Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 13:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Heys, det er efterhånden meget lang tid siden jeg har røget hash sidst, tror det var i sommerferien sidst. Jeg bryder mig ikke så meget om hash faktisk da jeg synes at rusen er en smule ubehagelig fysisk men har alligevel lyst til at prøve endnu en gang for at se om jeg får det nice

Men det ubehagelige synes jeg er det her:
Når man ryger bliver man enorm tør i svælget og de røde øjne synes jeg er irriterne fordi det er så tydeligt at se når man er skæv hvilke jeg synes ikke er så fedt hvis man skal hjem senere på dagen og det giver mig også ofte de sygeste paranoia da jeg før er blevet opdaget. De sagde det var okay men de ville ikke ha jeg røg det mere fordi de er bange for afhængighed og det er vel også skadeligt og bla bla

Så mit spørgsmål går ud på, bliver man stadig tør i svælget og får røde øjne af hvis man spiser hash?

Udover det kunne jeg også godt tænke mig at vide noge om dose når man spiser det, min tolerance er på absolut 0. Og det værste jeg har prøvet er overdosering af hash. Så well jeg tænkte et kvart gram eller sådan er rigeligt?

Tak på forhånd!!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4200
ja omkring de der 0,3-0,5 men bare pas på med det det med røde øjne er fordi du glemmer at blinke har jeg hørt noget om også en anden med at hvis du får noia så danner du et stof som gør dine øjne røde men bare slap af så går det nok og husk lige at blinke :D og det med tør sådan for alle det tror jeg men så skal man bare have noget at fråde men prøv at sætte dig ned sammen med dine gamle og snak med dem om det jeg sagde ærligt til dem at jeg hva begyndt at ryge det og nu har jeg fået lov til at dyrke osv (hva er din alder :?: ) men det hjælper tit at snakke med dem om det

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Min alder er 18, snart 19. Men jeg er sikker på det er fordi mine forældre har en MEGET streng holdning til det. Hvorimod de synes at alkohol er fint nok. Nu ved jeg ikke om jeg kan finde noget dokumenteret info om at 15-25 bajere hver weekend er mindre skadeligt end 2-3 joints.

Men er ret sikker på at det ikke må være meget mere hash skader, ofte tænker jeg på at det sagtenes kunne være mindre.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hash skader mindre end alco men du er 18-19 du burde da selv bestemme men det giver potte en gang imellem at være ærlig jeg blev nakket af nogle panser med ca 5g og de spurgte mig om jeg havde noget også sagde jeg ja og viste dem det også sagde de bare okay lad gå denne gang altså så kan nogle gange betale sig men prøv at snak med dine gamle om det eller sov hos en ven den dag du gør det nu ryger jeg selv en del også i hverdage (mig og nogle venner har lavet en pagt vi ikke må ryge før 24 dec) men normalt i weeks hvis jeg virkelig går til den så jeg ikke kan gå så sover jeg altid os andre

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er rigtigt, jeg kan også selv bestemme men altså de sagde hvis jeg gjorde det igen ville jeg blive smidt ud hjemme fra.

og ja jeg har prøvet at sige til dem at en joint i ny og næ gør ikke en til en narkoman. Det er mest min mor der er rigtig meget imod det (hun har ikke engang selv prøvet det!) og tjah de tror heller ikke helt på at hash skader mindre en alkohol "Hash dræber rigtig mange hjerneceller" hm alkohol dræber hjerneceller og giver leverskader.

Men jo prøver at sove ude næste gang

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

der tager din mor faktisk fejl hash bedøver kun hjerneceller men hvis du derimod ryger tit så dræber det ja men hvis det er lidt i weeks sker der zero med din hjerne

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er ikke engang i weekender, det er ved specielle lejligheder. måske 1 eller 2 gange hver 2-3 måned

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

så er der jo intet problem i det men kan godt høre nogle af mine virkelige bong venner om hvor meget du skal æde og om det har de bivirkninger men ellers hvis du ryger så bare kom hjem lad være med at se nogen i øjne og bare lig i i din seng (afhænige af hva tid det er )

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det gjorde jeg sidst, råbte bare hej og gik nedeunder med kæresten. Gik i seng med hende og fulgte hende op til busstopstedet, de havde dog ikke opdaget jeg var kommet hjem men altså der gik det godt

Damn sex er godt hvis man er skæv eller bare mig?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Puny_pete skrev:
Damn sex er godt hvis man er skæv eller bare mig?

For mig er min følsomhed meget øget når jeg er skæv - Bliver helt vild når jeg får en kold energi drik med tørke på, det er fandme godt - så tror det gælder for de fleste, specielt ved sex :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Smokenhagen, DK
Har selv en mor der er møj-noia over at jeg ryger kali og kan ik få sig selv til at tolere det. Vi har haft en del fights over det, men eftersom jeg nu bor alene og er 22 har det endt med at vi simpelthen ikke taler om det. Anyway jeg kan genkende det du siger om at være noia når man er fucked og skal snakke med dig gamle...det fucker min high fuldstændig, og har derfor valgt at slet ikke ryge når jeg skal møde min mor. Jeg kan forstå på det hele at du bor hjemme, og da du i forvejen synes at rusen er lidt ubehagelig vil jeg råde dig til at gemme røgen til special occasions hvor de gamle ik er der og du ik skal møde dem. Du siger jo selv at du vil se om du ka få en fed oplevelse ud af det, og det er imo lidt svært under pressede forhold.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vil sige, man behøver jo ikke indlede en stor samtale eller noget. Bare lige sige hej, også gå op til sig selv. Har selv været godt stegt på morfin og alkohol(HR NO NO, i know) indtil flere gange når jeg har sagt godnat til den gamle, uden problemer.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup, Fyn
Ærlighed hjalp også for mig... Og nu kan jeg endda gå ind og låne penge af min far til røg...
Jeg har bare sagt, at det er min måde at slappe 100% af på... Lige som de stresser af med vin, øl eller smøger... Samtidig har jeg også sagt til dem, at hvis de forbyder mig det, kommer der en lille rebel op i mig, som bare må have røg... Og de vil åbenbart hellere have at jeg gør det, når de ved det...
Hvis du ikke har mod på det med ærligheden, så drik en øl inden du skal hjem... spild evt. lidt på dit tøj, så du lugter lidt af værtshus... Sig at du lige fik et par bajer der hvor du nu var... Det hjalp altid mig, da de ikke vidste det...
Eller køb nogle øjndråber på nettet, som modvirker irriterede øjne...

Håber du kommer over din frygt, og kommer væk fra at være "skabsryger"!

:joint:
//JJH_DeUngeRebeller

Medlem
Brugeravatar

JJHpower skrev:
Ærlighed hjalp også for mig... Og nu kan jeg endda gå ind og låne penge af min far til røg...
Jeg har bare sagt, at det er min måde at slappe 100% af på... Lige som de stresser af med vin, øl eller smøger... Samtidig har jeg også sagt til dem, at hvis de forbyder mig det, kommer der en lille rebel op i mig, som bare må have røg... Og de vil åbenbart hellere have at jeg gør det, når de ved det...
Hvis du ikke har mod på det med ærligheden, så drik en øl inden du skal hjem... spild evt. lidt på dit tøj, så du lugter lidt af værtshus... Sig at du lige fik et par bajer der hvor du nu var... Det hjalp altid mig, da de ikke vidste det...
Eller køb nogle øjndråber på nettet, som modvirker irriterede øjne...

Håber du kommer over din frygt, og kommer væk fra at være "skabsryger"!

:joint:
//JJH_DeUngeRebeller

det der kan jeg fandme lide og høre god stil men der skal ikke så meget til før de tror det er noget andet eller de ikke ser det men det med ærlighed styre nu kan jeg også selv låne lidt penge en gang imellem til røg

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ved ikke hva det er med mig, men når jeg er fuld ser jeg ganske normal ud, måske meget lidt hængene øjne. Men i motsætning til når jeg er skæv, får jeg underlige øjne + de er røde, store pupiller og lidt halv-grøn i hovedet

Og de har lært hvordan det ser ud så argh, men ja jeg har fået købt noget røg 1 gram 100'er, og venter til at jeg kan ryge det med 2 af mine gode venner som også har købt noget, hvor vi enten tager hjem til dem eller hvor mine forældre ikke er hjemme og jeg så selv sover hjemme.

Men er der stadig ingen der ved om der stadig er de "bivirkninger" som jeg fortalte om foroven hvis man spiser det?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

måske får du store pupiler det jo stadig stoffet der gør det men ja sex er langt bedere når man er skæv

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jaz0n skrev:
der tager din mor faktisk fejl hash bedøver kun hjerneceller men hvis du derimod ryger tit så dræber det ja men hvis det er lidt i weeks sker der zero med din hjerne

Hvor har du det fra? Altså at ens hjerneceller bliver dræbt, hvis man ryger meget. :\

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1 af mine venner er da bonghead, han er da dum som en dør. Måske kræver det ikke meget hjerne at regne ud :wink:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Puny_pete skrev:
1 af mine venner er da bonghead, han er da dum som en dør. Måske kræver det ikke meget hjerne at regne ud :wink:

Hvis din ven nu var bonghoved med en bog i hånden i stedet for et blik rettet med cartoon network, så kunne de være at der ville danne sig noget tankevirksomhed.
Don't blame the hashish, blame the person.
Hash gør ikke en dum, måske en smule inaktiv, men det kan bekæmpes med lidt viljestyrke.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis folk kan spotte 1 der har røget lidt tjald, er det imo fordi de selv har røget den fede på et tidspunkt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]