Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 12:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

http://en.wikipedia.org/wiki/Waking_Life

Det er en af de mest originale film, jeg har set.

Ryg en eller tre fede og følg med sammen med en god ven ;).

9,5/10 af mig!

Håber også vi kan omdiskutere de emner, der bliver nævnt i filmen når I har set den :).

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Den er vildt fed, kan anbefales at blive set flere gange, eftersom mange af ordene flyver forbi ens hovede den første gang man ser den imo.. Kan også anbefales én af gangene (ikke den første) at se den selv, og så pause filmen, tænke over hvad der bliver sagt i sekvensen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Enig! :]

Hvad er din favorit afsnit? Jeg synes, at den skøre proffesor, der taler om evolution, og hvordan den skal foregå og berøre vores bevidsthed, er én af de bedste taler, jeg har hørt. Meget, meget inspirerende.

Her er den http://youtube.com/watch?v=saxX-Z6w3p4 ;)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Egentlig kan jeg godt lide den hvor paret ligger og snakker i sengen, om følelsen af at være en del af en anden persons drøm/tanke, at man kunne være en del af en døds/døendenes persons tilbageblik på sit liv, de sekunder hvor kroppen er død, men der stadig er hjerneaktivitet, eftersom "tid" både kan gå ekstremt hurtigt, og ekstremt langsomt, kan de sekunder rent faktisk være hele ens liv, at man rent faktisk ikke lever men har levet, men at selvom man er en del af denne tanke, er det lige så virkelig som alt muligt andet.
http://youtube.com/watch?v=Dek5BXusvPE

Men ved ikke om det er min ynglings, synes der er mange fede afsnit og tanker. Bryder mig dog ikke synderligt om manden i fængslet, har endnu ikke set hvad det afsnit skal til for?!
http://youtube.com/watch?v=zwMJZLS4xHQ
Ikke helt sikker på at jeg har fattet afsnittet med Speed Levitch endnu.

Edit.
Kan også rigtig godt lide den scene hvor der tales om fysik og fri vilje, ganske interessant: http://youtube.com/watch?v=_VxQuPBX1_U

Scenen hvor manden sætter ild sig selv er også rigtig fed, dog ikke ikke så meget filosofi i den scene, men synes der er nogle reele argumenter.
http://youtube.com/watch?v=-WrUroSPpjo

Senest rettet af Bismann 08 nov 2007 03:50, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Brainforest
Har vidst set den omkring 5 gange nu, tror ikke man kan få det hele med på en gang, jeg har i hvert fald forstået den bedre hver gang.

En scene der kan give mig gåsehud er der hvor Alex Jones kører rundt i sin bil med en højttaler på taget og en mikrofon i hånden, og belærer mængden godt og grundigt. Det er fedt lavet den måde hans ansigt ender med at være helt blå :D

Evolutions professoren er også rigtig nice, han får en masse gode ting med, og kaster et ganske positivt lys over denne proces.

Det må nok være én af de to der er mine favoritter, men det meste andet er jo også ganske genialt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

“Today a young man on acid realised that all matter is merely energy condensed to a slow vabration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream and we are the imagination of ourselves.”

- Bill Hicks

Jeg synes, det passer meget fint både til filmen og vores forum ;)

Min anden favorit er en hurtig gående "kido", som taler med lidt sjov akcent. Og så bliver han oply/øst efter sin tale. Smukt :).
Wow :roll: , må jeg sige.

Waking Life er virkeligt et mystisk værk.

Senest rettet af A.Z.BEST 08 nov 2007 19:12, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

A.Z.BEST skrev:
“Today a young man on acid realised that all matter is merely energy condensed to a slow vabration, that we are all one consciousness experiencing itself subjectively, there is no such thing as death, life is only a dream and we are the imagination of ourselves.”

- Bill Hicks

Ja, den er rigtig dejlig den quote, ham har jeg satme også set og hørt meget med. Han var sgu en god mand.

A.Z.BEST skrev:
Min anden favorit er en hurtig gående "kido", som taler med lidt sjov akcent. Og så bliver han oply/øst efter sin tale. Smukt :).
Wow :roll: , må jeg sige.

Den var jeg også meget imponeret over. Vi kan lige tage hans tale med for god ordens skyld.

"A thousand years is but an instant. There's nothing new, nothing different. The same pattern over and over. The same clouds, the same music, the same insight I felt an hour or an eternity ago. There's nothing here for me now, nothing at all. Now I remember. This happened to me before. This is why I left. You have begun to find your answers. Although it will seem difficult, the rewards will be great. Exercise your human mind as fully as possible, knowing it is only an exercise. Build beautiful artifacts, solve problems, explore the secrets of the physical universe, savor the input from all the senses, feel the joy and sorrow, the laughter, the empathy, compassion and tote the emotional memory in your travel bag. I remember where I came from and how I became a human, why I hung around, and now my final departure is scheduled. This way out. Escaping velocity. Not just eternity, but infinity."

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Dyyyb?
Den er da fin, jeg kan godt lide den. Men jeg synes sgu ikke, den er dyb.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil heller ikke kalde den dybtegående.. Men tankevækkende, det er den sgu!

Hva er det nu for en sang hvor de bruger citater fra filmen?

mener nok at det er 1200mics, kan bare ikke huske vilket track.. arghh

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
But the trick is, you got to realize that you're dreaming in the first place. You got to be able to recognize it. You got to be able to ask yourself, 'Hey, man, is this a dream?'. Most people never ask themselves that ,when they're awake or especially when they're asleep. Seems like everyone's sleepwalking through their waking state or wake walking through their dreams.

Sample used in:
1200 Mics - Acid for Nothing

Citat:
... and so much of our experience is intangible. So much of what we perceive cannot be expressed. It's unspeakable. And yet, you know, when we communicate with one another, and we, we feel that we
have connected, and we think that we're understood, I think we have a feeling of almost spiritual communion. And that feeling might be transient, but I think it's what we live for.'

Sample used in:
Melicia - Experience
Talamasca And Yuman - Ze Masterplan

Men det skal nu nok kunne findes i mange flere numre. Har også selv hørt nogen flere, men kan ikke lige huske titlerne.

Edit: stavefejl :(

Senest rettet af 420 10 nov 2007 01:32, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Shpongle - Botanical Dimensions

"Pick a color..." ;)

Titel:
Junior medlem

hvor har i, i grunden købt filmen Waking life henne ? var hende i stereo studio og der havde de ingen ? :D

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Euphoria skrev:
hvor har i, i grunden købt filmen Waking life henne ? var hende i stereo studio og der havde de ingen ? :D

Jeg har også haft besvær med at finde den, tror du bliver nødt til at bestille den over nettet, via. en udenlansk internetshop.

Titel:
Junior medlem

Ja:) men kunne bare være nice at have den med danske undertekster :P

Titel:
Medlem

Euphoria skrev:
Ja:) men kunne bare være nice at have den med danske undertekster :P

Det tror jeg kommer til at vare noget tid inden vi får en dansk tekstet version.

Men opdager i en sådan så lad mig endelig vide af det.

Det er ret fed film. Hvis man har eller intereserer sig for psykologi, evoulution og spiritualitet så er det en film hvor man får serveret ret meget på relativ kort tid.

Men kunen forestilli mig at der ville være mange fra "mængden" der fandt den kedelig. Da den er noget original og man skal tage i mod den.

Titel: svensker
Junior medlem

jeg ligger inde med de svenske undertekster hvis nogle skulle føle interesse.. dog lidt tvivlsomt :)

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Dobbeltpost.

Senest rettet af Fanny 28 dec 2007 00:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg synes det er en ret fed pasage der hvor to mænd snakker sammen om at være i nuet, -at være tilstede ved at se hinanden i øjenene og ender med at være tegnet i skyerne.

Men det smukkeste sted er nu den sidste samtale hvor han møder fyren ved pinball maskinen som fortæller, at der ikke findes fortid eller fremtid men kun NU. Det er hele historiens klimaks.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
har også lige købt den på DVD - super super fed film, når man virkelig koncentrerer sig om den :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg så filmen forleden, efter snakken om den herinde. Første gang jeg så den virkede den ok. Men nu her synes jeg ikke den er så fed igen. Det er en fed nok måde at fremstille grundfilosofiske tanker. Men det er ikke mere end en filosofi 101. Samt at selvom det bare er det, er der en del fejl i filmen. For eksempel ham der omtaler fri vilje. Fri vilje eksisterede ikke hos de gamle grækere, det kommer først senere med romersk filosofi, og man vil derfor kun finde henvisninger til oprindelige latinske udtryk for det, i oversigtsværker, til dem af jer der vil tjekke det efter.
En anden fed ting ved filmen, er måden den er lavet på. Og for det alene er den fed. Det er så ret fedt at de valgte at lave A Scanner Darkly efter samme stil.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]