Bull Lee skrev:
Jeg ville aldrig bruge en rusten sav til at dele noget der efterfølgende skal i min mund.... Kunne du ikke bruge en renvasket brødkniv (med takker) i stedet?
Det fremgik nok ikke klart af det jeg skrev, men kun en enkelt overflade har været i kontakt med en rusten sav. Det er også den der er gået mug i, og den der altså nu er smidt ud. Resten af skiverne er skåret ud dai et køkken med en meget skarp kniv. Skiverne kommer fra tre forskellige kaktus.
Bull Lee skrev:
Jeg tror tyndere skiver kan løse problemet med mug. På den måde speeder du tørretiden op.
Prøv at vende skiverne dagligt. Evt flyt dem fra varmeapperatet, eller skru ned. Varmen får eventuelle bakterie/svampe kulturer til at vokse hurtigere.
Det er klart at tynde skiver har mindst risiko for at udvikle mug. Men der er dog ikke nogen klar sammenhæng mellem tykkelse og "rust" farve - nogle af de tyndeste skiver (ca. 2-3 mm da de blev skåret ud) er også rustne. Det er derfor jeg spørger her - for måske er det rent faktisk _ikke_ et forstadie til mug?
Jeg er egentlig mest interesseret i at vide, om hvad den røde farve helt præcist skal forestille. Det er ikke så slemt hvis det skal smides ud - det var lige en ny tørremetode, der skulle afprøves, og det får vi så at se om jeg skulle have ladet være med!

Men tak for din tilbagemelding.
Jeg melder tilbage om hvad der sker, men vil altså gerne høre om der er nogen der kender til disse rødmende kaktus?!
Om Shanti