Jeg vil gerne have et indspark til en HR hypotese mht. MDMA (og andre stimulanter givetvis).
Jeg læste for nylig denne artikel:
Epsom salts could save thousands from eclampsiaOg jeg kender også fra tidligere studier en del til magnesium, hvor læger har behandlet akut forhøjet blodtryk med mineralet via IV indsprøjtninger, men også forebyggende som kosttilskud for at modvirke for højt blodtryk, angina pectoris osv.
Groft sagt: der sidder sådan nogle calcium kanaler inde i cellerne, og når kalk kommer ind i cellerne så øges ens kampklarhed ved at "spænde tingene op". Magnesium regulerer denne transport af kalk ind og ud af cellerne, så noget af hypotesen går på at magnesium letter den hypertension, som ellers ville have været der.
Tanken var derfor om magnesium kunne modvirke spændinger og kramper på diverse rekreationelle stoffer både under og efter indtagelse?
Personligt tager jeg nogenlunde regelmæssigt magnesium (i chelat form) fra Berthelsen, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det er årsag til at jeg aldrig har haft kæberasler på hverken MDMA eller metylon?