G e n e t i c skrev:
Ja det er min egen skyld at jeg tager stoffer. Men mine forældre har da intet med det at gøre ! Det er vennerne og dem man omgås og en selv. Min lillesøster er 18 år, går på gymnasiet og får gode karakter, har aldrig rørt en smøg og hader stoffer. Så lad vær med at blande forældrene ind i det, det kan være at de har noget at sige i nogle tilfælde, men ikke alle.
... og nu prøver vi igen.
hvad har gjort dig til den dreng du er i dag?.. først og fremmest din genetik, det er dine forældre.
derefter din opvækst, de første mange år, forældre, derefter venner, men hvad har gjort du har opsøgt de venner du har opsøgt, det er har dine forældre, eftersom de har været den eneste indflydelse på dig. tænk eventuelt over newtons første lov sammen med det. - du har ikke "bare af dig selv" fået ideen, til at gå hen til dem, eller acceptere dem som venner. - i hvert fald ikke uden du er blevet påvirket af dine forældre til "vær åben, gå hen til dem og gør det" - om så det er direkte eller indirekte. - ud over det sagde jeg også samfundet, men der er brodne kar over alt, i alle samfund - og det har været dine forældres pligt at lære dig at styre uden om dem, og få dig en god tilværelse..
Måske har dig og din søster fået forskellige opdragelser?.. for at i skulle være helt ens, skulle i have samme genetik, hvilket i ikke har, og være udsat for præcist de samme hændelser, hvilket i ikke har, derved har i 2 forskellige opdragelser, samt 2 forskellige positioner i samfundet, eftersom du er en dreng og hun er en pige. ikke?
derved er det både forældrenes skyld, samt samfundet ligesom jeg sagde fra starten!, for hvad har skabt dine forældre? det har deres forældre og samfundet. - for så snart du ikke længere er styret af dine forældre, så er du på egen hånd, og derfra bliver du styret af samfundet, medierne, folk på gaden!..
du ved jo også godt, ethvert ord der er blevet sagt, er en påvirkning af et andet sind? når du læser det her, bliver du "klogere" - og derved rykker hen imod en position, der hvor jeg vil have dig. hvis at jeg er heldig og du forstår og tro på hvad jeg skriver, ellers rykker du dig i den modsatte retning.. men det kan jo så også være tilfældet, det kommer jo an på hvor jeg vil have dig? med andre ord, det her er sådan set også en del af din opdragelse, selvom det er for sent. - men dit liv er ikke slut, og du kan se at det går din søster bedre?.. ret dog op nu!..
så kan det godt være du ikke har lyst til at tillægge dine forældre de dårlige værdier, men et eller andet er der jo sket, siden du har ville rebellere fra dem? måske har de kørt en forkert stil i forhold til dig, taklet dig forkert og derved opnået at dub har rykket dig modsat.. men så har de jo også taklet dig forkert? derved lavet en fejl?.. hvis du slår hunden hele livet for at opdrage den, og den en dag bider dig, er det jo også fordi du ikke har opdraget den ordentligt? for at slå den hjalp åbenbart ikke?
- desuden, ku jeg ikke lige få din søsters e-mail hvis hun har nice boobs og er sådan en god elev.