Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 09:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Hash
Har røget hash 5 gange nu.

De 2 første gange følte jeg absolut intet.

3 gang begyndte jeg at kunne mærke det, lidt svimmel, søvnig, sulten osv.

4 gang blev jeg skæv, virkelig blæst. Det første jeg kunne mærke var en dejlig varme i kroppen, det føltes som om der løb elektrisitet igennem min hud, min nakke blev presset ned af en dejlig varme. Jeg begyndte at få en del kvalme. Det blev værre og værre. Det var som om jeg fik et 'headrush' hver eneste gang jeg drejede hovedet. Jeg gik ud for at få lidt frisk luft, men det hjalp ikke, tværtimod. Jeg blev nød til at sætte mig ned, armene over knæene og hovedet hvilende derpå, dette var den eneste måde jeg kunne undgå den sindssyge kvalme. Pludselig kunne jeg høre nogle fuglelyde(pip), jeg løftede hovedet lidt og kunne se 3-4 små sorte fugle vandre henover grasplænen, efter 5 sekonder blev de pludseligt væk, jeg havde siddet og stirret ned i jorden. Jeg blev selvfølgelig nød til at komme tilbage, dette tog ufatteligt langt tid da jeg brækkede mig hver gang jeg havde taget 5 skridt, hvorefter jeg blev nød til at sidde ned med hovedet i skødet igen. Jeg kom ind, smed mig ned i en seng og faldt omgående i søvn.

5 gang var bare en stille og rolig aften alene med en enkelt joint.
Jeg tog ikke mere end 4 sug da jeg nødigt ville havne i samme tilstand som den foregående gang. Jeg kunne igen mærke de dejlige effekter som jeg beskrev før, men igen kom kvalmen og følelsen af et 'headhrush' hver gang jeg drejede hovedet. Det var dog slet ikke så slemt da jeg næsten ikke havde røget noget, men jeg kunne sagtens mærke at det ville gå helt amok hvis jeg røg mere.

(Jeg røg jeg joints alle gangene, medium ryger med ristet tobak)

Så mine spørgsmål lyder;
Hvordan kan det være at jeg får denne kvalme/svimmelhed? Skal siges at ingen af mine venner fik det dårligt.
Er det noget der altid vil være der, eller skal jeg bare vænne mig til stoffet?

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
De fleste skal lige vænne sig til hash og mange mærker faktisk slet ikke noget de første par gange. Det kan være at du bare er ekstra følsom overfor THC, så de mængder der skal til er meget mindre, så du er kommet til at overdosere, selvom det ikke lige virker sådan. Hvis du har tænkt dig at prøve igen, så start ud med at tage to hvæs af jointen og så læg den fra dig i minimum et kvarter og se hvilken effekt det har på dig, så kan altid tænde op i den igen, hvis du ikke bliver ramt af de første hvæs.
Bare tag det stille og roligt, men hav i tankerne at hash måske slet ikke er noget for dig.

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Husk forguds skyld at ryge i ædru tilstand, ellers ender du helt sikkert som du beskriver, endnu engang..

Ellers så tag det stille og roligt, hash er harmløst.. nyd din rus, og lad være at sætte nogle forventninger om den onde griner eller noget i den stil, det kommer helt af sig selv, tiltider :wink:

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
gandalf skrev:
Husk forguds skyld at ryge i ædru tilstand, ellers ender du helt sikkert som du beskriver, endnu engang.

Et rigtigt godt råd, som jeg i min iver glemte at få med, men så er det godt at Gandalf er her med sin uendelige visdom :wink:

Svar med citat  
 Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Og husk at riste den forbandede smøg ordentligt.... Nikotin er fy bab i joints og man får det skidt. Jeg kan anbefale grønne kings, de er uden konserverings midler (hippiesmøger) og så er det minimal mængde niko i... :)

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Mr.Ambient skrev:
Og husk at riste den forbandede smøg ordentligt.... Nikotin er fy bab i joints og man får det skidt. Jeg kan anbefale grønne kings, de er uden konserverings midler (hippiesmøger) og så er det minimal mængde niko i... :)

Der er samme mængde nikotin i som i de fleste andre smøger, nemlig 0,9mg.

Men vil dog også anbefale dem men det er mest pga jeg godt kan lide smagen af dem i joints.

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Lyder som om du bare skal nyde det, som allle andre der prøver hash de første par gange..

DW, du kan ikk' dø af hash, blot få det pisse dårligt, så ryg for helvede! :twisted:

Slap af..

Svar med citat  
 Titel:
Mange tak for svarene. :D

Vil lige starte med at sige at jeg skam har undersøgt det, jeg ved at man ikke kan dø af det, jeg havde faktisk læst så meget at jeg stort set vidste hvordan det ville føles før jeg prøvede det - som jeg har tænkt mig at gøre med alle former for stoffer, før jeg smider dem i hovedet.

Prøvede igen for nogle dage siden, sammen med en kammerat.
Denne gang røg jeg af en bong, ren hash uden nogen form for tobak.
Jeg fik det på ingen måde dårligt, havde det skide fedt.
Så det må jo have været det, nu ved jeg hvad jeg skal undgå i fremtiden.

Svar med citat  
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
Mr.Ambient skrev:

De første mange år jeg røg ristede jeg også altid tobakken, uden undtagelse. En ven sagde så at det faktisk ikke gjorde nogen forskel, og det viste sig at han havde fuldstændig ret. Dette forudsætter måske at man har røget i forholdsvis lang tid, men er virkelig glad for at jeg holdt op med at riste smøgerne, det gør det langt mere overskueligt at mixe når man er smadret og det tager kun et øjeblik at lave en joint.

Svar med citat  
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Nordjylland
woah skrev:

Det er mildest talt spild af hash, idet samme virkning kan opnås med et fornuftigt blandingsforhold såsom 50/50. Hvis du har "jomfrulunger" er det måske meget godt, siden det er tobakken der er krads.

Svar med citat  
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
zap skrev:
woah skrev:

Det er mildest talt spild af hash, idet samme virkning kan opnås med et fornuftigt blandingsforhold såsom 50/50. Hvis du har "jomfrulunger" er det måske meget godt, siden det er tobakken der er krads.

Hvorfor er det spild af hash?

Om han ryger 0,2g hash rent eller 0,2g hash og 0,2g tobak betyder sku da ikke noget for effekten udover at nikotinen giver et lille kick

Svar med citat  
 Titel: hash
Jeg ryger selv hash 5 gange dagligt:O
kan ikke mærke nogen effekt ;)
syntes selv jeg er pænt stærk fordi jeg kan klare det!

PS: for det meste er det marihuana

Svar med citat  
 Titel: Re: hash
Medlem
Brugeravatar

hash cake ftw skrev:
Jeg ryger selv hash 5 gange dagligt:O
kan ikke mærke nogen effekt ;)
syntes selv jeg er pænt stærk fordi jeg kan klare det!

PS: for det meste er det marihuana

Du lyder rigtig stærk :lol:

Men kan du lige bestemme dig for om det er pot/skunk eller tjald? :)

Svar med citat  
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
zap skrev:
Mr.Ambient skrev:

De første mange år jeg røg ristede jeg også altid tobakken, uden undtagelse. En ven sagde så at det faktisk ikke gjorde nogen forskel, og det viste sig at han havde fuldstændig ret. Dette forudsætter måske at man har røget i forholdsvis lang tid, men er virkelig glad for at jeg holdt op med at riste smøgerne, det gør det langt mere overskueligt at mixe når man er smadret og det tager kun et øjeblik at lave en joint.

Der sker ikke noget ved ikke at riste dine cigaretter. Hvis man har rejst lidt, har man også opdafet at danmark er en af de eneste lande hvor man rister cigaretten før man mixer den op med de gode sager.

Personligt vil jeg nu mene man bør riste den alligevel. For det første smager det bedre, for det andet er det ikke så rart at suge på nikotin hvis man ikke i forvejen ryger smøger, da det som de fleste nok ved er pisse afhængighedsskabende.

NAR 8)

Svar med citat  
 Titel:
Ja hehe jeg ryger for det meste pot!... heh

Men :P men kan squ godt blive lidt for meget i længten heh ..

Svar med citat  
 Titel: Hash cake frw
Rister også selv mine smøger... Men prøv at putte en lille smule pot i .. bare ca. 5g giver en dejlig fornemelse .. hehe er totalt nice xD! :twisted:

Svar med citat  
 Titel: til gæst
det lyder meget skægt at putte 5g i, den var rigtig god. hehe værd at prøve.

men det er sku da meget dyrt at putte så meget i.
jeg købte 50g. for 2000 kr.

Svar med citat  
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis du vil have noget at riste med skal det da være Savoy, det er nærmest ikke en smøg, det er den smøg med mindst nikotin, tjære og det pis der står op siden :)

men nu ryger jeg hverken det ene eller det andet så aner ikke en skid om smag :P men så ved i hva der kræver mindst rist :)

Svar med citat  
 Titel:
Hej alle sammen
Jeg er en gammel gut på 67 år.
Så tænker i nok hva fanden en som mig laver her..
Men jeg vil bare vide hvor faen i for fat i stadset?

på forhånd tak

hilsen Erik

Svar med citat  
 Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: himmerland
Anonymous skrev:
Hej alle sammen
Jeg er en gammel gut på 67 år.
Så tænker i nok hva fanden en som mig laver her..
Men jeg vil bare vide hvor faen i for fat i stadset?

på forhånd tak

hilsen Erik

Jeg dyrker selv!
Før jeg begyndte på dette samlede jeg det nede ved stranden.

Svar med citat  
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]