Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 00:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
Ok,

Jeg keder mig lidt, så jeg har sat og læst rundt på boardet.

Så skete der jo det at mit videbegærlige spørgejørgen sind snublede over den her;

"SNIP
amfetamin øger frigivelsen af dopamin voldsomt, og kokain hæmmer for genoptagelsen af dopamin.
så hvis man drikker BDO oplagrer man en kæmpe bunke dopamin, som så bliver frigivet hvis man sniffer noget amfetamin, og hvis man så tilmed tager noget kokain, bevirker det at dopaminen opholder sig væsentlig længere, i den synaptiske spalte, som det bliver frigivet ud i...."

Hvis vi nu lige for et kort sekund dropper snakken om BDO.

Hvis man tager amfetamin og kokain sammen, får man vel også ovennævnte effekt med at dopaminen opholder sig længere i den synaptiske spalte ? :-)

Hvordan forklares det så det nemmest forstås af en lægmand som jeg ? ;-)

Grunden til at jeg spørger er p.g.a. at jeg sidder her og undrer mig over at en relativt lille dosis amfetamin indtaget igår sammen med kokain har givet mig en ret uventet, og stærk reaktion.

Dosis var ca. ½ gram kokain indtaget under 2x45 minutter plus halvlegen ;-) Samt ca 0,3 til 0,6 gram amfetamin indtaget i to omgange 1 time henholdsvis 4 timer efter.

Aftenen forløb udmærket, udover at jeg var lysvågen, egentlig ikke ubehageligt. Men med klart fravær af den normale "speed" følelse, undtagen måske den første halve time.

I løbet af aftenen/morgenen ændrede tilstanden sig ikke synderligt. Forsøgte at sove kl 10-11 stykker. Sov et par timer, havde meget livagtige drømme. Vågnede igen, og havde det præcist ligesom om aftenen.

Nu er klokken efterhånden 24 søndag aften, og jeg er stadig tydeligt vågen. Ikke decideret speedet, men rastløs, og VÅGEN.
Det minder mig en del om Meth, men amfetaminen var absolut ikke af en kvalitet der skulle give Meth-agtige ture - nærmere "forær-væk" typen

Jeg ved godt det lyder lidt som en triprapport, men mit formål med det er bare at beskrive, så folk eventuelt kan danne et indtryk og belære mig om hvorvidt det kan skyldes en bestemt reaktion mellem de to stoffer.

Det skal iøvrigt lige nævnes at de sidste fire dage er blevet kørt med meget store mængder kokain. Kan det have noget at sige ? Kan man opbruge lageret ;-), eller sætte en reaktion igang deroppe i min lille ufornuftige knold.

Til sidst, Det kan godt ske at ovenstående lyder som den lækreste reaktion, og noget der skal prøves for nogle der læser det. Men selvom jeg selv er borderlineufornuftig, kan det ikke anbefales. Det er faktisk en pænt stor smule annoying lige nu.

(Også lidt derfor jeg søger lidt info)

-------------

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af enlight:
Dosis var ca. ½ gram kokain indtaget under 2x45 minutter plus halvlegen ;-) Samt ca 0,3 til 0,6 gram amfetamin indtaget i to omgange 1 time henholdsvis 4 timer efter.<HR></BLOCKQUOTE>

..."Relativ lille dosis"? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
Golden Ego, hvis ikke du har noget meningsfyldt at sige, så lad hellere være med at poste. Fremover sletter jeg dine beskeder uden varsel, hvis ikke de er relevante for emnet.

-Child

[ 14 Oktober 2003: Besked ændret af: Child_Inside ]

Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Dextrose:
..."Relativ lille dosis"? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Ok, måske formuleret elendigt. Jeg var ikke klar i hovedet.

Det jeg mente var at det for mig ikke var en usædvanlig stor dosis set i tidsrummet. 0.5 g Kokain samt 0.3 - 0.6 g amfetamin, i løbet af en aften (18:00 til 01:00 ca). Det har jeg prøvet før, uden at opleve noget tilsvarende.

For lige at opdatere, så fik jeg min første nogenlunde rolige søvn omkring kl 11:00 idag mandag, dog kun en fire timer. Da jeg stod op var der lidt samme effekt som søndag, men mildere. Jeg besvimede også for første gang i mit liv, så har man jo også prøvet det :-(

Hele dagen har jeg spist frugt, og suppleret med sukker, og mad generelt. Og jeg er efterhånden ved at være på plads.

Jeg er efterhånden ved at komme til konklusionen at det skyldes overforbrug, og har besluttet at hvile næsen det næste stykke tid.

----------

[ 13 Oktober 2003: Besked ændret af: enlight ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fordi at man er psykisk tolerant overfor et substans (f.eks. koka/amf), er det absolut ikke en selvfølge, at man opbygger fysisk resistens.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]