Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 18:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Vil det ikke være muligt med teknologi, at sende en hund eller et andet dyr med et kamara ind i et sort hul i rummet? Så ville vi andre kunne se hvad hunden så i det sorte hul??

Synes sorte huller er facinerende.. Gad vide hvad der gemmer sig i sådan et *gnæk gnæk* - og den skulle ikke mistforståes !

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

...

...

Et sort "hul" er meget tæt masse.

Grunden til det hedder et "sort hul" er at massen er så tæt (Og at der er så meget masse) at ikke engang elektromagnetiske bølger kan udsendes fra "overfladen".

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Og skulle dette kamera så sende live-billeder direkte hjem? :lol:

Ved du hvad et sort hul er?

Titel:
Dedikeret medlem

Hvad med at sende et kamera derud, uden en hund? Så kunne vi se hvad kameraet så, uden at dræbe hund eller andre dyr (fuck rumdragter).

Er det i øvrigt sorte huller der er næsten 100 % alkohol eller tænker jeg på noget andet (ude i rummet vel at mærke)?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Fedt at vente i mange mange år for at modtage ingenting, når signalerne ikke kan returnere til Jorden...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Ayers Rock skrev:
Hvad med at sende et kamera derud, uden en hund? Så kunne vi se hvad kameraet så, uden at dræbe hund eller andre dyr (fuck rumdragter).

Er det i øvrigt sorte huller der er næsten 100 % alkohol eller tænker jeg på noget andet (ude i rummet vel at mærke)?

WTF?!?! Alkohol??
Et sort hul opstår når en stjerne med en meget stor masse "dør" og imploderer til et (næsten) uendeligt lille punkt med en ufattelig tæt masse der genererer så kraftigt et tyndgefelt at intet kan undslippe dets greb, hverken lys eller elektromagnetisme. Dermed er enhver transmission umuliggjort. Derudover ville tyndgekraften smadre ethvert objekt man sender ind i det. Ydermere kan lyset kun rejse en vej og det er ind i det og man ville intet kunne opfange på et kamera, da intet lys ville komme ind og blive registreret.
Sorte huller observeres derfor også kun indirekte, da der jo intet er at se.

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg tænke på noget helt, helt andet.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Videnskabstime er en sok. Ayers er et bonghoved.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
Jeg tænke på noget helt, helt andet.

Det må du vist have gjort.
Det er dog ikke helt forkert, rækkefølgen er bare en anden. Sorte huller er ikke lavet af alkohol, det er alkoholen der skaber sorte huller. ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Ayers Rock skrev:

:lol: Der gav du sgu mig en ordentlig griner på dér Ayers. :joint:
Tak

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
DeHades skrev:
Ayers Rock skrev:

WTF?!?! Alkohol??
Et sort hul opstår når en stjerne med en meget stor masse "dør" og imploderer til et (næsten) uendeligt lille punkt med en ufattelig tæt masse der genererer så kraftigt et tyndgefelt at intet kan undslippe dets greb, hverken lys eller elektromagnetisme. Dermed er enhver transmission umuliggjort. Derudover ville tyndgekraften smadre ethvert objekt man sender ind i det. Ydermere kan lyset kun rejse en vej og det er ind i det og man ville intet kunne opfange på et kamera, da intet lys ville komme ind og blive registreret.
Sorte huller observeres derfor også kun indirekte, da der jo intet er at se.

:yeah:

Hvad der dog har været tale om er at det skulle være åbninger til verser i multiverset, atlså den modsatte teori af universet.

Så når en stjerne imploderede skulle der skabes en åbning til et andet vers, evt. opstå en nyt vers, og de planeter der så blev opslugt af det sorte hul ville bare ryge ind i dette anet vers.

Denne teori er dog prøvet modsbevidst en del, men der er stadig enkelte forskere der tror på det.

Titel:
Dedikeret medlem

MethylOle skrev:
Ayers Rock skrev:

:lol: Der gav du sgu mig en ordentlig griner på dér Ayers. :joint:
Tak

Yes, det blev til en god ting at sige noget utroligt lamt :)
Forstår næsten heller ikke hvordan jeg fik vredet den sætning ud af mig selv *slår sin bong og blamer den!*

Her er muligvis en mindre forklaring på det lort jeg lukkede ud. Nemlig en463 milliarder kilometer bred sprittåge ud for vor galakse.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Winta>>
Det finder du sgu ingen forskere der tror.

Det at der skulle opstå "ormehuller" i sorte huller er en hidsig forvrænging af Kerrs løsning.

Kerrs løsning går ud fra en hel masse, som vi nu ved ikke er sandt.

Og selv hvis der var et "ormehul" ville man blive "spaghettifikeret "når man prøver at nå det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem

sorte huller findes ikke...

Titel:
Methylon Connoisseur

Jugg skrev:
Winta>>
Det finder du sgu ingen forskere der tror.

Det at der skulle opstå "ormehuller" i sorte huller er en hidsig forvrænging af Kerrs løsning.

Kerrs løsning går ud fra en hel masse, som vi nu ved ikke er sandt.

Og selv hvis der var et "ormehul" ville man blive "spaghettifikeret "når man prøver at nå det.

Tjoh, jeg har nu stadig læst flere steder om folk der mener det, men det er længe siden, og skal nok passe det er blevet kraftigt modbevidst, men hvad er vi egentligt og kunne sige at sådan og sådan er det. jeg tror ikke på ret meget, ik engang sikker på jeg eksistere som andet end en tanke eller en filosofi..

Titel:
Relativistisk båthorn

En lille sjov detalje, synes jeg, er myten om at intet ka' undslippe et sort hul. Tyngde-kraften undslipper fint det sorte hul uden problemer ;)

Spørgsmålet er om et sort hul ka' opnå så meget tyngde-kraft, at det ka' suge sin egen tyngde-kraft ind igen og dermed helt forsvinde (hvis tyngde-kraft ka' kollapse under sin egen vægt, i modsætning til at være Uendelig forstørrelsesbar). Eller om tilføjelsen af tilstrækkelig masse teoretisk ville ku' skabe så kraftigt et sort hul at hele universet blev ædt af det.

Titel:
Methylon Connoisseur

Det slet ikke en dum tanke, et sort hul der nærmest implodere til ingen ting :O

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, det er en pudsig detalje, men det er noget der ikke kan komme et endegyldigt svar på før vi ved hvordan tyndgekraft egentlig fungerer. Er det bølger? Er det partikler? und so weiter.
Jeg synes dog at en mere pudsig detalje er at sorte huller "fordamper" ganske langsomt. Af en eller anden grund afgiver det et atom fra tid til anden, de kan undslippe dets tyndgefelt af uforklarlige årsager, så de er ikke evige.
Men det er der nok intet der er i sidste ende.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg havde forstået det sådan at det var fotoner, eller måske kvarker, der kunne undslippe, ved at "låne" energi fra fra en slags tvilling et andet sted i universet. Forudsætningen er bare at det skal ske i løbet af ingen tid.

Titel:
Relativistisk båthorn

http://imagine.gsfc.nasa.gov/docs/ask_astro/answers/971113j.html skrev:
small black holes are known to decay by the process known as 'Hawking Radiation'. It is currently a matter of debate as to whether the singularity disappears along with the black hole that clothes it, or whether you are left with what is called a 'naked singularity'.

Det er dog kun en teori tilsyneladende:

http://en.wikipedia.org/wiki/Hawking_radiation skrev:
However, the existence of Hawking radiation has never been observed, nor are there currently viable experimental tests which would allow it to be observed. Hence there is still some theoretical dispute over whether Hawking radiation actually exists.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]