Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 12:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Høst ?
Junior medlem

Hej alle. Min growbox er nu blevet "næsten" færdig. I min grow box er der i alt en ca 20 svampe , men der er en ca 4 stykker som er rimelig meget større end de andre. Spørgsmålet er så om jeg skal høste det hele, eller om det er i orden at snuppe de 4 og lade alle de andre gro og så høste resten på samme tid, og derefter hælde vand i igen og stå 12 timer og så næste flush.

Ville værdsætte meget hvis nogle ville forklare om det er i orden ikke at høste alle på samme tid og bare snuppe dem som er klar

hilsen en forvirret :D

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Der er faktisk en tråd til præcis disse spørgsmål -- brug den :)

Spørgsmål til growkits/growbox

Mht. dit spørgsmål, så må jeg erkende at jeg faktisk ikke er sikker. For at sikre sig bedst mod kontamination (forurening) af growboxen, bør man jo holde nallerne mest fra det, og dermed høste alt på en gang.
Hvis der er flere store der er klar til høst, og flere små der mangler et par dage før høst, så, tja, jeg ville nok plukke dem forsigtigt og lade resten vokse færdigt.

Som sagt er jeg ikke sikker, så lad os da endeligt få et svar fra en mere erfaren dyrker...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvis der blot er 1 stor som har åbnet hatten og de andre er meget små så bare høst den alene er der flere store ville jeg høste alt på engang ;).
Hvertfald sådan jeg har gjort/gør med mine kits :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Hvis du lader boksen stå, til de mindre svampe har foldet hatten ud, sker der ikke andet, and at de store, tidligt færdige smider deres sporer.

Jeg plejer bare at lade de to-tre store der altid er, stå, indtil resten er klar og så høste samtidig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]