Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 13:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: 5-htp
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
heY jeg vil lige høre om der er nogle der ved om man kan få en virkning af 5-htp eller det bare hjælper lidt på ens brændere og så ikke andet... hvis det gir en virkning så må i meget gerne forklare lidt om hvilken virkning det ´giver

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
5-htp er et kosttilskud - og du kan ikke lamme dig på det...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
5-htp er et kosttilskud - og du kan ikke lamme dig på det...

Okay tak for hjælpen :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
extanor- Men som du selv skrev, så kan det godt hjælpe lidt med at gøre ens ecstasytrip lidt vildere. Ved ikke i hvilke doser, eller hvornår man skal tage 5-htp'en... :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Han er tilbage! Fantastisk grammatik og har selvfølig søgt først. Eller....

@ topicstarter, kig to tråde over din egen :roll:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6450

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Resist skrev:
Han er tilbage! Fantastisk grammatik og har selvfølig søgt først. Eller....

@ topicstarter, kig to tråde over din egen :roll:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6450

Tillykke men der står ikke ligefrem om det kan give en virkning uden andet. og det var jo det jeg spurgte om.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Forresten er der nogen der ved om det gir effekt på alkohol ?`eller måske Hash ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

extanor skrev:
Forresten er der nogen der ved om det gir effekt på alkohol ?`eller måske Hash ?

5-htp refererer til serotonin - så nej.. Har en virkning på stoffer der virker i dette område...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
HopIFjordeN skrev:
extanor skrev:

5-htp refererer til serotonin - så nej.. Har en virkning på stoffer der virker i dette område...

Ang. serotoninen. Svampe påvirker da også de serotonerge receptorer, og på den måde vil 5-htp'en også påvirke ens trip hvis man indtager svampe, eller er jeg helt gal på den?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Petter skrev:
HopIFjordeN skrev:
extanor skrev:

Ang. serotoninen. Svampe påvirker da også de serotonerge receptorer, og på den måde vil 5-htp'en også påvirke ens trip hvis man indtager svampe, eller er jeg helt gal på den?

helt galt på den..(og dog) - 5-htp metaboliseres til 5ht(serotonin) - så man får mere af det, hvilket i teorien burde kunne virke anti depressivt (altså ikke et normalt kosttilskud..)(med mindre man synes medicin er kosttilskud ^^)

- men øh.. du ved selv med svampe, hvad der påvirker dig.. at du ved, du har indtaget antidepressiv medicin samtidig, er nok til du får en påvirkelse.. om så det var kalktabletter ^^

psilocin går ligesom serotonin ind og binder sig til receptoren.. så mere serotonin bør ikke hjælpe på noget.. med mdma hjælper det, fordi at man får udløst ens serotonin, så man mangler mere.. og kan få mere virkning, hvis man har mere at "skyde af"

og resist

hjælp på en konstruktiv måde, i stedet for at udstille ham på "den måde".. du udstiller dig selv mere...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

spiffeh skrev:
(altså ikke et normalt kosttilskud..)(med mindre man synes medicin er kosttilskud ^^)
.

Går 5-htp under kategorien, medicin?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
spiffeh skrev:
(altså ikke et normalt kosttilskud..)(med mindre man synes medicin er kosttilskud ^^)
.

går under kategorien rene aminosyrer som er ulovlige i danmark. - men ja, du kan godt få det medicineret(ved ihvertfald man kan med tryptofan(rettet fra ht, hva fanden snakker jeg om)).. og i teorien, burde det give samme effekt som lykkepilller, altså mere aktivitet på de serotonerge nerveceller.

siger det bare, jeg ved ikke hvorvidt det også er afhængighedsskabene ved reglmæssig indtagelse - men hvis det fungere på den måde det skulle gøre, så er det...

Senest rettet af spiffeh 10 dec 2007 18:45, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
HopIFjordeN skrev:
spiffeh skrev:
.

spiffeh skrev:
går under kategorien rene aminosyrer som er ulovlige i danmark. - men ja, du kan godt få det medicineret(ved ihvertfald man kan med ht)..

??Få det medicineret?? Hvad er ht??
Hvis du mener man kan få det ordineret, så har jeg i hvert fald aldrig hørt om det i DK. Det er ikke i Lægemiddelkataloget, så det skal fremstilles som farmaceutisk specialitet hvis nogen skal ha' recept på det.

spiffeh skrev:
siger det bare, jeg ved ikke hvorvidt det også er afhængighedsskabene ved reglmæssig indtagelse - men hvis det fungere på den måde det skulle gøre, så er det...

Det var en noget løs påstand at komme med. Det kommer vel også an på hvordan man definerer afhængighed. Man hvis man mener at SSRI'er giver afhængighed, er der et vist potentiale for at 5-HTP også gør det.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

det må du meget undskylde, der sku ikke ha stået ht, men tryptofan ^^

http://www.iom.dk/tryptofan_aminobog.htm

den jeg ku huske jeg havde læst engang. - men kan godt se at det måske også er ret ringe belæg..

ud over dette, jeg har set flere forskellige former af kosttilskud der til gengæld indeholdt 5-htp, men i dosiser mellem 7 til 14mg. -

og ja, det er en løs påstand.. for jeg har intet belæg, men jeg har hørt fra flere steder, at SRRI'er ikke er behagelige at stoppe med... hvilket teoretisk set nok er en selvfølge. -

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]