg så topic. skulle jeg bare afsted.... håber på seriøs respons...for der er et problem jeg render med. til dagligt...

hmm, nu ved jeg self ikke hva det er du er "ked/træt" af.. men, prøv evt. at se tingene fra en anden vinkel og få fokuseret mere på de positive ting end de negative...

eller få konfronteret dine problemer (hvis du har nogen) eller evt. ligge din livstil om..

ved heller ikke om du laver noget som sådan til dagligt, men hvis ikke så prøv at finde et fuldtidsjob eller et eller andet der kan få dine tanker væk for en kort stund, jeg ved fra min egen side at hvis jeg bare går der hjemme osv. så har jeg en kraftig tendens til at blive meget depri i trækket..

få dig nogle mål og opnå dem, det gir jo altid et godt boost på humøret hvis man har lavet et stykke arbejde man er stolt af :wink:

hvis intet af dette hjælper kunne jeg meget godt tænke mig at få uddybet dit spørgsmål noget mere...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ved for heftigt et mdma forbrug vender ens normale tilstand tilbage igen efter en lang pause tør dog ik sige noget om det hvis det omhandler kix da du ik ved hvad du ellers har indtaget :9

men ved 100% (på min egen krop) at det ik er permanent den depression man får af mdma.. desuden ligger meget af det os' i hvordan man tænker :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

psy-boy skrev:

Så er du fanme også selv udenom det. Du gør jo ikke en skid ved det. Jeg ved godt at det kan være svært når man er pisse ligeglad med alt og ingen motivation har til noget som helst. Men start i det mindste på noget 5-htp så. Det er sund helsekost og kan købes over nettet. Det bliver omdannet til serotonin og styrker for mange det generale humør. Du kan prøve en kur på 200mg i en lille måned og se om det hjælper.

Lykkepiller er også lidt nedern, det tog over tre måneder før at de virkede på mig. Når først de begynder at virke viser de dog en formidabel effekt.

Titel:
Junior medlem

Resist skrev:
psy-boy skrev:

Så er du fanme også selv udenom det. Du gør jo ikke en skid ved det. Jeg ved godt at det kan være svært når man er pisse ligeglad med alt og ingen motivation har til noget som helst. Men start i det mindste på noget 5-htp så. Det er sund helsekost og kan købes over nettet. Det bliver omdannet til serotonin og styrker for mange det generale humør. Du kan prøve en kur på 200mg i en lille måned og se om det hjælper.

Lykkepiller er også lidt nedern, det tog over tre måneder før at de virkede på mig. Når først de begynder at virke viser de dog en formidabel effekt.

kan 5-htp købes andre steder end nettet, feks matas?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skipper skrev:

Du har nok set hende her: http://www.linerisberg.dk/

Der er et par ting at sige om dette emne:

1. Hvis man tager så meget MDMA (tit nok og i store doser nok), så nedregulerer receptorerne sig i hjernen. Dette vile utvivlsomt lede til en formindsket følelse af netop de ting, som MDMA giver: empati, indlevelse, kærlighed osv.

2. Nogle mennesker redder sig en depression - måske/måske ikke accelereret af MDMA'en. Og så får MDMA'en hele den kausale skyld for deres tilstand. Faktum er bare, at folk bliver ramt af depressioner fra tid til anden, og symptomerne minder meget om en stor MDMA tolerans.

Hvis man simpelthen har fået nedreguleret sine receptorer, så vil afholdenhed med tiden genetablere deres følsomhed, og så vender humøret tilbage. Har man fået en ægte depressionen - hvilket visse mennesker jo desværre er direkte genetisk disponeret for - så vil sygdommen fortsætte efter man er holdt op med at tage MDMA. SSRI behandling er givetvis det mest korrekte i dette tilfælde.

Min personlige holdning er, at man skal passe meget på med at tage MDMA og dens serotoninpåvirkende analoger med forsigtighed, hvis man har anlæg for depression.

Titel:
Insane psychedelia user!

Depression har også en fantastisk evne til at fastholde personen i netop den tilstand. Det vil sige, en deprimeret tilegner sig nogle tankemønstre mm. som automatisk forstærker depressionen.

Så alene dét at et overforbrug af MDMA har gjort en deprimeret og træt osv. kan godt sætte en ond cirkel i gang, som udvikler sig til en klinisk depression, der om muligt skal behandles med antidepressiva og evt. psykoterapi.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]