Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 00:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Jeg vil sku godt nok også sige , det er en super flot beslutning du har taget ;) ..

En dag måtte det jo ske..
men winta, nu må jeg jo altså give dig ret , METHYLON er jo et super lækkert stof - jeg holder også selv pause fra det, da jeg hurtigt kan have lyst til at tage det hver weekend , ligesom du har været ude i - for det er virkelig lækkert.....

Men alt i alt , synes jeg sku det er en flot beslutning , for det kan sku være svært , og at man føler der mangler en ting i weekenden, som man plejer at gøre , som bare er væk - det er sørgeligt (nok ikke sørgeligt i det her tilfælde , men du ved hvad jeg mener) :)

/peakeye

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Flot at du har så meget selvindsigt, Winta, at du kan tage folks hints til dig, om at du har et problem med methylon!
Jeg har ikke selv prøvet stoffet, men tror at det er med det som med så meget andet: hver weekend er for meget, men en gang om måneden ville måske være ok.
Rent psykisk kan en oplevelse med et stof heller ikke blive ved med at være så fantastisk, hvis man næsten gør det til en hverdagsoplevelse.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med din afholdenhed!

Hilsen Fanny

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Stort Winta og godt at se :) Held og lykke

Titel:
Medlem

Godt at du har fået øjnene op :)

Kender selv det med at stoppe et misbrug (cannabis for mit vedkomne), det en bitch..

Tro mig, en dag er Methylon ude af dit hoved, det er måske svært at tro på nu, men det sker ;)

Lykke til herfra :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

d

Senest rettet af incase 22 aug 2012 21:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
God, ærlig post Winta.

Du har oparbejdet en stor viden om stoffet, men jeg synes kun din viden kommer til udtryk i små anekdoter eller råd på et par linjer, ihvertfald herinde på psychedelia.dk.

Når du har fået det lidt på afstand og kan tænke mere neutralt, var det så ikke en idé at sætte dig ned og skrive AL viden du har om stoffet, både positivt og negativt ned? Du er på sin vis allerede startet med denne post.
Det kan ske at du får øje på mere af det negative efterhånden som tiden går, så du kan skrive en mere afbalanceret redegørelse for stoffet.

Jeg synes ihvertfald det ville være ærgeligt, hvis din viden og dit noget ekstreme selv-eksperiment med dette RC ender med ikke at komme ud i verden som andet end 100 posts på en 2-3 linjer på psychedelia.dk.

Held og lykke fremover.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Nice Winta Billede
Lækkert og læse at du ikke længere skal identificeres med Methylon (Siger Cubensis!).. Det er jo den rene genfødsel/opvågning :lol:

Winta skrev:
Malkavian skrev:
Jeg ved ikke, om der er nogle gode tricks til at bryde denne type afhængighed? Det kunne i hvert fald være en god diskussion.

Ja, indtil videre har mit første og største skridt jo været og erkende det, og det har fået mig langt da jeg faktisk har en ret god vilje styrke, er bare så god til at overbevise mig selv om at der ikke er noget galt.

Den er på ingen måde møntet på dig Winta, for så slemt er det jo ikke gået dig.

Men det slår mig gang på gang hvor trist det er, at nogle mennesker generelt skal ret langt ud før de opfatter/erkender, at de har et problem: Afbrudt skolegang, økonomisk kollaps, indsnævret vennekreds, absolut tolerance, depression eller smadret hukommelse.. You name it!

Men på den anden side virker det også som at de her styrtdyk skal til, før man erkender noget af større betydning. Det har jeg ihvertfald selv erfaret flere gange. men som Malkavian også er inde på ville det være en interessant diskussion, om der ikke fandtes en mindre drastisk metode til at nå nogle erkendelsesmæssige milepæle.
Her vil nogen sikkert foreslå meditation og lignende, hvilket også er glimrende.. Det ville dog være fedt med nogle mere tilgængelige retningslinjer eller principper, som kunne hjælpe den alm. stofbruger til at undgå nedturene (og evt. addes til wikien under "Råd til vedvarende forbrug") som vi har det med "Råd til førstegangs brug"

Winta skrev:
Malkavian skrev:
Jeg overvejer i hvert fald selv at gøre lidt status - prøve og mærke lidt efter i maven, om mine trips p.t. virkelig er oppe i den højde, som de initielt var? Metylon er en fortryllende skabning, men sommetider er det nok sundt nok at ignorere sirenernes kald.

Tror faktisk virkelig man burde sætte sig ned engang imellem og gøre status, er stoffet virkelig stadig det samme? Gir det stadig mere end det tager? osv.

Altså noget i den stil?

Måske tråden kunne blive delt i to, ved ik' om det er nødvendigt?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Drupe skrev:
Når du har fået det lidt på afstand og kan tænke mere neutralt, var det så ikke en idé at sætte dig ned og skrive AL viden du har om stoffet, både positivt og negativt ned?

Jo, det er det helt bestemt, det er bestemt også min mening, jeg er som du selv siger allerede startet med den her post, og jeg har et Word dokument liggende på mit skrivebord som jeg vil opdatere hver eneste gang jeg kommer i tanke om noget eller får et andet syn på det som tiden går :)

Cubensis skrev:

Winta skrev:
Malkavian skrev:
Jeg ved ikke, om der er nogle gode tricks til at bryde denne type afhængighed? Det kunne i hvert fald være en god diskussion.

Ja, indtil videre har mit første og største skridt jo været og erkende det, og det har fået mig langt da jeg faktisk har en ret god vilje styrke, er bare så god til at overbevise mig selv om at der ikke er noget galt.

Den er på ingen måde møntet på dig Winta, for så slemt er det jo ikke gået dig.

Men det slår mig gang på gang hvor trist det er, at nogle mennesker generelt skal ret langt ud før de opfatter/erkender, at de har et problem: Afbrudt skolegang, økonomisk kollaps, indsnævret vennekreds, absolut tolerance, depression eller smadret hukommelse.. You name it!

Det har virkelig også undret mig, og som du selv siger er det jo slet ikke gået mig så slemt, og det er jo også derfor jeg stopper, jeg vil ikke have det skal gå så slemt og det er da et bedre tidspunkt at stoppe på, hvorfor vente til det jo nærmest er for sent?

Titel:
Medlem

God vind herfra Winta.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Drupe skrev:
Du har oparbejdet en stor viden om stoffet, men jeg synes kun din viden kommer til udtryk i små anekdoter eller råd på et par linjer, ihvertfald herinde på psychedelia.dk.

Når du har fået det lidt på afstand og kan tænke mere neutralt, var det så ikke en idé at sætte dig ned og skrive AL viden du har om stoffet, både positivt og negativt ned? Du er på sin vis allerede startet med denne post.
Det kan ske at du får øje på mere af det negative efterhånden som tiden går, så du kan skrive en mere afbalanceret redegørelse for stoffet.

Jeg synes ihvertfald det ville være ærgeligt, hvis din viden og dit noget ekstreme selv-eksperiment med dette RC ender med ikke at komme ud i verden som andet end 100 posts på en 2-3 linjer på psychedelia.dk.

Du har skrevet ovennævnte til Winta, men jeg ville bare tilføje, at jeg selv er begyndt på et ret så langt dokument om metylon. Egentlig startede det som en triprapport af "Retrospective"-typen på Erowid.

Men jeg har udskudt at poste den igen og igen, og jeg tror egentlig godt jeg ved, hvad jeg venter på. En pause på mindst 4 uger eller mere for at sætte tingene i perspektiv og trippe igen på et sæt receptorer, der er næsten eller helt nulstillede.

Min fornemmelse er, at det mest enestående luskede ved stoffet er at det er så relativt mildt på alle punkter. Rusen er og bliver kontrollabel, og selv om det kan være fedt, så er det altså ikke i samme luftlag som MDMA. Dermed har metylon heller ikke helt den "mættende effekt", som stærkere psykedelika kan give - rusen er meget uforpligtende.

Afregningen ved MDMA gætter jeg på er mere kontant på alle områder: tolerans og negative bivirkninger. Metylonens tolerans er langt mere subtil, fordi den er så gradvis.

Så stoffets fordele er faktisk årsag til dets primære ulempe: at man føler, at man ikke opbygger tolerans, og at fraværet af mærkbare bivirkninger ikke rejser nogen faresignaler.

Derudover har jeg nu også den personlige ambition, at en vis mængde afholdenhed er en udmærket pris at betale for igen at få den fulde, store oplevelse af stoffet.

Det ER lidt svært at sætte fingre på, hvordan toleransen mærkes. Jeg har ikke mærket nogle af de mere tydelige, som Winta snakker om - så som hukommelsessvigt. Angående det med smerteoplevelsen, så er min fornemmelse at bedøvelsen bliver mere "panodil"-agtig med tiden: man er stadig bedøvet, men selve smerteoplevelsen mangler mere af sin positive side (svært at forklare, men stik hånden under en varm vandhane i kort tid, eller knib en brystvorte). Jeg synes også at de første oplevelser var mere absorberende, noget med at være helt væk i "woooooow oplevelsen". Med tiden bliver man mere som en korkprop og man bopper rundt i vandoverfladen i stedet for at være helt under. Det giver udslag i en følelse af utålmodighed, sådan lidt "arh, kom nu til pointen, spol frem, trommer fingre, are we there yet?....".

Én af de måder, som toleransen ikke rigtig udtrykker sig på, og som er svær at bruge som målestok, er strategien med at dosere kraftigere og kraftigere. Der er jo sådan en teori om, at hvis man er tolerant, så "skal der bare mere til". Jeg har varieret mine doser i alt fra 75 mg. insuffleret til 350 mg. i én kapsel, og mine konklusion er, at man ikke oplever så meget mere eufori ved de høje doser. Som Eksempel har jeg dag 1 indtaget 300 mg. og på dag 3 indtage 200 mg., men dag 1 var vitterligt ikke mærkbart bedre end dag 3. Altså er det som om toleransen simpelthen sænker ens kapacitet for at opleve den kærlige eufori - næsten uanset hvilken mængde man indtager. Dette er lidt en spejlbillede af min oplevelse med eufori-kurven på metylon i absolut skala: på et eller andet tidspunkt maxer man simpelthen euforien ud, og yderligere dosering giver mest den speedede effekt. Jeg kan heller ikke lade være med at trække en analogi til sporadisk hashrygning vs. vanerygning: ved vanerygning bliver man stadig påvirket, men det er som om det psykedeliske aspekt bortfalder og så bliver den sedative effekt fremherskende. Skal man derfor mærke efter sin tolerans, så er spørgsmålet nok ikke, om man bliver påvirket - for det gør man - men om serotonin-oplevelsen vitterligt er så markant som første gang man tog stoffet. Eksempel: lad os antage at du første gang du tager stoffet kan maxe din eufori helt ud ved 200 mg., og denne eufori er index 100. Du tager så stoffet en række gange mere og bliver lettere tolerant, og du skal derfor tage 250 mg. for at maxe din eufori ud - men nu er din maksimale eufori ikke længere 100 men kun indeks 90 i forhold til din "jomfruelige hjerne". Håber det giver mening?

Endelig er der en anden hypotese: kombinationen med andre stoffer. Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at kombinationen med svampe (og måske andre serotonerge stoffer) kan sætte skub i udviklingen af tolerans. Måske glemmer man lidt, at når man har taget svampe en weekend og så ikke tager en pause fra metylonen samme og/eller næste weekend, ja så restituerer receptorerne sig måske ikke helt tiil samme niveau som før? Altså måske ligger metylonen i så fald og blokerer den tolerans, som svampene har opbygget (og som man normalt ville have genetableret hjernen efter i løbet af en uges tid)?

Jeg har altid haft det sådan med hashen, at det var den baggrund, som de fleste psykedelika blev taget på - altså ikke at jeg ryger hver dag, men jeg ryger normalt hash på et tidspunkt under det psykedeliske trip. Spørgsmålet er bare, om det ikke er en del mere uintelligent at gøre metylon til en lignende "baggrundsstøj", for toleransen må næsten pr. defintion være større ved dette stof?

Winta, kan du relatere til dette - og hvor mange andre stoffer, der rammer samme receptorer, har du indtaget oveni metylonen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Det samme herfra! God vind.

Skriv meget gerne hvordan det går med det.

Titel:
Methylon Connoisseur

Lige en kort update,

Det er fredag nu, en uge siden sidste gang, fuck jeg har lyst til at tage det i aften, mere end jeg troede jeg ville.. Meget mere.. Anyway, jeg har alligevel styrke nok til at lade være, men jeg kan ikke løbe fra jeg har lyst. overvejede tidligere at tage noget andet i stedet, men så nytter det jo ingen steder, nej, jeg holder mig clean i aften.

Malkavian skrev:
Winta, kan du relatere til dette - og hvor mange andre stoffer, der rammer samme receptorer, har du indtaget oveni metylonen?

Har ikke tid til at svare på det hele nu, men kan godt svare på det her lige kort, jeg har taget rigtigt mange andre ting sammen med, og også mange gange, og jeg tror bestemt der kan være en sammenhæng, det var egentligt også først da jeg begyndte at blande tollerencen kom synes jeg. Og det er først for nyligt jeg blandede med lsd første gang, og kort tid efter skete det med at jeg ingen effekt fik???

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Godt at høre Winta. Håber du klarer dig igennem det.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
held og lykke

håber du kommer helskindet igennem, ude for mange mén (:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Respekt!

You are the only true methylon connoisseur! :)

Held og lykke fremover..

Titel:
Methylon Connoisseur

Her er lige en kort update:
Igår var jeg alene hjemme, og havde fri fra skole idag.. Nøj hvor havde jeg lyst, hele aftenen havde jeg sygt meget lyst, men jeg lod være :)

Jeg har nu været stof fri i 2 uger, og det værste er faktisk overstået tror jeg :) det håber jeG :)

det er først nu hvor jeg er stoppet jeg kan se hvor afhængig jeg har været, jeg vidste slet ikke det var så slemt, jeg stoppede aldrig for at se efter, men nu kan jeg rigtigt se det.

Før i tiden hvis jeg fik lyst, så tog jeg det jo bare, så nåede ikke at føle jeg virkelig ville have det, men det har jeg oplevet nu.

Derfor har jeg besluttet at blive ved med at holde den, ingen undtagelser.

Tak for støtten alle! Især til mine gode venner.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Oki .. det er jeg glad for a høre :) det er virkelig godt du er stoppet op og taget et pusterum :wink: ..

Titel:
Methylon Connoisseur

Peakeye skrev:
Oki .. det er jeg glad for a høre :) det er virkelig godt du er stoppet op og taget et pusterum :wink: ..

ja, helt bestemt, er jeg virkelig glad for jeg gjorde, jeg kunne virkelig ikke selv se jeg var så addicted :O

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Winta skrev:
Peakeye skrev:

ja, helt bestemt, er jeg virkelig glad for jeg gjorde, jeg kunne virkelig ikke selv se jeg var så addicted :O

Kan man tit ikke se når man er ude i hampen ;)

Godt og høre du kan se det! God vind frem over..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Det er god stil!

Jeg har selv været der, blot med alkohol, et rusmiddel jeg desværre har måtte lægge helt på hylden. Jeg kender den der følelse af, at et fremtidigt liv uden stoffet virker fuldstændig uoverskueligt. En lille hjælp har for mig været, at se bagud i stedet. Være glad for de dage man har gennemført uden rusmidlet og fokuserer på den mentale klarhed der er i, ikke at være påvirket. Jeg er temmelig ligeglad med alkohol i dag, men tænker stadig en gang imellem, at det virker fuldstændig umuligt aldrig at skulle nyde en øl igen, men på den anden side, så er har det år jeg har haft UDEN alkohol været markant bedre ende årene inden, og med den vinkel bliver det noget mere overskueligt.

Håber dog at du en dag igen kan nyde Methylon, da jeg bestemt ikke tror det er nødvendigt fuldstændigt at afholde sig fra et stof efter en lang misbrugsperiode, det ville bare ikke fungere for mig selv.

Senest rettet af Bull Lee 03 dec 2007 20:31, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]