Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 19:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem

det gør det da,, Fuck hold sport ... som ham der Wheelchairguy siger... ud og køre bil det er fandme motion...

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Farligt råd slettet.

[ 22 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Det er noget BULLSHIT! det er ikke farligt at kombinere 5-htp med perikon hvis man holder de korekte doser!!!!!!

Læs ordentligt på lektien, de to danner synergi effekt...

Perikon sørger for en mere effektiv og stabil behandling af serotinin niveauet

Hash det får pinealkirtelen til at udløse mere melatonin som forøvrigt fungerer som antioxidant ! Var der nogen som sagde at hash var usundt??!??

5-htp gør at man kan blive mere skæv uden at man bliver stenet, det er nok på grund af serotonin konvertering...

Ayahuasca til at forøge serotonin receptorer med op til 25% desvære skal det holdes ved lige ca. hver 14. dag

Salvia Divinorum til at kunne tage afstand fra problemerne...

Det er min løsning på meget effektiv anti-depresiv medicin

[ 04 September 2003: Besked ændret af: Anima ]

Medlem

Geografisk sted: et eller andet sted
@ Anima

dextrose skrev:
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Nej!
Perikon's antidepressive effekt, skyldes at den virker som en MAO-hæmmer.

Det er farligt og uansvarligt at kombinere dette med SSRI'ere eller 5-HTP!

<HR></BLOCKQUOTE>

Anima kom med nogle refferencer til dine påstande, jeg kender dex så godt at jeg tør overlade mit liv i hans hænder, jeg ved Dex tjekker op på sin information før han poster, jeg synes godt nok du er kommet ind i en uheldig bane.

[ 04 September 2003: Besked ændret af: poke-1-kenobi ]

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af poke-1-kenobi:
@ Anima

dextrose skrev:

Anima kom med nogle refferencer til dine påstande, jeg kender dex så godt at jeg tør overlade mit liv i hans hænder, jeg ved Dex tjekker op på sin information før han poster, jeg synes godt nok du er kommet ind i en uheldig bane.

[ 04 September 2003: Besked ændret af: poke-1-kenobi ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Dex tar fejl!

Godt nok er det en maoi, men det er en selektiv maoi og det perikon er ikke farligt at kombinere med 5-htp hvis man dosere moderat!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Anima:
Det er noget BULLSHIT! det er ikke farligt at kombinere 5-htp med perikon hvis man holder de korekte doser!!!!!!

Læs ordentligt på lektien, de to danner synergi effekt...

Perikon sørger for en mere effektiv og stabil behandling af serotinin niveauet

Hash det får pinealkirtelen til at udløse mere melatonin som forøvrigt fungerer som antioxidant ! Var der nogen som sagde at hash var usundt??!??

5-htp gør at man kan blive mere skæv uden at man bliver stenet, det er nok på grund af serotonin konvertering...

Ayahuasca til at forøge serotonin receptorer med op til 25% desvære skal det holdes ved lige ca. hver 14. dag

Salvia Divinorum til at kunne tage afstand fra problemerne...

Det er min løsning på meget effektiv anti-depresiv medicin

[ 04 September 2003: Besked ændret af: Anima ]
<HR></BLOCKQUOTE>

Hvis du har nogen kilder/referencer til dine påstande, skal jeg gerne revurdere mine holdninger til det hvis det er overbevisende, men hvis alt hvad du har er dine egne ord, vil jeg fastholde min position og sige at du sgu ikke skal råde en person med psykiske problemer til at tage et psykoaktivt stof. Muligvis har du selv haft gode resultater, men du burde vide at den slags stoffer virker individuelt.

Og jeg gentager : Hvor har du det med ayahuasca og serotonin-receptorer fra?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jamen manden spørger om links/referencer? Det er da naturligt at underbygge så banebrydende facts...

Det med flere serotonin receptore og aya er det overhovedet positivt? Kunne det ikke medføre ændring i personligheden?

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote
Citat:

Efter indtagelse af hash vil den del hypothalamus der har at gøre med korttidshukommelse og indlæring etc (ja i har hørt det før [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] ) være lammet pga. overstimmulering...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Skrev mens child postede...

In our memories
Brugeravatar

referencer til mine påstande:

Ayahuasca:
http://www.maps.org/news-letters/v05n4/05404aya.html

Cannabis:
http://www.smokedot.org/story/2003/3/13/20596/8800

Perikon + 5-htp
http://www.doctormurray.com/5htp/stjohns.htm

Læs lige ordentligt på lektien drenge...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] Fint, Anima.
Jeg skulle lige til selv at køre en søgning fordi jeg mente at kombinationen af perikon og 5-HTP var ganske uskadelig og effektiv.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

referencer til mine påstande:

Ayahuasca:
http://www.maps.org/news-letters/v05n4/05404aya.html

Cannabis:
http://www.smokedot.org/story/2003/3/13/20596/8800

Perikon + 5-htp
http://www.doctormurray.com/5htp/stjohns.htm

Læs lige ordentligt på lektien drenge...
<HR></BLOCKQUOTE>

Jamen Anima, du kan jo godt! Man skal bare spørge nok gange... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Mht. det link om cannabis, så ser det ud til kun at handle om cannabis og melatonin, og det at kombinere det. Det bliver så behandlet temmelig grundigt, men der står ikke noget om hvorfor det evt. skulle være en god idé at indtage cannabis for at afhjælpe depression(eller også har jeg ikke set det, læste det hurtigt).
Jeg vil godt anerkende at det ikke er første gang nogen siger deres psykiske tilstand er bedret efter indtagelse af psykoaktive substanser(det ligger mig faktisk overhovedet ikke fjernt), men der er langt fra dét og så til direkte at råde folk til at gøre det. Der er som bekendt også mange eksempler på folk der har haft alt andet end godt ud af at ryge hash etc.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var præcis den side jeg havde set da jeg skrev at det var godt at bruge St Johns Worth sammen med 5 HTP.

Du kommer da en del rundt Anima! [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dex tar fejl!

Godt nok er det en maoi, men det er en selektiv maoi og det perikon er ikke farligt at kombinere med 5-htp hvis man dosere moderat!
<HR></BLOCKQUOTE>

I dette tilfælde var jeg for doven til at søge efter referencer... jeg prøver trods alt, at have et liv ved siden af psychedelia.dk!

Jeg vil hellere fraråde folk fra potentielt farlige kombinationer, end at tilråde selvmedicinering med dem - ikke mindst fordi jeg ikke er uddannet inden for området, og min viden er (selektiv [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]) autodidakt!

Jeg har stresset dette mange gange, og jeg ønsker ikke at blive brugt som kilde, når det kommer til noget så delikat som psykiske lidelser... det tør jeg simpelthen ikke!

Eftersom det var dit forslag, burde du jo sådan set også ha' suppleret med en reference fra starten af.

[ 06 September 2003: Besked ændret af: Dextrose ]

In our memories
Brugeravatar

Man kan tilføre med MsM, TMG/SAMe for at forbedre det neurologiske-kredsløb endnu mere... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

[ 07 September 2003: Besked ændret af: Anima ]

Dedikeret medlem

Vil anbefale den depri poster at prøve med en SSRI... Bivirkningerne er som regel milde, og er mest et problem de første par dage. Der findes en del anti-SSRI propaganda derude (personlighedsændringer, psykotiske episoder), ligesom der gør imod benzoer, men det er stort set uden hold i virkeligheden.
For 99% af de mennesker der tager et SSRI for en kemisk ubalance i hjernen, er det et effektivt og godt lægemiddel.

Grunden til at jeg ikke vil anbefale MAOI som perikon, st. johns worth, osv. er at de for det første ikke er så effektive som SSRI, flere bivirkninger, og for det andet at der er en helvedes masse mad, og stoffer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img], som man ikke kan spise mens man er på dem... Bananer blandt andet

In our memories
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Eleusis:
Vil anbefale den depri poster at prøve med en SSRI... Bivirkningerne er som regel milde, og er mest et problem de første par dage. Der findes en del anti-SSRI propaganda derude (personlighedsændringer, psykotiske episoder), ligesom der gør imod benzoer, men det er stort set uden hold i virkeligheden.
For 99% af de mennesker der tager et SSRI for en kemisk ubalance i hjernen, er det et effektivt og godt lægemiddel.

Grunden til at jeg ikke vil anbefale MAOI som perikon, st. johns worth, osv. er at de for det første ikke er så effektive som SSRI, flere bivirkninger, og for det andet at der er en helvedes masse mad, og stoffer [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img], som man ikke kan spise mens man er på dem... Bananer blandt andet
<HR></BLOCKQUOTE>

Det passer ikke SSRI har som egel flere bivirkninger end St. Johns urt og 5-htp

Du skal tænke på at St. Johns urt er en selektiv maoi og også en meget mild en så det med at man skal passe på med hva man spiser er lidt hen i hampen når det gælder st. johns urt

Forøvrigt så har det vist sig at Benzo'er nedregulere receptorer i hjernen, så faktisk bliver man dummere af dem, det er dummestof og virker ind på gaba receptorene, men man vil være meget bedre tjent med en analog som svarer til kroppens egen aminosyre/neurotransmitter-system gaba (B-3 for at hjælpe over blod-hjerne-barriere) eller ghb f.eks.

[ 30 September 2003: Besked ændret af: Anima ]

Dedikeret medlem

Hmmm.... Det første er muligt, jeg skrev mest om bivirkningerne fra 'rigtige' MAOI-præperater, antidepressiv medicin.
SSRI'erne blev jo netop udviklet pgr. af hvor mange bivirkninger ved de gamle MAOI'ere.
Med hensynt til bivirkninger ved SSRI'ere generelt, er de altså stærkt overvurderede.
Mange brugere vil aldrig støde ind i dem, selvom forskellige mennesker reagerer anderledes på de forskellige præperater.
Og lad os droppe ordet 'lykkepiller'. En SSRI er ikke en 'lykkepille'. Det er en medicin der kan hjælpe dig hvis du har en kemisk ubalance i hjernen af let til moderat grad. Det er IKKE nogen genvej til lykke.

Hvad det sidste angår benzoer, så ved jeg ikke hvad du taler om. Er det en permanent skade?
Ingen tvivl om at benzoer sætter hastigheden lidt ned, det er jo også det du vil have hvis du render rundt og lider af søvnløshed, en angsttilstand, osv...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Eleusis:
Hmmm.... Det første er muligt, jeg skrev mest om bivirkningerne fra 'rigtige' MAOI-præperater, antidepressiv medicin.
SSRI'erne blev jo netop udviklet pgr. af hvor mange bivirkninger ved de gamle MAOI'ere.
Med hensynt til bivirkninger ved SSRI'ere generelt, er de altså stærkt overvurderede.
Mange brugere vil aldrig støde ind i dem, selvom forskellige mennesker reagerer anderledes på de forskellige præperater.
Og lad os droppe ordet 'lykkepiller'. En SSRI er ikke en 'lykkepille'. Det er en medicin der kan hjælpe dig hvis du har en kemisk ubalance i hjernen af let til moderat grad. Det er IKKE nogen genvej til lykke.

Hvad det sidste angår benzoer, så ved jeg ikke hvad du taler om. Er det en permanent skade?
Ingen tvivl om at benzoer sætter hastigheden lidt ned, det er jo også det du vil have hvis du render rundt og lider af søvnløshed, en angsttilstand, osv...
<HR></BLOCKQUOTE>

Jeg kan love dig at bivirkningerne fra SSIR´s ikke er overdrevet.
[img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Jeg kender flere der er startet på dem,men som stoppede igen fordi der var heftige bivirkninger(søvnløshed,hovedpine,paranoias,mangel på evnen til at ejakulere,overdrevet maniske,osv)
Fordelen ved St Johns worth,er at det faktisk virker som en "naturlig"SSIR.Og det virker sq.Det har jeg mærket på min egen krop.
Og Anima har helt ret i at Benzoer er djævlens eget lort.Hvis man tager dem over en længere periode(lang tid),får man tvangstanker,søvnløshed og en masse andet lort.
Hvis de bare skal bruges til at komme over et dødsfald eller lign.er de helt fine,men ikke længere en omkring 14 dage.
Producenten af Valium, Roche anbefaler man ikke tager dem langere en 10-14 dage! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

Dedikeret medlem

Nej nu må du lige....

Kender adskillige der har prøvet SSRI'ere, har også selv prøvet det, og de har sgu ikke oplevet problemer udover kvalme de første par dage, og derefter lejlighedsvis problemer med ejakulation.
Det lyder som dem du kender er blevet overdoseret, og så er det jo ikke et spørgsmål om dårlig medicin, men om en dårlig læge...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Som der er en der nævnte tidligere, så kunne Melatonin være et glimrende valg.
Har ikke selv erfaring med AD, men min far har været hele vejen rundt og er det stadig og han har lige udskiftet de almindelige antidepressiver med Melatonin, og han siger at allerede efter en uge sover han bedre og har overskud til meget mere.

Mener hans daglige dose er 2 eller 4 mg selvom den anbefalede er 6mg men hæng mig ikke op på det!!!

Pillerne har han vist bestilt hjem fra England eller Canada

In our memories
Brugeravatar

Jeg har tit overvejet selv at tage tilskud af Melatonin for at forbedre det neurologiske kredsløb men en eller anden intution siger mig at det kan være farligt på længere sigt at pille ved hormon-balancen og Melatonin er jo trods alt en neurotransmitter-hormon som bliver udskilt af pinealkirtelen.

Jeg har hørt meget godt, inklusiv at det skulle stimulere pinealkirtelen til at producere mere Melatonin end normalt, nogen som kan be eller afkræfte?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]