Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 23:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja, overskriften siger næsten det hele...

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med de former for skadesreduktion som I hver især har prøvet, både enkeltstående oplevelser og sammenligninger med andre former eller ingenting - altså hvor I kun har taget MDMA. Alt kan bruges : Vitaminer, 5-htp, SSRI'er, GHB... find selv på flere. Husk at nævne det hvis I også havde taget andre stoffer.

Jeg lægger selv ud : Jeg tog MDMA i påsken, startede med 125 mg, og en time senere ca. 50 mg oveni, for at forlænge virkningen. Det virkede som det skulle, virkningen holdt sig ialt ca. 4 timer. Et ret terapeutisk trip, som jeg måske en gang poster en rapport om. Nå, men da det så småt var begyndt at klinge af, tog jeg en Akarin(Antidepressiv medicin, samme aktive stof som Cipramil, altså en SSRI), og efter ca. 10 minutter oplevede jeg et ret pludseligt skift; Det var som om at jeg blev kunstigt tvunget ud af flowet, og mere "ned på jorden", hvilket i situationen var fint, da jeg egentlig var træt af at være påvirket. Det virkede dog ikke som en helt sund måde at gøre det på, men jeg er ikke sikker på om det var en tilbageværende rest af MDMA'en, eller om det var Akarinen. Det med at være tvunget ned holdt sig i nogle timer, men det var kraftigst i starten, og tog stille og roligt af som timerne gik.
Dagene efter var præget af en fornemmelse af at mit hoved var helt tomt for tanker, kraftigst dagen efter, og aftagende de næste par dage. Først da tomhedsfølelsen var begyndt at forsvinde, kunne jeg rigtigt mærke de positive eftervirkninger af oplevelsen: større åbenhed(efterglød) og en lidt sundere indstilling til livet(sådan fornemmede jeg det i hvert fald). [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Det blev jo næsten en hel triprapport, håber ikke I synes teksten er alt for lang. Jeg kunne ikke lade være med at fortælle lidt ekstra ud over emnet, jeg blev helt grebet af erindringen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Glæder mig til at høre jeres erfaringer. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

-Child

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Jeg synes at 5-HTP tager de dårlige eftervirkninger meget godt. Hvis man napper et par kapsler efter en tur, har man det langt bedre i dagene efter + man kan sove en fuld nats søvn. ANBEFALES!

Medlem

Jeg kan varmt anbefale at preloade med min. 500mg 5-HTP.

Efter trippet vil jeg anbefale xxxmg 5-HTP, 1000mg C vitamin, 50mg B50 vitamin og muligvis 500mg L-Tyrosine. Plejer også at suplere med multivitamin tabletter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Racoon:
Kunne det ikke tænkes at grunden til at du følte dig bedre tilpas efter et par dage var at du havde haft det dårligere dagene lige før ( tom i skalden ) ?<HR></BLOCKQUOTE>

Det kunne man umiddelbart godt tro. Jeg har dog gode grunde til at tro at det ikke blot var det der skete, f.eks fik jeg snakket bedre end normalt med min kæreste i dagene efter, og jeg mistede lysten til at tage amf i et længere stykke tid. Det sidste har jeg oplevet 2 gange nu, så jeg er ret sikker i min sag hvad det angår.

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:

Jeg mener da bestemt at dosen er nærmere 200mg , vi havde en diskustion kørende for noget tid siden hvor JEL bla. kom med en vigtig påpegning om at man kan risikere at få en serotonin forgiftning.

Desuden for at 5-HTP får den optimale effekt bør man starte på sin 'kur'
14 dage i forvejen.

Men bestemt anbefales værdigt til come downet som d. dog skriver

[ 26 Juni 2003: Besked ændret af: poke-1-kenobi ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af t3ch:

Efter trippet vil jeg anbefale xxxmg 5-HTP, 1000mg C vitamin, 50mg B50 vitamin og muligvis 500mg L-Tyrosine. Plejer også at suplere med multivitamin tabletter.
<HR></BLOCKQUOTE>

500 mg. 5-HTP ??? Jeg håber det er 20% ekstraktet du snakker om!

Hvad fanden er B50-vitamin? Tror du ikke du forveksler det med B6-vitamin, som er essentielt for at enzymerne til tryptofan-decarboxylasen gør deres arbejde optimalt?

L-Tyrosin? Måske ville det være optimalt at tage det et døgns tid efter, eller endnu bedre, L-DOPA også sammen med en del C-vitamin.

Jeg ville foretrække en sjat GHB på vej ned af MDMA, sammen med mine vitaminer og L-5-HTP! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Poke> Spiser også 100mg 5-HTP om dagen [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Men 500mg 5-HTP, gør bare at virkningen af MDMA bliver bedre - synes jeg!

Og nej, man får ikke en seretonin forgiftning.

Dex> Nopes, snakker om 500mg ren 5-HTP.
Siger ikke det er noget man skal gøre hver gang, blot at rusen bliver lidt kraftigere, hvis man preloader med så meget.

B50 vitamin.. Ja?
har nogle piller med det, det skulle være godt efter et trip, self med B6 vitamin også.

L-Tyrosin skulle sammen med 5-HTP og B-vitaminer være optimalt efter en triptur.

GHB efter et trip har jeg ikke selv prøvet, så aner ikke hvordan det vil påvirke kroppen, efter sådan en tur.

Medlem

Geografisk sted: syd for nordpolen
MDMA giver ikke et trip.
du har ikke en anden opfatelse af verden efter MDMA.
med hensyn til topicet vil jeg give jer ret i at 5-HTP er godt til at tage nedturen. Selv om jeg sys at t3ch's forslag om 500 mg er langt over hvad der skal til.
Vitaminer og 5-HTP er godt, hvis man skal tage MDMA!

[ 26 Juni 2003: Besked ændret af: Arkimedes^ ]

Medlem

At hænge sig i detaljer...

MDMA rus then.. what ever :P

In our memories
Brugeravatar

Aha... "Vitamin B-50 Complex" er et handelsnavn for nogle piller der indeholder bl.a. B1-, B2-, B6-, B12-vitamin og folinsyre... lyder sundt nok! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg bruger normalt selv 200 mg. 5-HTP til pre- og postload, 500 mg. er rimeligt meget i overkanten, medmindre man er godt MDMA-resistent... [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Medlem

Jep det var dem jeg mente [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Kan være 500mg er en del, men er nok lidt "resistent" [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Mener dog at have læst du et sted på boardet skrev, at 700mg 5-HTP skulle give en "førstegangs oplevelse". Prøvede det, og må sige det virkede en del bedre. Spiste kun 2 af de meget omtalte piller, og må indrømme jeg var okay væk på et tidspunkt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Nok en del sundere at proppe sig med 5-HTP, for at få en større effekt, fremfor en masse piller. Right?

In our memories
Brugeravatar

Absolut!

Men grunden til at jeg ville vente med L-Tyrosin/L-DOPA til dagen efter, er pga. den velnok efterhånden godt dokumenterede viden, at det er Dopamin der fejlagtigt bliver genoptaget af Serotonin-transporterne, og på den måde forsager hjerneskader...

Er ret baske lige nu, så jeg gider ikke lige at finde referencer frem lige nu, men UTFSE efter nogle ældre topics, hvor jeg har beskrevet MDMA HR, aminosyrer, vitaminer osv...

Ku' være jeg sku' ta' mig sammen til at skrive en FAQ om det.

Medlem

Hehe oki, så ved jeg det med L-Tyrosin nu.
bare sjovt azarius.com sælger poser til comedown med L-Tyrosin i, som man skal tage inden man lígger sig til at sove.

Heh kunne være kanon med en god HR guide/FAQ.
Det gælder jo om at komme ud til så mange som muligt. Mange der kunne drage nytte af sådan. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hygge med dig "bask" [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Arkimedes^:
MDMA giver ikke et trip.
<HR></BLOCKQUOTE>

Jo det gør, og jo jeg har! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Hehe nemlig.. alle stoffer kan give et trip, kommer an på hvordan man lever sig ind i det og har det.

Relativistisk båthorn

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
Ku' være jeg sku' ta' mig sammen til at skrive en FAQ om det.<HR></BLOCKQUOTE>

Hørt! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Q: er det nødvendigt at kende forskel på sine poser?
A: Ja. Medmindre man vil prøve en 'speedy'.
(ej, det var selvfølgelig en joke, hehe [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img] )

Du og Speedy ville ku' lave en fed faq sammen tror jeg.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Arkimedes^:
MDMA giver ikke et trip.

[ 26 Juni 2003: Besked ændret af: Arkimedes^ ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Det kan du sq da ikke sige... Det kan man da godt have... Du kan da ikke udtale dig for alle vel?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]