Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 19:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: 5-HTP
In our memories
Brugeravatar

hvorfor skulle man også fake en depression?
Man kan ikke misbruge cipramil

Insane psychedelia user!

Jeg kan informere at selv Matas sælger B6...så der er ingen grund til at bestille det fra Holland.

/Jens Chr.

Junior medlem

Geografisk sted: Nørre Jylland
Fint nok, men de fleste vil nok foretrække at spise én pille fremfor to...
Then again, this is Psychedelia.dk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 27 Juni 2002: Besked ændret af: Broder_Salsa ]

Junior medlem

Geografisk sted: Nørre Jylland
Det var måske en ide at smutte forbi Azarius som siden her linker til, de har det billigere og deres produkt indeholder B6. Deres ekspeditionstid er også helt i top

Junior medlem

hej alle,
nå så fik jeg min 5-htp for et par uger siden. Jeg var på ferie og guffede en kapsel to gange om dagen, dog ikke så regelmæssigt.
- men her til aften idag tog jeg to stk på en gang og det var meget anderledes; varme i kroppen og fugtige håndflader præcis som starten på en mdma-rus, der bare ikke udvikler sig videre... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
men, som andre også skriver, fortager denne effekt sig nok, efterhånden som ens serotonin-niveau bliver hævet...
Meget nice (nu har "5-htp-rusen" varet i snart 45min).
Jeg har dog ikke prøvet 5-htp som harm reduction endnu, men det kommer nok snart [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

- andre med erfaringer inden for 5-htp eller lignende oplevelser?

tak herfra.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
5-HTP er et lægemiddel, ikke til at blive skæv på - så lad være med at misbruge det, m'kay?

Junior medlem

Hej alle!

I don´t know if 5-htp is legal in Danmark, but it is in many other european countries (for example Spain). It is mostly used by ecstasy-users, because it fullfills the serotonin stores. So 5-htp helps to prevent depression and taking ecstasy feels stronger if you use 5-htp. It is also used to recover after taking stimulants. It is not so useful for mushroom trippers. Some people say it is only imagination and it doesnt´t really work, but I´m taking 5-htp regulary. I take less than the package says, because if you take more than 50mg a day, you became very tired. Some people are even using it as booster (?). They take huge amounts of 5-htp before taking ecstasy, and it seems to work. I haven´t tried yet, but I will one day... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

A nice (?) trip storys about 5-htp:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=3145

and
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=2999

In our memories
Brugeravatar

patch > ikke helt korrekt... jeg er 99% sikker på at rene aminosyrer ikke er lovlige i Skandinavien... men jeg skal gerne læse op på det.

5-HTP er suverænt til MDMA-harm reduction, og ret effektivt mod milde depressioner.

UTFSE - vi har diskuteret det mange gange før. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Prometeus:
Jeg har overvejet lidt hvilke lettilgængelige bio-precursorer man kunne bruge til at genopbygge dopaminlagrene. Jeg er ikke lige kommet frem til noget helt genialt endnu.<HR></BLOCKQUOTE>

Svaret er såre simpelt... Naturen har skænket os endnu en værdifuld aminosyre-kilde...

Mucuna Pruriens hedder planten, og man kan købe standardiseret ekstrakt der indeholder L-DOPA som er den direkte amino-precursor til Dopamin, nøjagtigt som L-5-HTP er til Serotonin.

Medlem

Tak!

Virker det? Altså har du selv (eller nogen andre) prøvet at indtagelse af L-DOPA fjernede nedturen/tristheden?

Er det slet ikke farligt/skadeligt?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Dex> En naturlig kilde til L-dopa?? Fantastisk! Det vil være en optimal bioprecursor til dopamin, men jeg troede kun at det var tilgængeligt i syntetiseret lægemiddelform. Så kan jeg lære at læse på mine ting. [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Prom > Jeps... Så ka' du lære det! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Gi' mig et praj, hvis du finder en naturlig precursor til Noradrenalin! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Eller evt. en naturlig kilde af Melatonin eller GABA kunne være sej at støde på.

Det skal lige siges at jeg endnu ikke har eksperimenteret med Mucuna-ekstrakt, og derfor ikke kan fortælle noget om doseringen.

Insane psychedelia user!

Kirsebærekstrakt til melatonin ? http://www.traversebayfarms.com/dean.htm

Mht. til gaba, kan St. John's Wort så ikke bruges ?

In our memories
Brugeravatar

Okay, en realistisk kilde af Melatonin... ved max. 13.5 ppm skal der fandme mange kirsebær til for at få bare et enkelt gram Melatonin ud.

Men nice try, ellers! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Hvor har du fundet en reference for at Perikon skulle indeholde GABA ?

Insane psychedelia user!

http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=St.+John%27s+Wort+%2B+GABA&lr=

Ok jeg fejllæste måske mht. til St. Johns Wort [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
patch >
5-HTP er suverænt til MDMA-harm reduction, og ret effektivt mod milde depressioner.

<HR></BLOCKQUOTE>

Ville 5-HTP så også virke mod den triste følelse man har efter en god omgang amf? Eller virker det kun som HR mod MDMA?

Jeg synes jeg kan huske at Dex har skrevet under et andet topic, at det var dopamin'en det gik ud over, når man indtog amf og cola, og ikke serotonin'en... eller er det mig som er helt rundforvirret lige nu!? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Du har forstået det rigtigt; amf og coke virker i langt højere på dopamin- end på serotoninsystemet. Derfor vil 5-HTP ikke have samme gavnlige virkning efter amf som efter MDMA.
Jeg har overvejet lidt hvilke lettilgængelige bio-precursorer man kunne bruge til at genopbygge dopaminlagrene. Jeg er ikke lige kommet frem til noget helt genialt endnu.

Medlem

Oki...tak! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Så vil jeg lade være med at bruge alle mine surt optjente penge på 5-HTP!

Jeg er temmelig sikker på at Dex nævnte noget andet, som kunne bruges - jeg kan bare ikke finde den post hvor det stod i! Dex? Anyone? (Jeg har UTFSE!! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

[ 19 Februar 2003: Besked ændret af: S-white ]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Strip, Las Venturas!
Jeg har fundet ud af at efter jeg er på vej ned fra et eller andet skal der bare lige en go dosis 5-htp til så kan man lamme sig helt forfra igen! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
argh, måske ikke HELT forfra... det er sq nok psyken der spiller dig et puds, dér...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]