Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 18:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: tågen
jeg er i gang med at gror en masse forskellige svampe. og på cambodia kagerne er der kommet noget der ligner mug :( , men det er kun på selve myciliumet.. så håber virkelig det kunne være noget andet..
er der nogen der har oplevet noget lignende??

har ikk mulighed for at ta billeder.

p.s. har trippet ca. 15 gange på svampe og halvdelen af gangene har jeg fået syge tømmermænd dagen efter nogen der ved hvorfor og om det er normalt??

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Silkeborg
Jeg har så kun prøvet svampe en enkelt gang, men jeg havde ingen former for tømmermænd. Hvordan har du haft? Ligesom ved alkohol?

Titel:
Dedikeret medlem

Når du ikke har mulighed for billeder, så skriv for fanden da i det mindste det du mistænker for at være mug ser ud. Hvis det er grønt er det sandsynligvis mug, hvis det er blåt sandsynligvis ikke.

Hovedpine/tømmermænd? Jeg er normalt psykisk udmattet efter psykedeliske ture og ender ofte mere eller mindre med hovedpine. Har du overvejet basale ting som væskemangel?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tror ikk det er vandmangel. og det er ikke ligesom tømmermænd det er en anden form for hovedpine. men jeg er self os psykisk træt bagefter, men sådn er det jo..

det er blå/grønt. og er li midt på mycilium klatterne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Du kan prøve at se her

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Hovedpinen er ikke usædvanlig. Jeg får også selv frygtelige tømmermænd.

Nogen slipper helt, andre er som jeg selv, fuldstændigt smadrede dagen efter... En joint dagen derpå plejer at hjælpe mig lidt, men generelt er det så slemt, at jeg ikke kan noget dagen efter.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

takker for svarene :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Hæng mig ikke op på det, men har i husket at tage bare noget af følgende før og efter?:

Vitamin-B6, vitamin-C, 5-HTP, Ginseng, Gingko biloba, grøn te, ingefær, andre anti-oxidanter, osv.. Så kan man da i det mindste forebygge fyskiske skader/bivirkninger.

Jeg har aldrig fået ondt i hovedet af svampe (taget 6-8 gange).
(Til gængæld har jeg ligget brak i 1½ døgn efter alkohol, og en ond cirkel opstår når man ikke kan indtage Pamoler eller væske mod migrænen - og pga. migrænen :( ..ALT kastes op igen, så stikpiller er nok vejen frem her.)

Er der nogen der gider følge op på mine udsagn mht. kosttilskudene og deres virkning? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Tømmermænd er i mine øjne en naturlig sideeffekt ved større indsigt ;)
Har selv haft tømmermænd de sidste par gange, men jeg tror forskellige faktorer spiller ind, f.eks. manglende søvn (ligger normalt til langt ud på natten og bare tænker), og evt. for lidt væske.

Prøv næste gang at drikke et glas vand inden du går i seng, evt. et let måltid. Er det slemt dagen derpå, så vil jeg ligesom mr. Lee, råde dig til at fyre op under en pind, eller evt. hapse en hovedpine-pille.

Hvad angår myceliet, så kan det muligvis være pga. berøring. Jeg har flere gange lagt mærke til, at mine kager har haft en blålig (grænsen til en nuanceret grøn), farve visse steder, men det var ikke noget at være bange for.

Jeg ville dog tage min forholdsregler; giv dem noget tid, og kast dig ikke ud i forhastede løsninger. Tålmodighed er en dyd ;)
I mellemtiden kan du jo evt. prøve at skaffe dig et middelmådigt kamera, eller søge på forskellige svampe sider, og se om du kan opstøve et billed, som er tæt på den situation du selv er i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]