Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 16:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
Nu er jeg snart ved at være sur ! :-(

En veninde har lige fortalt mig at hun havde prøvet "det der Angeldust".

Ja, ok, tænkte jeg, det er jo trods alt sjældent at det så rent faktisk er PCP, og jeg plejer da som regel at kunne finde ud af hvad det er folk pusher som Angeldust.

Så jeg spurgte hende lidt nærmere om hvordan og hvorledes.... Det viste sig så at hun havde røget en joint ! - hvor der så enten var noget i, eller ikke. Hun beskrev det som en sitren i kroppen, mange mærkelige tanker i hovedet, først rastløs så slap i kroppen, hvilket varede et stykke tid, hvorefter hun bare var skæv. Det skal lige siges at hun er relativt rutineret hashryger, så jeg har en tendens til at tro hende når hun siger at det ikke kun var Hash.

Nu står jeg så tilbage med spørgsmålet: Hvad hulen var det ? Var det PCP - hvilket jeg har svært ved at tro da alle jeg har hørt beskrive PCP beskriver det ret kraftigt. (og hvorfor i en joint?). Måske det kunne være en lille dosis - hvordan virker en sådan?

Ellers er jeg ude i teorier som at det enten er noget gen-skunk-krystal-purple-haze ting (er ikke hasryger :-) - eller evt. en lille dosis af en af sagerne fra Tihkal / Pihkal
:-(

Er der nogen af jeg derude der har hørt om lignende, Angeldust som joints med hash ? Ved godt det lyder dumt, men lige i det her tilfælde syntes jeg lige at jeg blev så irriteret at jeg er nødt til at finde ud af mere. (Og jeg har desværre ikke lige resourcer til at finde fyren p.t.)

Det er iøvrigt i Århus området.

PS: Skal vi ikke lave en lov der forbyder uretmæssig brug af stoffers navne bare fordi de lyder seje. Hører kraftedeme hele tiden fjolser benævne ting som Angeldust. Grrrh !

[ 25 2003: Besked ændret af: enlight ]

Medlem

En joint dyppet i PCP kaldes en "laced" joint, og det er vist en meget normal måde at indtage stoffet på.
Om de effekter din veninde har beskrevet er noget der kunne være PCP ved jeg ikke.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af enlight:
Nu er jeg snart ved at være sur ! :-(

En veninde har lige fortalt mig at hun havde prøvet "det der Angeldust".

Ja, ok, tænkte jeg, det er jo trods alt sjældent at det så rent faktisk er PCP, og jeg plejer da som regel at kunne finde ud af hvad det er folk pusher som Angeldust.

Så jeg spurgte hende lidt nærmere om hvordan og hvorledes.... Det viste sig så at hun havde røget en joint ! - hvor der så enten var noget i, eller ikke. Hun beskrev det som en sitren i kroppen, mange mærkelige tanker i hovedet, først rastløs så slap i kroppen, hvilket varede et stykke tid, hvorefter hun bare var skæv. Det skal lige siges at hun er relativt rutineret hashryger, så jeg har en tendens til at tro hende når hun siger at det ikke kun var Hash.

Nu står jeg så tilbage med spørgsmålet: Hvad hulen var det ? Var det PCP - hvilket jeg har svært ved at tro da alle jeg har hørt beskrive PCP beskriver det ret kraftigt. (og hvorfor i en joint?). Måske det kunne være en lille dosis - hvordan virker en sådan?

Ellers er jeg ude i teorier som at det enten er noget gen-skunk-krystal-purple-haze ting (er ikke hasryger :-) - eller evt. en lille dosis af en af sagerne fra Tihkal / Pihkal
:-(

Er der nogen af jeg derude der har hørt om lignende, Angeldust som joints med hash ? Ved godt det lyder dumt, men lige i det her tilfælde syntes jeg lige at jeg blev så irriteret at jeg er nødt til at finde ud af mere. (Og jeg har desværre ikke lige resourcer til at finde fyren p.t.)

Det er iøvrigt i Århus området.

PS: Skal vi ikke lave en lov der forbyder uretmæssig brug af stoffers navne bare fordi de lyder seje. Hører kraftedeme hele tiden fjolser benævne ting som Angeldust. Grrrh !

[ 25 2003: Besked ændret af: enlight ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Det kan også være embalming fluid! eller fly brændstof!
[img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Det skulle være relativt almindeligt at lace weed med det, om ikke andet så for dem som køber det, i den tro at det er PCP [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 25 2003: Besked ændret af: Anima ]

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Anima> Fly-brændstof? Dem jeg har hørt om som har taget fejl, har brugt formaldehyd. PCP har af en eller anden grund fået tilnavnet "enbalming fluid", og nogen fjolser har så troet at det var formaldehyd som var det aktive stof. Det er dog sjældent at folk er SÅ dumme. Og det vil ikke have nogen egentlig effekt, ud over at det er farligt for helbredet.
Enlight> Ud fra din beskrivelse kunne det sagtens være PCP. Det ryges tit i "lacede" joints, og i små doser skulle det bare give et mærkeligt buzz, uden de vildt markante effekter.
Jeg tror at man kommer til at høre mere til PCP på disse kanter i de kommende år. Det lader til at stoffet er ved at få en renæssance flere steder i verden.

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Det kan også være embalming fluid! dvs. fly brændstof!

Hejsa,
først vil jeg lige sige at Anima, du ved ikke hvad du taler om. "Embalming Fluid" aka. balsamerinsgvæske er som regel PCP, selv om der er nogle der mener at der måske er et misbrug af formaldehyd, er dette ikke bevist, og alting peger i retning af at det der bliver solgt under dette navn er PCP. Jeg ved ikke hvor du har fået den med flybrændstoffet fra, men du er ude på et sidespor, og jeg vil gerne bede dig om at tænke dig om inden du spreder mere disinformation.

Hér er lidt fra Erowid:
"There appears to be a current trend of the use of substances known alternately by the slang names 'embalming fluid', 'fry', 'formaldehyde', 'wet', 'water', or 'amp'. These are sold in a variety of forms including cannabis joints or regular cigarettes dipped in liquid and cannabis leaf or tea leaves dipped in liquid. In all of these forms, the material is then smoked. Despite the variety of names, there is good reason to believe that these are all various preparations containing PCP.

In most instances PCP is not mentioned when the substance is sold or discussed. In fact, there are constantly re-circulating rumors that substances being sold by these names do not contain PCP, but are instead actually the fluid (formaldehyde) used for embalming as would be used in a mortuary. But there is evidence to support that this is primarily a case of confused slang terms. 'Embalming Fluid' is a common street slang term for PCP and has been for many years. PCP can come in liquid form, so the term 'fluid' is fitting. It is entirely possible (actually quite likely) that the confusion between PCP and embalming fluid (formaldehyde) has gone so far as to cause a new trend where PCP is actually mixed with formaldehye (or other 'embalming fluids') and used as a recreational psychoactive. But there is little evidence that the formaldehyde itself causes any pleasant or desirable effects.

Embalming fluid, as used in a mortuary, is traditionally made from formaldehyde. It does not contain PCP. Formaldehyde and PCP are completely different chemicals, which are not related. Formaldehyde is a known carcinogen linked to nasal and lung cancer, and with possible links to brain cancer and leukemia and should not be smoked."

- så ved du dét. Og vær venligst lidt mere sikker før du udtaler dig i fremtiden, tak.

Som Sparg skriver, så er det normalt at man ryger laced joints, også kaldet Shermans eller Monsters. Så det er da muligt, men jeg synes umiddelbart at det su skriver ikke er sammenligneligt med de mange beretninger jeg har læst fra folk der har brugt PCP.

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
Hejsa,
først vil jeg lige sige at Anima, du ved ikke hvad du taler om. "Embalming Fluid" aka. balsamerinsgvæske er som regel PCP, selv om der er nogle der mener at der måske er et misbrug af formaldehyd, er dette ikke bevist, og alting peger i retning af at det der bliver solgt under dette navn er PCP. Jeg ved ikke hvor du har fået den med flybrændstoffet fra, men du er ude på et sidespor, og jeg vil gerne bede dig om at tænke dig om inden du spreder mere disinformation.

Hér er lidt fra Erowid:
"There appears to be a current trend of the use of substances known alternately by the slang names 'embalming fluid', 'fry', 'formaldehyde', 'wet', 'water', or 'amp'. These are sold in a variety of forms including cannabis joints or regular cigarettes dipped in liquid and cannabis leaf or tea leaves dipped in liquid. In all of these forms, the material is then smoked. Despite the variety of names, there is good reason to believe that these are all various preparations containing PCP.

In most instances PCP is not mentioned when the substance is sold or discussed. In fact, there are constantly re-circulating rumors that substances being sold by these names do not contain PCP, but are instead actually the fluid (formaldehyde) used for embalming as would be used in a mortuary. But there is evidence to support that this is primarily a case of confused slang terms. 'Embalming Fluid' is a common street slang term for PCP and has been for many years. PCP can come in liquid form, so the term 'fluid' is fitting. It is entirely possible (actually quite likely) that the confusion between PCP and embalming fluid (formaldehyde) has gone so far as to cause a new trend where PCP is actually mixed with formaldehye (or other 'embalming fluids') and used as a recreational psychoactive. But there is little evidence that the formaldehyde itself causes any pleasant or desirable effects.

Embalming fluid, as used in a mortuary, is traditionally made from formaldehyde. It does not contain PCP. Formaldehyde and PCP are completely different chemicals, which are not related. Formaldehyde is a known carcinogen linked to nasal and lung cancer, and with possible links to brain cancer and leukemia and should not be smoked."

- så ved du dét. Og vær venligst lidt mere sikker før du udtaler dig i fremtiden, tak.

Som Sparg skriver, så er det normalt at man ryger laced joints, også kaldet Shermans eller Monsters. Så det er da muligt, men jeg synes umiddelbart at det su skriver ikke er sammenligneligt med de mange beretninger jeg har læst fra folk der har brugt PCP.
<HR></BLOCKQUOTE>

Isåfald er mine kilder forkerte... Men under alle omstændigheder så vil jeg advare folk imod at eksperimentere med PCP (man ka jo liså godt skræmme folk [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Desuden så har jeg mine oplysninger fra Bluelight

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
man ka jo liså godt skræmme folk

det har vi "oplysningskampagner" til. Hér drejer det sig om at give de mest akkurate oplysninger, og har man sine oplysninger fra en tvivlsom kilde, så kan man i det mindste gøre opmærksom på at man er i tvivl, i stedet for at udtale sig skråsikkert.

Jeg er dog interesseret i den myte om flybrændstof, hvordan er den opstået? Ved du mere om dette?

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
det har vi "oplysningskampagner" til. Hér drejer det sig om at give de mest akkurate oplysninger, og har man sine oplysninger fra en tvivlsom kilde, så kan man i det mindste gøre opmærksom på at man er i tvivl, i stedet for at udtale sig skråsikkert.

Jeg er dog interesseret i den myte om flybrændstof, hvordan er den opstået? Ved du mere om dette?
<HR></BLOCKQUOTE>

NEj egentlig ikke, jeg kan lige prøve at søge arkivet igennem og så komme med et par links, men mit bud vil umidelbart være at der har været nogle klaptorske som har brugt det istedet for PCP for at nare folk..

Junior medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Sparg:
En joint dyppet i PCP kaldes en "laced" joint, og det er vist en meget normal måde at indtage stoffet på.
Om de effekter din veninde har beskrevet er noget der kunne være PCP ved jeg ikke.
<HR></BLOCKQUOTE>

Ok, fik også formuleret det lidt skidt. Jeg ved som sådan godt at det kan lade sig gøre, syntes bare at det var en lidt spændende måde at indtage PCP på :-) Well, live and learn.

Junior medlem

Som Sparg skriver, så er det normalt at man ryger laced joints, også kaldet Shermans eller Monsters. Så det er da muligt, men jeg synes umiddelbart at det su skriver ikke er sammenligneligt med de mange beretninger jeg har læst fra folk der har brugt PCP.<HR></BLOCKQUOTE>

Det er nemlig også lidt mit problem, syntes ikke det stemmer overens med hvad jeg ellers har hørt om PCP. Men som Prom skriver kan det jo være at det er p.g.a. en lille dosis.

Damm. Er sgu nok nødt til lige at støve ham gutten op.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enlight> din veninde har næppe fået PCP, jeg har ikke hørt om det forekommende i danmark siden 80'erne. Angeldust bliver nogengange brugt om ice/skunk krystaller som er helt rene, det kan være det er det hun har fået. Jeg tror det er en eller anden form for hash eller evt. hash-olie hun har fået, da hash er meget placebo-betonet kan hun sagtens ha fået en speciel virkning fordi at hun forventede sådan en.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Men det er da sjovt, at det er lige netop nu, når jeg også lige har hørt om det. Måske er der kommet noget PCP ind i landet...?

Junior medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Enlight> din veninde har næppe fået PCP, jeg har ikke hørt om det forekommende i danmark siden 80'erne. Angeldust bliver nogengange brugt om ice/skunk krystaller som er helt rene, det kan være det er det hun har fået. Jeg tror det er en eller anden form for hash eller evt. hash-olie hun har fået, da hash er meget placebo-betonet kan hun sagtens ha fået en speciel virkning fordi at hun forventede sådan en.<HR></BLOCKQUOTE>

Du har højst sandsynlig ret - Og det er jo fedt nok :-)

Vil nu stadig lige tjekke det ud, det er næsten for usselt hvis pågældende hælder et eller andet udefinerbart stof på folk, og siger at det er Angeldust.

Junior medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af PsyGoA:
Men det er da sjovt, at det er lige netop nu, når jeg også lige har hørt om det. Måske er der kommet noget PCP ind i landet...?<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg har hørt flere omtaler af Angeldust de sidste par år end jeg bryder mig om at liste her. Alt jeg har set nærmere til, har dog højst sandsynligt ikke været PCP.

Hørte forleden et fjols kalde 5-MeO-DMT for Angeldust.

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Enlight> din veninde har næppe fået PCP, jeg har ikke hørt om det forekommende i danmark siden 80'erne. Angeldust bliver nogengange brugt om ice/skunk krystaller som er helt rene, det kan være det er det hun har fået. Jeg tror det er en eller anden form for hash eller evt. hash-olie hun har fået, da hash er meget placebo-betonet kan hun sagtens ha fået en speciel virkning fordi at hun forventede sådan en.<HR></BLOCKQUOTE>

- Kunne du måske forestille dig at det er muligt at stofferne af og til vender tilbage? Ligesom et vist stof der hedder
****** engang var populært streetdrug, har fået en hvis renassænce i lukkede kredse.

Mvh. Psyko

Hej Psyko, jeg satte lige et par stjerner til, for ikke at skabe unødigt opmærksomhed omkring det nævnte stof. Håber ikke du har noget imod det. Child

[ 25 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Argh nu fik jeg ikke set hvilket drug psyko mener! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]