Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 11 jul 2025 08:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg ved godt vi har diskutteret det en enkelt gang før, men synes ikke rigtig der kom nogen konklusion på det.

Jeg har rimeligt svage tænder (har jeg altid haft) og derfor er jeg lidt betænkelig ved at tage coke.

Er der nogen der har læst noget om hvor meget det nedsætter kroppens evne til at binde kalk? Og om man evt. kan afhjælpe problemet ved at æde kalktabletter?

Håber I har nogle lidt mere fyldestgørende svar, end sidste gang.

Mvh. Psyko

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvor meget cola skal du tage knægt? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Jeg ved ikke om det er skadeligt for tænderne, men jeg må indrømme at jeg aldrig har hørt om det før. I hvert fald, drik en masse mælk og drop kalktabletterne, det er sundere og det bliver lettere optaget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
hvis du sniffer så meget coke at din krop begynder at falde fra hindanden burde du måske hoppe af bølgen!!? En smule coke i ny og næ burde egentlig ikke have de helt store fysiske bivirkninger, men hvis dine tænder i forvejen ikke er i for go' stand skal jeg ikke råde dig..

Dedikeret medlem

Jeg har hørt om fænomenet med at stoffer generelt skader dine tænder. Dog mest de hurtige stoffer, amf, kex og coke.

Men jeg tror sku ikke du skal være bange for at dine tænder fucker, fordi du sniffer cola et par gange om året vel [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories

Det skal lige siges at jeg har prøvet coke tre gange ialt og kun én gang hvor jeg virkelig kørte igennem, så det er ikke det helt vilde forbrug [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Ville bare gerne få en ekspertvurdering af skadevirkningerne på tænderne. I skal ihvertfald havde tak, jer der har svaret [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Mvh. Psyko

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Coke er vel først skadeligt for tænderne, det øjeblik man syntes det var smart lige at køre fingeren over spejlet og over kanten på kortet, for at smørre det på gummerne...

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Kokain ER skadeligt for tænderne og det er amfetamin også. Tro mig, jeg kender tidligere misbrugere der er fucked på den konto. Men det er først ved regelmæssigt brug at det skaber problemer, så bare tag det roligt Psyko.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dankdawg > kender du noget til de biologiske årsager til fænomenet? og kan du (eller nogen andre for den sags skyld) give et bud på noget HR?

Site Admin

Kæberasleren [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Det er simpelthen det der hærgrer munden. Desuden er spytproduktionen tit lidt mærkelig under sådanne "påvirkninger", hvilket yderligere nedsætter tændernes forsvar!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg kunne forestille mig at coke er ret surt og det simpelthen er det, der smadrer tænderne. Man hører jo også om slimhinder og næseskillevægge der nedbrydes. Personligt vil jeg gerne holde mig fra ting, der nedbryder den slags...

Jeg har dog ingen ide om, hvad man kan gøre som HR. At drikke mælk/spise kalktabletter tror jeg ikke ændrer på skadens omfang, men hvem ved, måske...

Medlem

Geografisk sted: Den Anden Verden?!?
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Psyko:
Jeg ved godt vi har diskutteret det en enkelt gang før, men synes ikke rigtig der kom nogen konklusion på det.

Jeg har rimeligt svage tænder (har jeg altid haft) og derfor er jeg lidt betænkelig ved at tage coke.

Er der nogen der har læst noget om hvor meget det nedsætter kroppens evne til at binde kalk? Og om man evt. kan afhjælpe problemet ved at æde kalktabletter?

Håber I har nogle lidt mere fyldestgørende svar, end sidste gang.

Mvh. Psyko
<HR></BLOCKQUOTE>

Hey Psyko håber jeg ka træde til og hjælpe dig med dit spørgsmål.
Jeg har aldrig selv hørt den fortolkning om at coke påvirker kalk bindingen.
Men hvis dette er tilfældet vil jeg som tidligere henvise dig til mælk fremfor kalktabletter, og hvis du ikke bruger et halvt kilo coke om måneden er der ikke de store problemer med det [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Njoy den gode

Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Fenriz:
Dankdawg > kender du noget til de biologiske årsager til fænomenet? og kan du (eller nogen andre for den sags skyld) give et bud på noget HR?<HR></BLOCKQUOTE>

well, en af mine gamle venner der var ude i et speedmisbrug, fik at vide af hans læge at amfetaminen gjorde tænderne svagere, og selv om det er mange år siden, så har han stadig problemer idag. Ang. HR, så er det vel bare at slappe af med at fylde sig med narko konstant.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hverken mælk eller kalktabletter vil vist hjælpe(mælk's kalk kan ikke optages i menneskekroppen, og kun meget lidt af kalken i kommercielle kalktabletter vil virke), så jeg kan kun give et ekko:

Lad være at overdrive, børst tænder ofte, og lad være med at tage et ton coke på en gang!

Hilsner,
Tias.

In our memories

Moderation er vel som sædvanlig nøgleordet? Uanset hvor trist det end er klinger!

@Alle > Mange tak for svarene [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

-Psyko

[ 28 Oktober 2003: Besked ændret af: Psyko ]

Titel:
Insane psychedelia user!

Ryge-heroin skulle så vidt jeg ved også være yderst skadeligt for tænderne. En af mine bekendte havde prøvet at ryge sådan en omgang og dagene efter kunne han gå og skrabe emaljen af sine tænder. Ved ikke om han overdriver eller om det er sandt, men ved ihvertfald at ryge-heroin på længere basis ligesom crack er ret skadeligt for tænderne. Den biologiske årsag er jeg pt ikke lige bekendt med, men det kunne måske have noget at gøre med den syre man bruger til at bringe stoffet tilbage på sin baseform ? Eller er jeg helt galt på den? 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]