Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Aarhus
Hej derude... Jeg vil bare lige hører jer drenge om i ved hvilken butikker jeg skal gå ind i for at købe lattergas? Har søgt på nettet osv. men kan ik rigtig finde noget, så hvis i ved det ville det være rart.

På forhånd tak [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Junior medlem

Geografisk sted: Hovedstaden i Jylland
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Ando:
Hej derude... Jeg vil bare lige hører jer drenge om i ved hvilken butikker jeg skal gå ind i for at købe lattergas? Har søgt på nettet osv. men kan ik rigtig finde noget, så hvis i ved det ville det være rart.

På forhånd tak [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
<HR></BLOCKQUOTE>

Flødeskum :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universets kerne, we all float down here
mener man kan købe patroner og en "cracker" i forskellige køkken foretninger, tror man skal spørge efter et sæt til hjemmelavet flødeskum, ved det ikke.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
metro i århus har dem på tilbud, men ellers en alm. isenkræmmer

Insane psychedelia user!

Det du skal købe er en flødeskum's siphon! Endelig ikke en CO2 siphon!

Hvis der er nogle der ved hvor man kan få billigere N2O kapsler end 10 for 60kr., så skriv lige en PM. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg støder vist ikke nogen ved at sige at flødeskums siphoner og tilhørende patroner kan fås i de fleste velassorterede isenkræmmer forretninger.

-Psyko

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
De koster 60kr overalt, man kan få dem lidt billigere hvis man bestiller dem fra producenten selv, for så kan man få dem i 24stk.

Jeg kan ikke lige huske deres HP, men den står vist på pakkerne.

Sifoner er iøvrigt skide dyre, den billigste jeg har set herhjemme koster ca 300kr!

Medlem

Lav det selv Urea + svovlsyre opvarmes til ca. 60° og salpetersyre til dryppes ref. rhodium for mol forhold !!! (alt fra matas)

EDIT: Ovenstående giver IKKE et rent produkt, tjek grundigt med referencer hvis i overvejer den slags (hvilket desuden er ulovligt!). /fenriz

[ 20 Oktober 2003: Besked ændret af: Fenriz ]

Dedikeret medlem

Jeg ville stærkt fraråde folk at kaste sig ud i eksperimenter med opvarmning af svovl- og salpetersyre !!

Moderator
Brugeravatar

Hmm, svovlsyre og salpetersyre blandet sammen er vigtig ingrediens i nogle MEGET eksplosive stoffer, ex nitroglycerin. Det er absolut ikke anbefalelsesværdigt at gå igang med den slags!

Og hvad så nå du har en god portion, hvordan vil du så opbevare det? I store plastikposer???

[ 21 Oktober 2003: Besked ændret af: noname ]

Medlem

Geografisk sted: Kbh. Nv.
Sjovt, jeg læste faktisk i min kemi-bog (Kemi 2000, C-niveau) at NH4 + NO3 --> N2O + H2O.. Hvis man nu havde muligheden for at lave det (Måske tabe noget i lommen) i et gymnasie's kemi-lokale (Eller derhjemme?), ville det så - på nogen måde - være muligt at lave forholdsvis ren lattergas?

Har set at jeg skulle lede efter referencer, men jeg vil lige vide om det er muligt før jeg begynder at undersøge sagen nærmere [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img].

MVH
Mathias, der nu har klaret snart tre måneder på matematisk linie, og føler sig meget klog [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img].

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Nope, du kan ikke syntesere det selv på nogen nem måde. Du kan evt. tjekke www.rhodium.ws , men chancen for at du kommer til at lave nogen skumle biprodukter ved sådan en reaktion (fx NO2) er stor. Køb det i Imerco ligesom os andre.

Medlem

Jeg vil godt komme med en advarelse mod at tage lattergas alene, fordi der er en fra min hjemby som lige er død af det. Hvis man tager det så gør det altid sammen med andre fordi man nemt kan besvime. Jeg kender ikke detaljerne i sagen men iflg venner, bekendte og politiet så døde han fordi han havde taget lattergas og besvimet. Så pas på hvis det er rigtigt at det kan gå så galt.

Junior medlem

Kan man ikke indtage indholdet af kapslen uden at have en Siphon?? Hvor mange kapsler er en normal dosis uden at det bliver farligt?? Jeg har hørt at det skulle være vildt sammen med LSD, er der nogle der har erfaring med dette?? [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Tripping good > Man kan vist nok købe nogle dimser til at trykke patronerne ud, dette skal foregå i en plasticpose/frysepose.
Der er ikke noget specielt farligt ved at tage mange patroner, medmindre at man selvfølgelig ta'r så mange - og så ofte - at man får Olney's lession (tjek erowid.org for flere informationer). Jeg synes dog godt man kan blive lidt underlig af 20+ patroner på én aften.

Mvh. Psyko

In our memories
Brugeravatar

Man kan "fisse" det ud i en ballon... Meeen det er ikke verdens bedste måde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Moderator
Brugeravatar

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Doctor D:
Man kan "fisse" det ud i en ballon... Meeen det er ikke verdens bedste måde [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]<HR></BLOCKQUOTE>

Den der kræver vist en forklaring...

Jeg har ikke set de der dimser til salg nogen steder, men jeg har da set billederne af dem. Prøv diverse headshops, de ser ikke så dyre ud.

@Creatif: Den reaktion du bekriver er den samme som tidligere nævnt. Urea er en ammoniumkilde (NH4+) og NO3 er det der fremkommer ved sammenblanding af salpetersyre og svovlsyre. To kemikalier man iøvrigt slet ikke bør lege med hvis ikke man ved hvad man har gang i...

Som Fenriz siger, køb jeres shit i Imerco/Inspiration, det er billigt nok og det er garanteret rent!

In our memories
Brugeravatar

Jeg har selv brugt ballon metoden med udemærket succes, og hvad frostskaderne angår skal man bare holde nallerne fra selve metal kapslen nå gassen siver ud.
Der er egentligt meget simpelt, man trækker ballonen udover kapslen, næsten som et kondom. Trykker en spids genstand igennem ballonen og ned igennem ventilen i kapslen. Lad gassen sive ud og inhaler derefter....
(spasser metoden [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] )

[ 25 Oktober 2003: Besked ændret af: Doctor D ]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lad være med at prøve at åbne de patroner med noget andet end en siphon. Der er en liter gas i den, dvs. der er MEGET tryk på og man kan nemt komme til skade med den, eller få frostsår. Så please drop ideen med balloner osv.

Angående det Dank skriver, så er det faktisk ikke farligt at tage lattergas alene. Det der nok er sket er at personen har haft en maske på og fået det tilført uden ilt så han besvimede og blev kvalt, eller han har taget det mens han stod op (dårlig ide) og er faldet og har slået hovedet ind i noget.

Derfor : Brug en sihpon, og vær flere sammen når i lammer N2O.

IM_Addict: Det er faktisk ikke 100% rent det du køber i Imerco, der er nogen gange nogen urenheder fra produktionen med. Jeg finder lige et link om det, der står noget på erowid.

Titel: godt link
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Fandt lige det her shit, som enhver Joe average kan forstå:
http://www.fast-times.co.nz/drugs/nitrous/index.html

Det skal da prøves! Hippie crack! :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]