Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 08:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Hej.

Jeg vil høre om der er nogle af jer herinde, som har oplevet krydstolorance mellem GBL og GHB?

Og ville det være bedst når man tænker HR, at lave sit GBL om til GHB? Og om at det overhovedet kan betale sig at gøre, da rusen minder meget om hinanden.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
FlæmMing skrev:
Og ville det være bedst når man tænker HR, at lave sit GBL om til GHB? Og om at det overhovedet kan betale sig at gøre, da rusen minder meget om hinanden.

Og her er der selvfølgelig ingen grund til at skrive at det godt kan betale sig, fordi man synes at GHB er sååh meget mere rart. Mmkay? :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

GBL er ikke sundt for maven/halsen og GHB skulle desuden være mere euforisk, smooth og blød end dets tætte slægt GBL ;)

Titel:
Moderator

Geografisk sted: Wiggie
GHB er mere behageligt, så alene af den grund, ville jeg lave GBL til GHB.
Dosen af GHB er større end af GBL, hvis man laver en normal opløsning - f.eks. 1g = 5ml eller dobbelt - altså mere sikker dosering
Og som de skriver tidligere, er GBL hårdere ved halsen, så endelig også for denne grund.
udbyttet ved hydrolysen er ca. 100%, så der er faktisk ikke rigtig nogen grund til at lave være:)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Så vidt jeg ved, er der total krydstolerance mellem GBL og GHB - og for den sags skyld også BDO. Hvis man har opbygget tolerance mod den ene, har man også mod de andre. Virkningsmekanismerne er omtrent identiske, og GHB menes at være den aktive metabolit af dem alle.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Så vidt jeg ved, er der total krydstolerance mellem GBL og GHB - og for den sags skyld også BDO. Hvis man har opbygget tolerance mod den ene, har man også mod de andre. Virkningsmekanismerne er omtrent identiske, og GHB menes at være den aktive metabolit af dem alle.

Så hvis man har lidt tolorance for GBL'en, hvor mine doser ligger på ca 2,0-2,2mL, hvad vil du ca gætte på at doseringen vil være for GHB, hvis man kan "omregne" det på en måde? Eller skal jeg bare state ud med 1,5+2gram GHB, og så finde en passende dosis?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Ud fra mine erfaringer så kan GHB rusen føles meget svag i forhold til GBL rusen, når man er vant til GBL. Dette kan også resultere i at man simpelthen fejlbedømmer hvor lam man er og derfor overdoserer. Jeg taler af erfaring :wink:

Rent HR mæssigt så vil GHB nok være at foretrække men med henblik på ren og skær lamning vil jeg til en hver tid foretrække GBL.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Som TATP skriver, og som jeg tidligere har stresset i et andet post.

GBL er et organisk opløsningsmiddel, og det kræver ikke mange redoseringer før man har det ret skidt i maven. (Og min mave er pænt ellers pænt hårdfør!)
NaGHB er et vandopløseligt salt, det har en naturlig pH på 7,8 (mener jeg, correct me if i'm wrong), så hvis i har tænkt jer at kaste jer ud i en GHB-syntese så sørg for guds skyld at pH-værdien ikke er over 9!

En smule citronsyre i den færdige opløsning vil muligvis være med til at konservere det, da jeg mener at vi fandt ud af at Natrium Benzoat (Atamon) bedst fungerer i sure miljøer.

Mht. krydstolerance mellem GHB/GBL/BDO, så er der ingen tvivl.
Den er der, og jeg snakker af personlig erfaring. ;)

Titel:
Medlem

Vi snakker Gamma Butyrolactone - GBL ikke?

Kan det bare indtages i denne form med lignende virkning til GHB? Hvorfor så syntisere GHB overhovedet?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
grappa_zappa skrev:
Vi snakker Gamma Butyrolactone - GBL ikke?

Kan det bare indtages i denne form med lignende virkning til GHB? Hvorfor så syntisere GHB overhovedet?

Fordi nogle foretrækker GHB fremfor GBL, og omvendt.

Titel:
Medlem

Okay, var bare ikke klar over at man godt kunne indtage GBL. :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dextrose skrev:
NaGHB er et vandopløseligt salt, det har en naturlig pH på 7,8 (mener jeg, correct me if i'm wrong), så hvis i har tænkt jer at kaste jer ud i en GHB-syntese så sørg for guds skyld at pH-værdien ikke er over 9!

Så hvis den ligger på en en pH på en 8 stykker, så er det lige meget med at stå at helde mere GBL i indtil den er helt neutral?

Titel:
Medlem

FlæmMing skrev:
Så hvis den ligger på en en pH på en 8 stykker, så er det lige meget med at stå at helde mere GBL i indtil den er helt neutral?

http://erowid.org/archive/rhodium/chemistry/ghb.html#2 :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

grappa_zappa skrev:
FlæmMing skrev:

http://erowid.org/archive/rhodium/chemistry/ghb.html#2 :)

Jeg ved da godt hvordan man laver det. Det er ikke det som er problemet.

Titel:
Moderator

regn hellere rigtigt, til at begynde med.

Titel:
Medlem

FlæmMing skrev:
Jeg ved da godt hvordan man laver det. Det er ikke det som er problemet.

Erowid skrev:
We are aiming for a pH of 7-8. If it is too high (pH > 8 ), then add 10 ml of gamma-butyrolactone and let react for a few minutes more. If the pH is too low (pH < 7), add a few ml of concentrated NaOH solution. Continue like this until the pH level is within the desired limits.

Er det ikke svar? :)

Senest rettet af zappa 05 dec 2007 00:13, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
FlæmMing skrev:
Dextrose skrev:

Yes...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men vil man få et større udbytte ved at lave sin GBL til GHB. Iforhold til doseringsforskel.

Titel:
Moderator

nej

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]