Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 18:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

16 år for at smugle 13 ton hash
19. nov. 2007 12.48 Opdat.: 19. nov. 2007 14.40

En 40-årig mand er blevet idømt 16 års fængsel i Københavns Byret for at smugle 13 ton hash og for at ville indsmugle 500 kilo kokain. Det er den største narkosmugling nogensinde.

Manden har anket dommen til Østre Landsret.

De 13 ton hash blev smuglet til Danmark fra Marokko i forsommeren 2003 med båden "Atlantic Privateer".

Fængslet i Brasilien
Manden har også forsøgt at indsmugle op mod 500 kilo kokain fra september 2003 og frem til november 2004. Et forsøg, der af ukendte grunde ikke blev til noget.

Manden blev anholdt i januar 2005 i Brasilien og sad fængslet der, frem til han blev udleveret til Danmark i september 2006.

På grund af horrible forhold i det brasilianske fængsel har retten besluttet, at opholdet skal trækkes fra i straffen. Desuden skal der trækkes en ekstra dag fra for hver tre dage han opholdt sig i det brasilianske fængsel.

Ud over straffen fik manden konfiskeret mere end 10 millioner kroner og skal betale sagens omkostninger på 1,1 millioner kroner plus moms.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg er ligeglad hvor stor en mængde der er tale om, det er stadig bare et ekstrakt af en udskældt plante, som kan få folk til at glemme virkelighedens brutalitet for en stund, og endda også lindre fysisk smerte for nogle. 16 år, deraf 1½ i et brasiliansk fængsel. Det er sindssygt.

Hvor er det dog fantastisk hovmodigt at nogle mennesker tillader sig at tage patent på virkeligheden.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Halugenlampe skrev:
Jeg er ligeglad hvor stor en mængde der er tale om, det er stadig bare et ekstrakt af en udskældt plante, som kan få folk til at glemme virkelighedens brutalitet for en stund, og endda også lindre fysisk smerte for nogle. 16 år, deraf 1½ i et brasiliansk fængsel. Det er sindssygt.

Hvor er det dog fantastisk hovmodigt at nogle mennesker tillader sig at tage patent på virkeligheden.

Altså nu har han jo også tjent mange millioner helt uden at betale skat, det er også dybt ulovligt. Og når man tænker på, hvor meget vold og brutalitet de indtjente penge medfører, ser tingene heller ikke så lyserøde ud. Når vi kommer op i millionbeløb, er det altid rigtig dirty business.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
Ja og der lå også et lig på en ålefarm en tidligere medarbejder. Så mon ikke at straffen rimelig ok.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg ville kun have ond af ham hvis han gav alt røgen gratis væk.. vold, mord osv. kan jeg ikke støtte på nogen måder

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det ultimativt skræmmende i denne sag er - hvilket juridiske eksperter også har indrømmet - at hashdommen var STØRRE end de domme, der blev givet for mordene i denne sag. Der var jo nogle andre personer i samme "sagskompleks", der fik kortere tid i fængsel for et mord, de havde begået.

Smugleren var ikke involveret i mordet - men fik altså længere tid i fængsel.

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Malkavian skrev:
Det ultimativt skræmmende i denne sag er - hvilket juridiske eksperter også har indrømmet - at hashdommen var STØRRE end de domme, der blev givet for mordene i denne sag. Der var jo nogle andre personer i samme "sagskompleks", der fik kortere tid i fængsel for et mord, de havde begået.

Smugleren var ikke involveret i mordet - men fik altså længere tid i fængsel.

Det synes jeg godt nok også er skræmmende..

Ja han har snydt i skat, og måske er hans narko også skyld i vold, men helt ærligt synes jeg straffen er for hård, så må folk lige tage sig sammen og være glad for narkoen i stedet for at slå hinanden ihjel over den :S

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Winta skrev:
Ja han har snydt i skat, og måske er hans narko også skyld i vold, men helt ærligt synes jeg straffen er for hård, så må folk lige tage sig sammen og være glad for narkoen i stedet for at slå hinanden ihjel over den :S

Selvsamme vold havde ikke været et emne, hvis produktion og distribution af produktet havde været lovligt. Al den vold og alle mordene skyldes at det sorte marked regulerer sig selv gennem voldshandlinger. Og en almindelig erhvervsdrivende havde såmænd også svaret en del skat og moms, hvis vedkommende opererede på et legalt marked.

Hehe, havde staten snuppet 5 kr. pr. gram hash i den sending, så havde vi haft 65.000.000 kroner til fri afbenyttelse. Mon ikke den femmer pr. gram kunne have kureret samtlige skadevirkninger og levnet lidt til at pleje vores ældre her i samfundet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Malkavian skrev:
Winta skrev:

Selvsamme vold havde ikke været et emne, hvis produktion og distribution af produktet havde været lovligt. Al den vold og alle mordene skyldes at det sorte marked regulerer sig selv gennem voldshandlinger. Og en almindelig erhvervsdrivende havde såmænd også svaret en del skat og moms, hvis vedkommende opererede på et legalt marked.

Vold bliver desværre på normal vis, i forskellige sammenhænge, behandlet af det juridiske system ret så ofte. Det ville ligeledes være ganske tænkeligt at der også ville findes voldsrelaterede sager i sammenhænge med / indblandelser af hash. Alt jeg mener er bare at hvad du siger omkring volden er urealistisk, hvis vi skal tænke på hvor mange der i dag er Kritikere, med stort K af stoffer (og i øvrigt føler sig ganske tilfredse med den information om stoffer de besider). Altså forestiller man sig en legaliseringsproces, vil der helt klart blive skabt fokus på bla. vold fra mediernes side samt fulgt op på hvad folkemunde, ildtunger og svigermødre ved og mener.
Håber da du også selv er kritisk når du omgås stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

MaroK skrev:
Vold bliver desværre på normal vis, i forskellige sammenhænge, behandlet af det juridiske system ret så ofte. Det ville ligeledes være ganske tænkeligt at der også ville findes voldsrelaterede sager i sammenhænge med / indblandelser af hash. Alt jeg mener er bare at hvad du siger omkring volden er urealistisk, hvis vi skal tænke på hvor mange der i dag er Kritikere, med stort K af stoffer (og i øvrigt føler sig ganske tilfredse med den information om stoffer de besider). Altså forestiller man sig en legaliseringsproces, vil der helt klart blive skabt fokus på bla. vold fra mediernes side samt fulgt op på hvad folkemunde, ildtunger og svigermødre ved og mener.
Håber da du også selv er kritisk når du omgås stoffer.

Jeg kan ikke rigtig forstå, hvad du sigter efter i dit indlæg :?: Urealistisk hvordan?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Malkavian skrev:
Winta skrev:

Hehe, havde staten snuppet 5 kr. pr. gram hash i den sending, så havde vi haft 65.000.000 kroner til fri afbenyttelse. Mon ikke den femmer pr. gram kunne have kureret samtlige skadevirkninger og levnet lidt til at pleje vores ældre her i samfundet.

You said it, bro!

Det er lige præcis humlen. Manden reagerer på efterspørgslen, øjner en chance for at tjene boksen som enhver fornuftig forretningsmand. Systemet tvinger ham til at bruge ufine metoder.

Hvordan kan i både hade systemet og ham som prøver at nedbryde systemet?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Halugenlampe: hvis det er mig der hader nogen, så var det satme ikke ment sådan. Jeg ville blot pointere følgende for at få kritikerne med.. argumenter og skudsikkerhed du ved nok.

Malkavian: Jeg forstår din manglende forståelse for min kritiks - mit indtryk var at du mente volden omkring narkoen ikke ville være et emne længere.. Derfor urealistisk. Voldsepisoderne skal såmænd nok opstå på nye kanter var min pointe blot - og at medierne, med deres kritiske tilgangsvinkel sandsynligvis ville skabe fokus på det. Så altså stadigvæk et emne MEN

med selvsamme vold mener du selvf ikke andet end at denne vold:

Winta skrev:
måske er hans narko også skyld i vold

Ikke ville være nær så tilstedeværende. Du antager(omtaler i det mindste) heller ikke at dette er efter en legaliseringsprocess. Du antager såre simpelt at det var under lovlige forhold og det er det.

Og det lyder nu engang meget logisk. Jeg troede du talte om en revolution :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]