Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Jeg ved ikke lige om dette er det rette forum. [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
Men jeg har i længere tid været lettere depresiv, og før jeg beslutter mig for, hvad jeg skal gøre ved det (gøre et forsøg på selvmedicinering, eller gå til lægen/psykiateren og få noget receptpligtigt). Ville jeg lige undersøge et par ting.
Mine spørgsmål er, er der nogen der ved hvad henholdsvis MAOI (perikon) og SSRI (lykkepiller)antidepresive virkning består i? Og er der nogen der har haft erfaringer, med 5-htp, perikon ekstrakt eller lykkepiller, i forhold til at komme ud af en depresion, og har en idé om, hvad der er at foretrække?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hej der.....
Hvis jeg var dig ville jeg lige præcis prøve prikbladet Perikon.St Johns Worth heder det vist også.
Da jeg stoppede med Opiaterne var jeg ret depp.men Perikon hjalp virklig,det har vist en virkning der ligner SSIR`s.
Muligvis ville det hjælpe med 5htp oveni.
Men hvis det bliver ved eller bliver værre,ville jeg gå til en pro.Held og lykke.

Junior medlem

Geografisk sted: Sjælland
Jeg blev deprim og kunne ikke rigtig se at der var noget at leve for på der tidspunkt.
Min læge gav min mig Venlafaxin (lykkepille, SSIR`s)
Jeg lavede lidt research på erowid og fandt ud af det godt kunne være svært at komme af igen. Så jeg tog ikke nogle pille i 2 dage og allerede var kroppen underlig fuckedup.

Pillerne hjælper nu meget godt, men jeg syntes nu altså at man bliver lide weird i hovedet af dem... eller osse er det bare mig [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Man kunne også tage fat i sine problemer i stedet for medicinere symptomerne væk?

Selvoptagethed er tit det største problem for depressive. Jeg anbefaler at du dyrker noget sport, holder op med at have ondt af dig selv (hvis du har det) og forsøger at være noget for andre mennesker.

Jeg oplever at mange går til lægen og får piller for mindre depressioner, der egentlig godt kunne klares af dem selv, hvis de gad. Jeg ved ikke om du har det sådan, men du skal i hvert fald være opmærksom på at medicinering ændrer din personlighed meget.

Jeg anbefaler det i hvert fald ikke.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Farligt råd slettet.

[ 22 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil lige indskyde at jeg er helt enig med Dankd.Det var også en af årsagerne til jeg ikke gik til en flæskesnedker.

Også fordi jeg har læst så meget om de bivirkninger SSIR`s (og det meste andet Psykofarmaka har.) [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 22 2003: Besked ændret af: Gonzo ]

Medlem

Geografisk sted: Syd for universet
Jeg gik og var lidt små depri i perioder. det kom med en ca 3 ugers mellemrum og varede en par uger og det blev jeg træt af så jeg begyndte på 5-htp og efter det har jeg ikke haft de humør svingninger.
har taget 50 mg næsten dagligt (glemmer det nogen gange) i lidt over 4 måneder og har ikke oplevet personligheds ændring, afhænighed eller andre bivirkninger.
så hvis det bare et en mindre depression så vil jeg anbefale 5-htp.

Også selvom du ikke tager E jævnligt - det gør jeg ikke og det har stadig haft en gavnlig virkning

Psychedelia Gay Overlord

anima skrev:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:
Jeg synes at perikon lyder som en god idé, eventuelt også sammen med 5-htp, melatonin og oralt cannabis...

Cannabis? Når man er deprimeret? Det er næppe en god idé, og jeg mener at admin bør skride ind overfor den slags anti-HR.

Er du vanvittig (nå ja, det er du jo)??

Helt ærligt så er det måske fint nok for dig Anima, men det er ikke noget man kan råde folk til hvis de er psykisk ustabile. Det kan ofte føre til kraftige psykoser hvis man tager cannabis i den slags situationer, og så endda oralt!? Mama mia, du er jo komplet sindssyg at råde manden til sådan noget. E5 du ude på at skade ham?

Junior medlem

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR> Originalt postet af dankdawg
Man kunne også tage fat i sine problemer i stedet for medicinere symptomerne væk <HR></BLOCKQUOTE>

Det er sku svært at bryde den onde cirkel!
Det er ikke let, når jeg går rundt og tror at jeg er underlig og har et selv-destruktivt adfær. Jeg burde jo nok ikke ryge bong (næste) dagligt, men det er heller ikke så let at stoppe.

Jeg har ikke ture ta psy-drux efter jeg blev rigtig deprim og fik piller. Det var faktisk ikke så langt tid efter et trip på shrooms eller pigæblefrø jeg blev deprim...

In our memories

Er det godt og blande Perikon og 5-HTP sammen?

dEEP

PS. er det kun mig, eller er der andre, der ligesom stopper op og mister lysten til at følge med i en tråd, når Anima starter på en ny version af indsigt i sit forviklede og farlige univers ævl [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nej!

Perikon's antidepressive effekt, skyldes at den virker som en MAO-hæmmer.

Det er farligt og uansvarligt at kombinere dette med SSRI'ere eller 5-HTP!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Når man er deprimeret kan det ofte afhjælpes ved at man ekskarnere, igamle dage kunne man blive helbredt bare ved at komme i en trancelignende tilstand hvor at sjælen oplevede en udvidet bevidsthed...<HR></BLOCKQUOTE>

Det kan godt ske at du har ret, men jeg er helt overbevist om at når den slags metoder har virket som de skal, har der været en eller flere kompetente guider til stede, som har styret forløbet til en positiv afslutning.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Faktisk så vil jeg gå såvidt til at fortælle manden med depresionen (så længe det kun er depresion og ikke sindsyge naturligvis), at han kan tage Ayahuasca, det skulle faktisk eftersigende skabe op imod 25% flere serotonin receptorer (Der har i jeres medicin alle pillehjerner!)

Ellers så skulle Salvia Divinorum faktisk også virke imod depresion...
<HR></BLOCKQUOTE>

Det med serotonin-receptorerne vil jeg meget gerne se en reference til!

Og som jeg skrev ovenfor, så kræver det en kompetent guide at arbejde terapeutisk med stærke psykedeliske stoffer, det er ikke bare noget man skal forsøge sig med på egen hånd.

Jeg vil tilføje at jeg er enig med dankdawg i at det er bedre at gøre noget ved problemerne. Specielt forslaget om at dyrke sport bakker jeg op, det har jeg god erfaring med selv.

-Child

Psychedelia Gay Overlord

downwar spiral, jeg ved det er svært. Men den indsigt er ubrugelig, du skal hellere fokusere på at du kan klare det.

Hér er en plan jeg garanterer at du får det bedre af:

1) stop hashrygningen, NU!

2) dyrk noget sport

3) gør noget for andre mennesker. det er lige meget om du skal være besøgsven, eller om du bare hjælper dine venner eller familie med at flytte eller male huset, eller bliver aktiv i amnesty international. bare gør noget, også selv om du måske synes det virker meningsløst i starten.

4) hvis du har noget at lave, arbejde eller skole, så PAS DET. Er du ledig, så kom igang med at arbejde eller læse.

5) drop selvmedlidenheden. Det er IKKE synd for dig, og det er relativt set, ikke særligt hårdt heller. Der er folk der ikke får mad hver dag i verden, vær taknemmelig for det du har. Husk at være taknemmelig for alt det gode du har, i stedet for at fokusere på dine problemer hele tiden.

Jeg vil love dig at kan du gøre disse ting, så vil du opleve at der kommer mere styr på dit liv.

held og lykke

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
*EDIT* lorte Satori.. glemmer at logge ud når han låner min PC... hilsen TJiLLe

stop hashrygningen nu, det forværrer kun problemerne.

og kom i gang med et eller andet.. om det så bare er at gå/løbe en tur.

hvis du har mulighed for det, så hiv fat i andre/gamle venner.

jeg har selv været igennem turen nogle gange nu. Og medicin skal man ihvertfald holde sig helt fra. var selv på Cipramil i en måneds tid. De 1. par uger efter det var begyndt at virke, havde jeg det da godt betydeligt bedre. Indtil det gik op for mig at der var blevet lagt en dæmper på alle mine følelser, at jeg ikke helt længere følte at jeg var mig selv.

Og i dag, hvis jeg kan mærke jeg er på vej nedaf igen, så finder jeg ud af mine problemer og konfronterer dem.

[ 22 2003: Besked ændret af: Satori ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
anima skrev:
Cannabis? Når man er deprimeret? Det er næppe en god idé, og jeg mener at admin bør skride ind overfor den slags anti-HR.

Er du vanvittig (nå ja, det er du jo)??

Helt ærligt så er det måske fint nok for dig Anima, men det er ikke noget man kan råde folk til hvis de er psykisk ustabile. Det kan ofte føre til kraftige psykoser hvis man tager cannabis i den slags situationer, og så endda oralt!? Mama mia, du er jo komplet sindssyg at råde manden til sådan noget. E5 du ude på at skade ham?
<HR></BLOCKQUOTE>

Når man er deprimeret kan det ofte afhjælpes ved at man ekskarnere, igamle dage kunne man blive helbredt bare ved at komme i en trancelignende tilstand hvor at sjælen oplevede en udvidet bevidsthed...

Faktisk så vil jeg gå såvidt til at fortælle manden med depresionen (så længe det kun er depresion og ikke sindsyge naturligvis), at han kan tage Ayahuasca, det skulle faktisk eftersigende skabe op imod 25% flere serotonin receptorer (Der har i jeres medicin alle pillehjerner!)

Ellers så skulle Salvia Divinorum faktisk også virke imod depresion...

Ligeledes GHB... men det kan man blive afhængig af...

Psychedelia Gay Overlord

så blev den tråd afsporet...

Junior medlem

Jeg ved godt "nogle" siger hashrygning forværrer problemerne, men nogle gange tror jeg sku det er det eneste jeg har...
Nej, bor hjemme endnu, men har så småt tænkt på at købe eller leje mit eget. Mine forældre ved ikke nogle om (mis)bruget af hash, men ved godt deprim`en [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Jeg tror det er psykiske problemmer jeg har med mig selv. Jeg ved bare ikke "helt" hvad det er.
Jeg har tænkt på at gå til psykolog, men...

Take the Spiral to the end and may just go where no-ones been. Spiral out keep going!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
hvis du ikke vil stoppe med at ryge, så hold i det mindste en pause på nogle måneder... det er bedst for dig selv, dude [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Jeg synes det er i orden at fucke sig selv totalt op i sommerferien når man er sammen med vennerne og tjalden, men i dit tilfælde synes jeg slet ikke det er i orden.

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Downward Spiral:
Jeg ved godt "nogle" siger hashrygning forværrer problemerne, men nogle gange tror jeg sku det er det eneste jeg har...<HR></BLOCKQUOTE>

Og jeg ved ikke om det er mig der er galt på den, men er det ikke netop det et misbrug drejer sig om? At man føler en trang til at tage det - ellers vil ens verden bryde sammen, og samtidig føler man at det er det eneste man har?

Et råd fra mig i hvertfald: Prøv at se om du kan holde dig væk fra det i en måneds tid. Hvis du gennemfører den første måned, så køb noget du kan belønne dig selv med. F.eks. en biografbillet, og smut så derhen med en ven.

Og hvis du holder det i to måneder, så beløn dig selv med noget større. Sæt dig nogle grænser, og giv dig selv belønninger... så bliver det hele til en leg.

Held og lykke herfra!

Medlem

Geografisk sted: Århus
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af dankdawg:
downwar spiral, jeg ved det er svært. Men den indsigt er ubrugelig, du skal hellere fokusere på at du kan klare det.

Hér er en plan jeg garanterer at du får det bedre af:

1) stop hashrygningen, NU!

2) dyrk noget sport

3) gør noget for andre mennesker. det er lige meget om du skal være besøgsven, eller om du bare hjælper dine venner eller familie med at flytte eller male huset, eller bliver aktiv i amnesty international. bare gør noget, også selv om du måske synes det virker meningsløst i starten.

4) hvis du har noget at lave, arbejde eller skole, så PAS DET. Er du ledig, så kom igang med at arbejde eller læse.

5) drop selvmedlidenheden. Det er IKKE synd for dig, og det er relativt set, ikke særligt hårdt heller. Der er folk der ikke får mad hver dag i verden, vær taknemmelig for det du har. Husk at være taknemmelig for alt det gode du har, i stedet for at fokusere på dine problemer hele tiden.

Jeg vil love dig at kan du gøre disse ting, så vil du opleve at der kommer mere styr på dit liv.

held og lykke
<HR></BLOCKQUOTE>

WORD!!!
Så sandt. Specielt træningen/motionen kan jeg nikke genkendene til. Hvis jeg går og er lidt små-cranky eller har en øv-dag, er det helt utroligt hvad en god gang motion kan gøre...

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
true [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] men sport kan fandme også ødelægge ens dag! Er lige kommet hjem fra fodboldtræningen, fordi jeg var så sur over at jeg spillede af lort... så ringer min træner og begynder at whine over at jeg skred. Så sport er ikke helt positivt, men kan anbefales [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]