Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Hey hey,
Jeg trænger seriøst til noget grønt liv i min lejlighed udover de planter jeg allerede har. Overvejer derfor stærkt at bestille noget kaktus og kratom planter fra diverse nordamerikanske forhandlere, men først vil jeg lige høre om der er andre her der har gjort der gode/dårlige erfaringer med dette? Udover prisen på fragten selvfølgelig. For en tur fra Nordamerika til Danmark kan da tære pænt hårdt på en plante, og en død sådan i posten er jo ikke et hit.

Titel: tja..
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
hvorfor ikk bare købe dem i danmark. sikker på du godt kan finde det på nolge gode planteskoler rundt omkring..

Titel: Re: tja..
Medlem
Brugeravatar

keta-smølfen skrev:
hvorfor ikk bare købe dem i danmark. sikker på du godt kan finde det på nolge gode planteskoler rundt omkring..

Du har ret i at det går at købe f.eks. San Pedro her i DK, men for at skaffe en kratom plante tror jeg sgu nettet er den eneste mulighed.

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Nu er der godt nok noget forskel på afstanden mellem England og USA, men jeg købte i sommers 3 stk. salvia-stiklinger på nettet. De overlevede fint en 3-4 dage i posten, og er nu blevet store planter.
Ved faktisk ikke hvad temperaturen bliver i flypost fra USA, men tror godt at de kan klare det hvis de er i nogenlunde stand.

Titel:
Dedikeret medlem

Kratom plante? Har du fornuftig info om dyrkning?
Så vidt jeg husker har Has Oak herfra haft held til at stabilisere en enkelt kratom plante, men har kun set et enkelt billede. Det skulle være svært.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ayers Rock skrev:
Kratom plante? Har du fornuftig info om dyrkning?
Så vidt jeg husker har Has Oak herfra haft held til at stabilisere en enkelt kratom plante, men har kun set et enkelt billede. Det skulle være svært.

Mmm jeg er i gang med research omkring det. Så vidt jeg har forstået er det betydligt lettere at have en kratom plante stående i lejligheden en f.eks. Banisteriopsis caapi da disse simpelthen vil dø hvis luftfugtigheden ikke er den rette. Men ret mig endelig hvis I har anden info. Har dog hørt at det er næsten umuligt at tage stiklinger af planten da der som regel aldrig vil dannes nyt rodsystem.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
B. caapi er nem at holde liv i når den først er etableret. Faktisk er det en herlig plante, da den ikke skal vandes helt vildt tit og laver mange blade hele tiden. Den kan hurtigt blive ret stor.

Hvis man får fat i friske kratom frø, er disse nemme at spire under høj fugtighed i et minidrivhus eller lignende. Det svære er så at få dem ud herfra og tilvende dem lav fugtighed. Det lykkes sådan nogenlunde for mig ved at give dem med forstøveren en gang om dagen i en uge eller to. De lever stadig, men er ikke så smukke - håber det ændrer sig.

Tjek min kratom tråd:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... highlight=

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Has Oak skrev:
B. caapi er nem at holde liv i når den først er etableret. Faktisk er det en herlig plante, da den ikke skal vandes helt vildt tit og laver mange blade hele tiden. Den kan hurtigt blive ret stor.

Hvis man får fat i friske kratom frø, er disse nemme at spire under høj fugtighed i et minidrivhus eller lignende. Det svære er så at få dem ud herfra og tilvende dem lav fugtighed. Det lykkes sådan nogenlunde for mig ved at give dem med forstøveren en gang om dagen i en uge eller to. De lever stadig, men er ikke så smukke - håber det ændrer sig.

Tjek min kratom tråd:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... highlight=

Det vil sige at det rent faktisk kan lade sig gøre med B. caapi i en lejlighed uden at de skal stå i glasbeholder/væksthus (eller er det det du mener med at de skal etableres først, og så derefter vænnes til et liv uden dette, hvor det så kan lade sig gøre at have en harmonisk plante?).

Jeg har også selv overvejet at købe kratom frø, men har så hørt at spiringsprocenten kan være stærkt faldende efter en måned og mere hvor de har ligget på lager. Men det var 10-20%.
Det er ellers nogle flotte planter du har, selvom bladene ser lidt visne ud. Håber det lykkedes for dig at få dem vænnet til ændret luftfugtighed.

Iøvrigt så har jeg to Cebil-planter stående her (dyrket fra frø) og det ser hidtil lovende ud. har før haft erfaringer med at dyrke planten uden problemer, dog var dette under en sommerperiode at jeg havde dem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]