Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jun 2025 18:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Altid tæt på hjemme :)
Endu en lille artikel om stoffer i Danmark. Der er ikke så meget at sige, det er med negativt synpunkt som man har set det alt for ofte... men sådan er verden jo :(

http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-8148613.html

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
En tredje og mere perifer type stoffer er de hallucinogene stoffer som LDS og svampe, hvor man ser og oplever ting, som ikke er der. Det er typisk unge, som vil eksperimentere med deres psykiske tilstand for at komme i kontakt med nye dele af dem selv, der prøver kræfter med det.

"Det er slet ikke spor sjovt. Enten får man for meget, og så bliver man syg og hallucinerer, eller også får man for lidt, og så sker der ikke rigtigt noget, så det holder man hurtigt op med," siger Henrik Rindom.

Ja hold jer væk fra LDS, det er det rene lort!

Hvad er det for noget crap Henrik vrøvler om?

:roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja det er sygt at deres "anti-stof" kommentarer minder om det samme lort man fik af vide i folkeskolen... "Bare lad være med at tage det i bliver syge" det hjælper jo ikke folk som så prøver det og opdager at man ikke bliver særlig syg og så føler at Henrik er en løgner... Hvorfor siger han ikke at det er kanon tripperen men at chancen for at det går galt er tilstede og at han ikke syntes at det er det værd!?

Jeg gad godt være "stof-konsulent" men det hjælper nok ikke når man sidder og siger "Jah, jeg knallede også totalt ud igår på dem der..." :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det er ikke lige hvad jeg ville have forventet fra Rindom's side, men han er nok blevet købt.
Jeg synes hans udlægning af psykedelika er noget pudsig:
Citat:
"Det er slet ikke spor sjovt. Enten får man for meget, og så bliver man syg og hallucinerer, eller også får man for lidt, og så sker der ikke rigtigt noget, så det holder man hurtigt op med," siger Henrik Rindom.

Det er godt nok et sort/hvidt syn på sagen. Jeg indrømmer gerne at jeg fra tid til anden har oplevet at tage lidt for meget, andre gange for lidt, men i den overvejende del af mine oplevelser har jeg da haft det fantastisk.
Jeg tilskriver hans letsindige udtalelser tømmermænd.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Dobbeltpost

Senest rettet af Nomad 15 okt 2007 20:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Jeg synes ikke det hele er så dumt, men det er rigtigt at nogle af tingene bestemt kommer til udtryk lidt uhedligt, men jeg giver ham da ret i meget af det han siger, og tror bestemt han har ret..

Det han siger til sidst med at man kun ser dem der går godt for er da noget forbandet vrøvl..

stort set alle mine nære venner tager noget til fester og den slags som jeg gør det, og ingen af dem går det da skidt for? Gik det skidt for dem ville jeg jo nok ligge mærke til det.. ikke engang en ud af de 50stk jeg i hvert fald kender der tager noget er det gået rigtigt skidt for, langt værere står det til med de 50 stk jeg kender der drikker...

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Krigsstopper skrev:
Jeg gad godt være "stof-konsulent" men det hjælper nok ikke når man sidder og siger "Jah, jeg knallede også totalt ud igår på dem der..." :)

Nej, og det gør det sjovt nok heller ikke herinde. Stram op!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Slap nu af Psyko!!! Det var en joke...

Ærgeligt at den steg dig til hovedet!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg vil så sige noget hen ad winta, bortset fra at unge i min alder 16-18 år ( dem jeg kender og har mødt) ikke fatter hat af hvordan man bruger de forskellige ting..

de fleste kommer f.eks. med sætninger som, " åh, jeg gad godt at være blæst lige nu" og "skal vi ikke æde svampe?, kunne godt tænke mig at være blæst lige nu".. jeg har seriøst lyst til at slå folk når de siger det på denne måde.. man tager sku da ikke svampe for bare at være "blæst"..

undskyld, men mener bestemt at i hvert fald halvdelen af dem på 16-18 år ikke burde have mulighed for at komme i nærheden af stoffer..

jeg savner virkelig min gamle tripbuddy som virkelig fattede hva lortet gik ud på...

Titel:
Methylon Connoisseur

Helt enig waggafnipsen, har dog ingen venner der siger det sådan, men når jeg høre folk sige det synes jeg godt nok også det er synd, i mine øjne er svampene et redskab til at forstå mig selv bedre, og jeg tager dem aldrig for at være blæst, skal jeg feste og give mig selv løs og sådan, så bruger jeg methylonen til det, og det er nok heller ikke den rigtige brug, men det gør nu engang det hele lidt sjovere. Men svampe og den slags synes jeg er syndt at bruge til at være "blæst!" :/

Jeg synes dog 16-18 er lige ungt nok, alt under 16 er i hvert fald for tidligt i mine øjne! 18 var fint for mig :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg syntes godt aldersgrænsen kunne komme længere op.. til f.eks. 21 (Men sådan hænger det jo ikke sammen :? ) Ens tankemønstre er som 18 årig i høj grad under konstant udvikling og man er yderst påvirkelig, søger grænser og tror man kan alt. Selvom man har fattet at indtagelse af psykadeliske stoffer indebærer en vis risiko er det jo ikke ensbetydende med at man har dømmekraft nok til at vurdere om disse risiko gør sig gældende for en selv da man stadig er, et sind i udvikling og/eller transformering.

Titel:
Methylon Connoisseur

Tjah, der vil altid være nogen der ikke er i stand til selv at finde grænser og selve bedømme fornuften af hvad man ser, men jeg synes ikke man kan sige at alle skal være 21, da der er rigeligt mange på 18 der efter min mening er så klar på en psychedelisk rejse som man nu kan være.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neurotika
Citat:

Det var da godt nok en kort beskrivelse af psykedeliske stoffer! Han nævner slet ikke hvor udbredt det er til selvterapi, og hvor mange der psykisk har fået en positiv oplevelse ud af det.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Kogeren skrev:
Citat:

Det var da godt nok en kort beskrivelse af psykedeliske stoffer! Han nævner slet ikke hvor udbredt det er til selvterapi, og hvor mange der psykisk har fået en positiv oplevelse ud af det.

Han nævner måden det bruges på:

Henrik Rindom skrev:
Citat:
En tredje og mere perifer type stoffer er de hallucinogene stoffer som LDS og svampe ... Det er typisk unge, som vil eksperimentere med deres psykiske tilstand for at komme i kontakt med nye dele af dem selv, der prøver kræfter med det.

Og jeg tror ikke du skal regne med en positiv beskrivelse af nogen former for forbudte substanser fra hans side.

Jeg afskyr virkelig Henrik Rindom! Han er sikkert god nok til at være terapeut for forvirrede unge mennesker med stof-problemer, men han burde ALDRIG udtale sig som "ekspert" i medierne omkring stoffer. Han har begået flere fejl - bl.a. hans teori om at 2CB's virkninger og bivirkninger ville ligne MDMA's, da de to stoffer minder om hinanden kemisk (denne udtalelse har højst sandsynligt medvirket kraftigt til at 2CB blev ulovliggjort).
Hans kemiske/biologiske viden virker langt fra overbevisende, og udover det har han engang fejl-diagnosticeret en af mine venner (ikke en stof-relateret sygdom).

Nogen der er friske på at starte en underskriftsindsamling mod Henrik Rindoms ekspert-status?
Man kunne evt. skrive en serie læserbreve til aviser, embedsmænd osv., hvor man gør opmærksom på hans fejl og dårlige argumenter.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Zarathustra skrev:
Nogen der er friske på at starte en underskriftsindsamling mod Henrik Rindoms ekspert-status?
Man kunne evt. skrive en serie læserbreve til aviser, embedsmænd osv., hvor man gør opmærksom på hans fejl og dårlige argumenter.

Hans udtalelser om psykedeliske stoffer er godt nok ringe i denne artikkel, men han er alligevel en af de få fremtrædende "eksperter" som snakker godt for HR, så vi må bære lidt over med ham...

Hilsen Fanny

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
De, som tager heroin, er ofte lidt ældre end hanshmisbrugerne, og den typiske bruger er en mand midt i 20'erne.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Fanny skrev:
Zarathustra skrev:

Hans udtalelser om psykedeliske stoffer er godt nok ringe i denne artikkel, men han er alligevel en af de få fremtrædende "eksperter" som snakker godt for HR, så vi må bære lidt over med ham...

Hilsen Fanny

Hvor snakker han godt for HR? Det synes jeg ikke jeg har set ham gøre nogensinde.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Zarathustra skrev:
Fanny skrev:
Zarathustra skrev:

Hilsen Fanny

Hvor snakker han godt for HR? Det synes jeg ikke jeg har set ham gøre nogensinde.

Han er blevet bedre med tiden. Nu giver han faktisk helt OK oplysning, dog lidt for propaganda-agtigt stadigvæk, men helt klart et skridt i den rigtige retning væk fra mindblow-niveauet i medierne som vi normalt ser

Jeg kan godt prøve at finde et par links, er ikke så lang tid siden jeg så noget der lød helt fornuftigt

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Xpert skrev:
Citat:
En tredje og mere perifer type stoffer er de hallucinogene stoffer som LDS og svampe, hvor man ser og oplever ting, som ikke er der. Det er typisk unge, som vil eksperimentere med deres psykiske tilstand for at komme i kontakt med nye dele af dem selv, der prøver kræfter med det.

Ja hold jer væk fra LDS, det er det rene lort!

Hvad er det for noget crap Henrik vrøvler om?

:roll:

HAHAH, var flad af grin da jeg læste det igennem :)

Tak for hjælpen Henrik, du får den dobbelt "lår-klasker fra mig"

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er simpelthen så firkandet stillet op

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]