Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Hey, som i måske kan huske så havde jeg en tråd hvor jeg spurgte om det var chill at bestille khat frø. Er nu også lidt tændt på at bestille lidt andre frø and lignende planter. Nåh, men jeg er blevet fortalt at plantens fibre og frø er lovlig...dette gælder ikke bare khat, men også kola, ganja etc.

Og dog; senere får jeg at vide fra en anden kilde at det ifølge dansk lov er forbudt at sælge/købe//besidde ALLE dele af en ulovlig plante! De eneste to undtagelser for dette er spøjst nok opiumsvalmuen og cannabis (hvorfor ved jeg ikke, men regner med at valmuen er nyttig til såvel birkes som dekoration i tørret form).

Kan i hjælpe mig med at bekræfte en af disse?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Kan ikke hjælpe dig, men der er links til sider med info omkring forskellige stoffers legalitet i en del tråde. Såfremt intet er beskrevet om de forskellige frø, så har du intet at frygte. Og kolanødder kan jo købes i dk, så mon ikke frøene er lovlige?

Khatfrø er muligvis ulovlige, især hvis de indeholder aktive alkaloider, ligesom f.eks svampesporer og mycelier er ulovlige.

Hvis du kan bestille dem på nettet tror jeg dog ikke du skal være bange, da tolden jo sjældent konfiskerer jeres bestilte stash:)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
svampe er ulovlige at få hjem, men jeg mener ikke at det er ulovligt at bestille print, growbox osv. med hjem da de endnu ikke indeholder psilocybin..

mener osse flere herinde fra selv har taget en growbox med hjem fra amsterdam i flyveren. :?:

Titel:
Medlem

Cannabis frø er helt sikkert lovlige.

Mht spore print så er her en artilkel fra sundhedstyrelsen:

http://www.sst.dk/nyheder/tidsskrifter/ ... /kap15.htm

"Forbud mod psilocybinsvampe
Fra 1. juli er psilocybinsvampe og –sporer blevet forbudt efter narkotikalovgivningen. Dvs. at de fremover kun må anvendes til medicinsk eller videnskabeligt formål. Svampe og –sporer er optaget i bekendtgørelsen om euforiserende stoffer på liste B i bilag 1, som kan findes på Sundhedsministeriets hjemmeside http://www.sum.dk, Sundhedsministeriets lovsamling. De virksomme indholdsstoffer i svampene er psilocybin og psilocin, der i koncentreret form allerede er forbudt. Stofferne hører til hallucinogenerne, og de giver en rus med ændret sansning og virkelighedsopfattelse."

Andre frø og planter bestilt uden for EU kan konfiskeres hvis der ikke medfølger gyldig sundhedsdeklaration.

Når du nu snakker kola mener du så en planten du kan udvindes coke fra eller planten der bærer kola nødder mener ikke det er den samme, men ret mig endelig hvis dette er en fejl.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Cocaplanten=coke

den andenhar de lækre nødder

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Ja min fejl, jeg mente koka men skrev kola fordi jeg ik var helt klart i hovedet der. Det forekommer mig bare mærkeligt at der skiltes med salg af disse frø HVIS de nu var ulovlige at besidde i de fleste lande, da internethandel jo som bekendt er internationalt.

Mener dessuden også at man kan købe sådan en sundhedsdeklaration når man bestiller hjem fra visse ikke-europæiske smartshops, tror den kostede omrking 15 dollars.

waggafnipsen: Jeg mener altså at det er pænt meget ulovligt at bestille growbox, har ikke selv prøvet det men hørt at der falder brande ned hvis du blir fanget med sådan en i posten da det blir set på som produktion til vidersalg eller sådan noget.

Titel:
Medlem

Jeg tror ikke de kan straffe dig for hvad der sendes til dig med posten - det er først besidelse når du tager imod pakken.

Tilgengæld tror jeg de kan beslaglægge en sådan, med mindre du kan overbevise dem om det er spise svampe - som i øvrigt også sælges i stor stil på nettet

Kan ikke tro der vil ske andet end en beslaglæggelse evt tilbage sendelse.

Husker engang jeg havde bestilt nogle blankvåben og som gave havde sælgeren smidt 2 røgbomber ned i pakken. Tolderne mente ikke der kunne indføres ekspolsiver så det blev returneret :)

Titel:
Medlem

Den største fordel der er ved EU er faktisk at der ikek er så stor kontrol det er kun stik prøver der tages.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]