Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 maj 2025 20:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Kan det virkeligt passe at chokolade gør at svampene virker meget bedre ? . Har haft et par gode trips men da også et par badtrips.

1. Badtrip var på blot 1.5 gram cubensis indtaget overhældt med chokolade gav den vildeste virkning blev lidt "for" vildt og måtte hjem i min seng hvorefter alt hurtigt blev godt igen ;).

2. Badtrip var på en meget højere dosis da svampene ikke rigtigt virkede alt gik fint til jeg kom hjem i seng og spiste noget chokolade eneste der lige var i rækkevidde fra sengen af :P. Først der efter så mange timer blev det lige pludseligt for vildt endnu engang efter indtag af chokolade :s.

Så spørgsmålet er kan chokolade virkelig give den virkning eller er det blot tilfældigt ?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg tror det er et tilfælde.
Dog kan det have haft en virkning alá koffein, hvis det har været meget mørk chokolade, da det indeholder stoffet Theobromin.
Dette kan have speedet dit trip, men tvivler på, at det er tilfældet.

Men som du forhåbentlig ved, afhænger dit trip af mange forskellige faktorer, bla set og setting, så vil ikke mene, at chokoladen har gjort udslaget.

Mere på engelsk: http://en.wikipedia.org/wiki/Theobromine

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg spiste engang chokolade på et Copelandia Cyanenscens trip. Det blev vildere end forventet, hvilket jeg godt kunne lide. Dog nægter jeg at tro det har noget med chokoladen at gøre!

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
grineren :D skal da lige ha købt en plade marubou med til næste trip :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Visias skrev:
Jeg spiste engang chokolade på et Copelandia Cyanenscens trip. Det blev vildere end forventet, hvilket jeg godt kunne lide. Dog nægter jeg at tro det har noget med chokoladen at gøre!

Det har det unægteligt!
Cacao er en mild MAO hæmmer og hjælper derfor til at booste et svampetrip. Så simpelt er det faktisk :wink:

keta-smølfen skrev:

Pas forbandet meget på med det, trippet kan blive meget kraftigere end forventet, som du også kan læse foroven!

I det hele taget er der en masse sundheds og ernæringsmæssige forbehold man skal tage sig hvis man vil rode med MAOi (herunder cacao/chokolade) og psykadeliske stoffer..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Visias skrev:

Det har det unægteligt!
Cacao er en mild MAO hæmmer og hjælper derfor til at booste et svampetrip. Så simpelt er det faktisk :wink:

keta-smølfen skrev:

Pas forbandet meget på med det, trippet kan blive meget kraftigere end forventet, som du også kan læse foroven!

I det hele taget er der en masse sundheds og ernæringsmæssige forbehold man skal tage sig hvis man vil rode med MAOi (herunder cacao/chokolade) og psykadeliske stoffer..

Nå så havde jeg sku ret for mig giver det et sindsygt boost begge gange er det blevet for vildt aldrig set så mange farver på svampe før end efter indtag af chokolade . Dejligt at få det bekræftet. Så ved jeg hvad jeg skal passe på med forefter tiden ;).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mere om MAOi:

http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois.shtml

Foods to avoid
Drugs to avoid

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Ahh, skal vi nu ikke lade være med at male fanden på væggen folkens?

Nok er der en mild MAOi i cacao, men du har jo aldrig læst advarsler på chokoladepakkerne om, at du ikke bør spise ost eller drikke vin efter du har spist indholdet.

Dette er kun tilfældet når der er tale om stærkere MAOis som dem man feks finder i Perganum harmala.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej bevares.. Cacao er jo ikke helvedes værk, men det skader aldrig at læse lidt om hvad MAOi er, hvordan det fungerer og så iøvrigt være påpasselig med hvor meget man indtager med henblik på et trip.. Reaktionernes styrke kan variere en del fra den ene situation til den anden.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Gordon Wasson fik serveret varm cacao inden sit første svampetrip, hos Eva Mendez, en mazatec indianer. Det var en del af den traditionelle praxis, så mon ikke de har luret den.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Gordon Wasson fik serveret varm cacao inden sit første svampetrip, hos Eva Mendez, en mazatec indianer. Det var en del af den traditionelle praxis, så mon ikke de har luret den.

Garanteret kan hvertfald sige så meget at det virker helt vildt godt hvertfald for mig ;) . Om i andre har lige så meget held med det er jo ikke sikkert da vi alle reagere forskelligt. Men skal hvertfald ikke overhælde mine svampe med chokolade mere det lige vildt nok =)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Citat:
There is, however, a persistent rumor that chocolate itself is an MAOI. The primary support given for this seems to be something that Terence McKenna once said about the Mayan custom of mixing chocolate with mushrooms (suggesting they did this to potentiate the mushrooms with the chocolate). Regardless, we have not been able to find any solid evidence that chocolate is, in fact, an MAOI.

http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=2571

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Cubensis skrev:

/me hits himself with a meataxe!

Nu har jeg har søgt i øst og vest om cacaos funktion som MAOi og det virker ikke som at der er noget bevis for dette, kun en masse spekulationer på baggrund af div. erfaringer og observeringer af mexikanere (jf. McKenna).
Men jeg fandt denne artikel der bekræfter os i at cacao/chokolade ihverfald indeholder en masse stoffer der virker på vores centralnervesystem og alverden receptorer.

Other
The latest breakthrough in chocolate research comes from Emmanualle di Tomaso et al. who have found that chocolate contains pharmacologically active substances that mimic the effects of marijuana on the brain (Di Tomasso et al. 1996). The pursuit of this line of research came from the observations that chocolate cravings were associated with psychoses induced by
...............................
certain drugs, such as MDMA (Chianese 1992; Di Tomasso et al. 1996). This suggested that chocolate cravings and effects are more than a sensory experience of the nervous system they involve some sort of pharmacologically active substance. Even though earlier research had focused on methylxanthines (caffeine and theobromine), these scientists focused on another substance, anandamide. Anandamide is a member of a family of fatty acid ethanolamides composed of arachidonic acid coupled to ethanolamine through an amide linkage (Devane et al.
..............................
studies have also shown connections between opioids and chocolate. In one study, beta-endorphin release was caused in rats by consumption of chocolate milk or chocolate candy, which provides direct evidence of chocolate effects in the central nervous system (Drewnowski et al. 1992; Dum et al. 1983). Some researchers have also concluded that opioid release plays a role in development of food preferences, which is clearly consistent with chocolate cravings. Further evidence comes from studies showing that sweet cravings are often associated with opiate addiction and opiate withdrawal is sometimes eased by sweets (Drewnowski et al. 1992). While this data does not imply that chocolate has the same effects on the body as opiates, it provides strong evidence for a role of the endogenous opioid peptide system in chocolate effects.
............................
This research, along with all the research discussed previously, provides an interesting beginning into the discovery of the neurochemical effects of chocolate and the basis for chocolate craving, although there are still many unanswered questions.

Hvis nogen kan finde noget nyere forskning om chokolades 'neurokemiske' egenskaber så post da venligst.. Syns nemlig det er ret interessant :)

Vh Cubensis

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

vældigt interessant artikel du kom med der Cubensis :D

Medlem
Brugeravatar

Ved godt at dette er en gammel tråd, men synes nu lige at jeg ville bidrage med min egen erfaring med svampe og kakao.

For mig er der ingen tvivl om at kakao kan virke forstærkende for et svampetrip. Det oplevede jeg første gang under et normalt godt 3,5g tørret Cubensis trip, efter ca.4 timer spiste jeg en halv plade 80% mørk chokolade, Omkring 50-100 gram vil jeg tro. Det skal siges at jeg havde fastet hele dagen forinden. Desuden var jeg ikke bevidst om at chokolade evt. kunne virke som MAOI.
Men jeg blev simpelthen "slået ud" kort efter jeg havde spist chokoladen. Trippet havde indtil da bølget stille og roligt frem og tilbage som det nu gør, Jeg trippede hårdt, men kunne frit bevæge mig rundt, havde det forrygende. Efter chokoladen kom jeg så ind i et betydeligt mere intenst trip - en tilstand jeg kun har prøvet når jeg har forsøgt mig med +5g doser. Noget der føles som den totale opløsning, og jeg var altså slet ikke i stand til at bevæge mig. Det var ikke særligt behageligt, det var faktisk meget ubehageligt. SÅ dette er altså ikke nødvendigvis en anbefaling.
Jeg har senere hen brugt chokolade som forstærker af trippet, hvor jeg har været forberedt på at trippet ville intensificeres.

Om det virker på alle ved jeg ikke. Det er helt sikkert afhængigt af både svampe- og chokolade dosis. Men hvis man faster i 5-6 timer inden trippet, og spiser chokolade 4 timer inde i trippet, så mener jeg at det kan mærkes.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]