Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 15 jul 2025 16:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
pas på md RC og sys det ville være dumt at blande med noget når det stadig er så ukendt...

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Nå det lykkedes mig ellers at falde relativt hurtigt i søvn, ca. 6,5 time efter sidste indtagelse. Jeg fik så også drukket en halv flaske vin i alt.

Det eneste jeg kan mærke i dag er en svag ømhed i kæberne, en smule træthed og en halvslem hovedpine. Måske er alkoholen ikke så sund i forbindelse med en mephedron rus?

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg poster også lige mit svar til dette spørgsmål en bruger herfra stilte mig i nat:

"Det virker altså pænt opkvikkende er der ellers nogen forskel i forhold til de gamle ulovlige stimulanser.
Sammenlignet med afm eller kokain hvad minder virkningen mest om?"
--------

"Hallo there!

Det er efterhånden lang tid siden jeg har taget amf, så jeg har svært ved at sige om den opkvikkende virkning overgår det. Men søvn er i hvert fald ikke det første der melder sig (ved mindre man kigger på klokken ).

Hvis jeg skal vælge ét stof som virkningen minder mest om, vil jeg sige methylon. Virkningen adskiller sig klart fra både amf og coke, med en mere euforisk og MDMA-lignende "åbenhed".

Tidligere havde jeg helt sikkert mest lyst til at putte til en film med damen, snakke om lidt dybere ting og ellers bare nusse derud af

Lige nu begynder vinen også at melde sig og det virker bestemt også behageligt oven i comedownet fra mephedronen. Ingen bivirkninger eller nedtur på denne størrelse dosis i hvert fald."

Titel:
Dedikeret medlem

Nogle herinde der har erfaringer med at ryge hash imens ?

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

jep det er ganske nice og slamsuge et par bonghoveder under rusen :)
giver lige et lille skub bag i, ganske godt..

Titel:
Dedikeret medlem

keta-smølfen skrev:
jep det er ganske nice og slamsuge et par bonghoveder under rusen :)
giver lige et lille skub bag i, ganske godt..

Kan du beskrive det lidt bedre ? :D bare en lille smule

Titel:
Dedikeret medlem

Nu har jeg jo ikke prøvet comboen. Men jeg kunne forestille mig at det ville virke på mere eller mindre samme måde, som med hash+MDMA eller hash+methylon. Måske med en lidt mindre psykedelisk virkning og lidt mere hyggestemning. Bare en tanke

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

svarer lidt til at blande metyhlon og hash. giver lige et dejligt skub til trippet. uden at man bliver for blæst. ikk lige så stor sammenligning med mdma sys jeg, eller jo lidt slf, men minder mere om methylon og hash sammen. syntes også bare man bliver røv lam når man suger et på hoveder i en go' mdma koger :-)

der er ikk nogen psychedelisk virkning over det. ikk på mig ihvertifald. men giver en dejligt twist på trippet og en go hyggestemning :-)

og så vil jeg bare lige fortælle at jeg har røget hash dagligt i 2½ år ca. så har slf en vis tollorance overfor hash, så derfor vil det nok godt kunne virke kraftigere på andre der ikk' har røget så meget.

Titel:
Dedikeret medlem

well de gange jeg har taget methylon og røget samtidig, har det fjernet effekten af methylon næsten 100%.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
SiCriS skrev:
well de gange jeg har taget methylon og røget samtidig, har det fjernet effekten af methylon næsten 100%.

Jeg har haft held med kombo'en. Jeg blev ikke så couchlocked af hashen (det var tung Indica), og der var en lattermild følelse over hele oplevelsen.
Det skal lige siges at selve peak'et fra methylonen var ved at være overstået.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
er der nogle af jer herinde der tør skyde på hvilke signal stoffer i hjernen det frigiver ? Dopamin eller Serotonin ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Lidt om stoffets formodede virkningsmekanisme:

4-Methylmethcathinone is sympathomimetic stimulant. From proposed SAR modelling, 4-methylmethcathinone is expected to have similar pharmacological properties to methcathinone, but with increased activity on the serotonin neurotransmitter systems. Methcathinone is suggested as being more potent than its parent cathinone, and methamphetamine (1)

Methcathinone is a drug with a high abuse potential, with prolonged, high dosages known to cause psychosis and withdrawal tremors. Methcathinone is regarded as being similar in profile to methamphetamine in relation to neurotoxicity, with marked decreases in DA levels noted among abstinent users. While generally below levels associated with Parkinsons Disease, this is considered to be demonstrative of permanent, or semi permanent neurological damage (2)

Quote:
Compared with controls, abstinent methamphetamine
and methcathinone users had significant decreases in
DAT density in the caudate nucleus (223 and 224%, respectively)
and putamen (225 and 216%, respectively).

It can be speculated that the para substituted compound 4-methylmethcathinone may have reduced stimulant activity, but as said, its likely to have additional affect on serotonin via both monoamine reuptake/ SERT inhibition and direct agonist affects of the 5HT2b receptors. Concerns have been raised regarding the actions of 4-methylmethcathinone in relation to peripheral 5HT (serotonin) stimulation and how that, combined with other catecholamine activity, may be dangerous to the heart.

In a similar manner to which pulmonary hypertension is caused by peripheral 5HT produced by gastrointestinal carcinoid tumours (and some argue 5HTP), other 5HT2b agonists have been found to cause this effect, which would be exacerbated by increased DA/NE levels and their corresponding affect on the heart. Longer term, such stimulation has been shown to result in fibroblast mitosis of the mitral valve of the left atrium (specifically the Chordae Tendineae). (3,4)

While it has yet to be demonstrated by means of scientific study that 4-methylmethcathinone produces these effects, I believe it's wise to consider carefully the possible toxicity of this compound if you're intending to ingest or otherwise consume products containing this drug.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ThirdEyeFlood > Tusind tak!

Titel: .
Medlem
Brugeravatar

Hmm.. Er Danmark det eneste land stoffer er "udbredt" i, når man søger på google, giver det ingen andre resultater end her til.

Det må jo være xtremt nyt? Nøjeren... :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kanon ThirdEyeFlood! :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kunne ikke lige lade være med at teste det igår :)

Jeg startede ud med 20 mg.
ventede .. men det var ikke helt nok..
så fik jeg 30 mg mere og ventede..
Kunne mærke et dejligt humørløft og en øget puls.
men synes stadig ikke det var nok.
så lagde jeg en streg op som jeg ikhke vejede.. den var nok 2 mm tyk og 3-4 cm lang..

og så kan jeg love for der skete noget oppe i hovedet på mig! Fuck det var bare den dejlige methylon/mdma rus..
Glæder mig til at prøve det til fest. Tror det bliver meget fedt!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad er jeres oplevelser med dagen efter, samt varighed af rusen/comedown? Føler i jer deprimerede dagen efter?

Er rusen ligeså kraftig hele vejen igennem, hvis blot redoseringer falder ind? F.eks 10 timer i streg.

Af hvad jeg kan forstå frigiver/kører mephedrone en del på serotoninen, hvilket kunne lede til den konklusion at det kan have alvorlige konsekvenser hvis indtaget som slik.

Ja og som Prometheus også er inde på, hvilket er vigtigt at pointere, lader det til at mephedrone kan være ret skadeligt hvis indtaget for tit.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:

4-Methylmethcathinone is sympathomimetic stimulant. From proposed SAR modelling, 4-methylmethcathinone is expected to have similar pharmacological properties to methcathinone, but with increased activity on the serotonin neurotransmitter systems. Methcathinone is suggested as being more potent than its parent cathinone, and methamphetamine (1)

Methcathinone is a drug with a high abuse potential, with prolonged, high dosages known to cause psychosis and withdrawal tremors. Methcathinone is regarded as being similar in profile to methamphetamine in relation to neurotoxicity, with marked decreases in DA levels noted among abstinent users. While generally below levels associated with Parkinsons Disease, this is considered to be demonstrative of permanent, or semi permanent neurological damage (2)

Quote:

It can be speculated that the para substituted compound 4-methylmethcathinone may have reduced stimulant activity, but as said, its likely to have additional affect on serotonin via both monoamine reuptake/ SERT inhibition and direct agonist affects of the 5HT2b receptors. Concerns have been raised regarding the actions of 4-methylmethcathinone in relation to peripheral 5HT (serotonin) stimulation and how that, combined with other catecholamine activity, may be dangerous to the heart.

In a similar manner to which pulmonary hypertension is caused by peripheral 5HT produced by gastrointestinal carcinoid tumours (and some argue 5HTP), other 5HT2b agonists have been found to cause this effect, which would be exacerbated by increased DA/NE levels and their corresponding affect on the heart. Longer term, such stimulation has been shown to result in fibroblast mitosis of the mitral valve of the left atrium (specifically the Chordae Tendineae). (3,4)

While it has yet to be demonstrated by means of scientific study that 4-methylmethcathinone produces these effects, I believe it's wise to consider carefully the possible toxicity of this compound if you're intending to ingest or otherwise consume products containing this drug.

Er der evt. en der kunne forklare, hvad der sker på dansk med relativt normale ord? Bare et lille resume ville være rart.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Gæst skrev:
ThirdEyeFlood skrev:

Quote:

Er der evt. en der kunne forklare, hvad der sker på dansk med relativt normale ord? Bare et lille resume ville være rart.

Jo da :)

Det lader til at mephedrone er tæt beslægtet med methamfetamin og methcathinone, (et stof nært slægtet mdmc/methylon) Men har en større effekt på serotoninen. Det skulle også være mere potent end methamfetamin og methcathinone.

Nu ved vi jo alle at stoffer der tærer hårdt på serotoninen som f.eks mdma kan føre til kraftige depressioner og hukommelsestab. Derfor vil jeg mene i skal passe på med mephedrone drenge og piger ;)

Det menes også at mephedrone har samme neurotoksitet som methamfetamin, hvilket vil sige at det kan være pokkers skadeligt for kroppen, og er samtidig uhyre vanedannende.

Det tyder også på at mephedrone kan gå ind og påvirke hjertet på en negativ måde, dog er der ingen konkrete beviser for dette, for ligesom at ligge det kort ud.

Der er altså en masse negative effekter ved dette stof, såsom at det muligvis kan forsage hjerteskader, krops/hjerneskader, være vanedannende og sidst men ikke mindst muligvis have nogen af de samme negative effekter som mdma.

Som jeg har nævnt, pas på! Det er stadig et RC og langt fra et uskyldigt et.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Med baggrund i Thirdeyes post vil jeg ligeledes anbefale at folk passer godt på og evt. vente med at bruge stoffet til der kommer mere info om stoffet og dets skadelige virkninger.

Be safe.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 223 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]