Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jun 2025 17:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
http://jp.dk/indland/article1209459.ece

Det barske miljø blandt de mest udsatte børn og unge i Aalborg er tæt på at kræve endnu et offer.

Denne gang er det en dreng på 14 år fra Aalborg, der lige nu er indlagt på hospitalet, i kritisk tilstand. Han er tilsluttet respirator, oplyser Nordjyske medier.

Tidligere på ugen blev han fundet liggende bevidstløs foran sit hjem i Aalborgs sydlige del. Årsagen kan være benzinsnifning.

- Vi kan ikke sige, om han med forsæt sniffede benzin, om det var et uheld eller noget helt tredje. Men der lugtede kraftigt af benzin på hans værelse, og der stod også en benzindunk. Hans opkast lugtede også kraftigt af benzin, siger Allan Jacobsen fra politiets ungdomsgruppe i Aalborg.

Den 14-årige dreng er kendt af ungepolitiet som et af de børn, der færdes i miljøet omkring Kennedy Arkaden i Aalborg.

Kilde: Nordjyske medier

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Lad os da fortsætte med at bruge urimelige mængder ressourcer på bekæmpelse af cannabis og lad de unge beruse sig i opløsningsmidler enhver kan købe...
Jeez :roll:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Hvorfor kan de ikke bare drikke sig fulde, eller ryge sig skæve i stedet. Det der er da for åndsvagt, det kan da heller ikke være behageligt at sniffe benzin dampe op i hovedet, det må da give en voldsom hovedpine. Tsk tsk...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Har lige læst på nettet, at han er død.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

banisteriopsis skrev:
Har lige læst på nettet, at han er død.

Lige til en anden gang, så er det god kotyme at poste linket når man kommer med sådan et udsagn.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/12/27/055707.htm

Ganske tragisk nyhed, må man sige. Det sætter en tyk streg under nødvendigheden af at tænke sig om. Hvis han havde haft bare en lille smule viden om HR, ville knægten formentlig kunne have overlevet.

Men ok, hvis han havde haft en smule viden om HR, havde han aldrig sniffet benzin til at begynde med.

Tragisk er det under alle omstændigheder. Hans familie må virkeligt have det svært i disse dage :(

Titel:
MEGATRON

Så fik justits-Lene dræbt endnu et ungt menneske med sin dommedagspolitik, godt klaret!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
dopamin skrev:
Så fik justits-Lene dræbt endnu et ungt menneske med sin dommedagspolitik, godt klaret!

... rolig nu, det kan man ikke bare sige.. et menneske i den alder skal slet ikke have lov til at lamme sig, og hvis han så føler han har brug for at gøre det - er det fordi forældrene og samfundet omkring ham har givet ham en forkert opvækst med forkerte idealer... der kan du ikke bare sige "jamen hvis han ku ha røget hash" for nej, han skal heller ikke ryge hash i den alder.. han skal spille fodbold, få de første tanker om pigerne i klassen, hygge sig, have nogen forældre der holder øje, uden at være overvågende, han skal guides ind for at blive en god borger... og der er mange der har fejlet her.

det man til gengæld kan sige er, at vi håber at det her sætter bare LIDT fokus på hvad ungdommen idag så gør, når den keder sig.

- og ja jeg drak selv alkohol i den alder, og var ikke meget ældre da jeg røg hash første gang - men jeg har nok også haft nogen forkerte idealer så, for tror sq ikke det har været sundt?

Titel:
Medlem

Spiffeh: Man kan ikke ligge skylden over på forældrene. Jeg har haft den bedste barndom med de bedste og mest kærlige forældre og jeg render stadig og skaber mig åndsvagt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

G e n e t i c skrev:
Spiffeh: Man kan ikke ligge skylden over på forældrene. Jeg har haft den bedste barndom med de bedste og mest kærlige forældre og jeg render stadig og skaber mig åndsvagt.

er det så Lene espersens narkopolitiks skyld?.. nej det er din skyld, men hvad har gjort dig til den person du er idag?.. det har dine forældre og samfundet omkring dig, din opvækst samt dit genetiske matriale... SÅ JO!..

og hvis du går og skaber dig, så er det dine medmenneskers pligt at hjælpe dig... ikke bare tænke at du er et andet menneske, der er alene ude i den fortabte verden.. lad ham dog fucke det op for ham selv.. hahahahahaha... ? eller hvad?...

Titel:
Medlem

Ja det er min egen skyld at jeg tager stoffer. Men mine forældre har da intet med det at gøre ! Det er vennerne og dem man omgås og en selv. Min lillesøster er 18 år, går på gymnasiet og får gode karakter, har aldrig rørt en smøg og hader stoffer. Så lad vær med at blande forældrene ind i det, det kan være at de har noget at sige i nogle tilfælde, men ikke alle.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

G e n e t i c skrev:
Ja det er min egen skyld at jeg tager stoffer. Men mine forældre har da intet med det at gøre ! Det er vennerne og dem man omgås og en selv. Min lillesøster er 18 år, går på gymnasiet og får gode karakter, har aldrig rørt en smøg og hader stoffer. Så lad vær med at blande forældrene ind i det, det kan være at de har noget at sige i nogle tilfælde, men ikke alle.

... og nu prøver vi igen.

hvad har gjort dig til den dreng du er i dag?.. først og fremmest din genetik, det er dine forældre.

derefter din opvækst, de første mange år, forældre, derefter venner, men hvad har gjort du har opsøgt de venner du har opsøgt, det er har dine forældre, eftersom de har været den eneste indflydelse på dig. tænk eventuelt over newtons første lov sammen med det. - du har ikke "bare af dig selv" fået ideen, til at gå hen til dem, eller acceptere dem som venner. - i hvert fald ikke uden du er blevet påvirket af dine forældre til "vær åben, gå hen til dem og gør det" - om så det er direkte eller indirekte. - ud over det sagde jeg også samfundet, men der er brodne kar over alt, i alle samfund - og det har været dine forældres pligt at lære dig at styre uden om dem, og få dig en god tilværelse..

Måske har dig og din søster fået forskellige opdragelser?.. for at i skulle være helt ens, skulle i have samme genetik, hvilket i ikke har, og være udsat for præcist de samme hændelser, hvilket i ikke har, derved har i 2 forskellige opdragelser, samt 2 forskellige positioner i samfundet, eftersom du er en dreng og hun er en pige. ikke?

derved er det både forældrenes skyld, samt samfundet ligesom jeg sagde fra starten!, for hvad har skabt dine forældre? det har deres forældre og samfundet. - for så snart du ikke længere er styret af dine forældre, så er du på egen hånd, og derfra bliver du styret af samfundet, medierne, folk på gaden!..

du ved jo også godt, ethvert ord der er blevet sagt, er en påvirkning af et andet sind? når du læser det her, bliver du "klogere" - og derved rykker hen imod en position, der hvor jeg vil have dig. hvis at jeg er heldig og du forstår og tro på hvad jeg skriver, ellers rykker du dig i den modsatte retning.. men det kan jo så også være tilfældet, det kommer jo an på hvor jeg vil have dig? med andre ord, det her er sådan set også en del af din opdragelse, selvom det er for sent. - men dit liv er ikke slut, og du kan se at det går din søster bedre?.. ret dog op nu!..

så kan det godt være du ikke har lyst til at tillægge dine forældre de dårlige værdier, men et eller andet er der jo sket, siden du har ville rebellere fra dem? måske har de kørt en forkert stil i forhold til dig, taklet dig forkert og derved opnået at dub har rykket dig modsat.. men så har de jo også taklet dig forkert? derved lavet en fejl?.. hvis du slår hunden hele livet for at opdrage den, og den en dag bider dig, er det jo også fordi du ikke har opdraget den ordentligt? for at slå den hjalp åbenbart ikke?

- desuden, ku jeg ikke lige få din søsters e-mail hvis hun har nice boobs og er sådan en god elev.

Titel:
Medlem

Spiffeh: Jeg kan godt følge dig, måske har mine forældre været overbeskyttet på den ene eller andem måde, ved det ikke. :)

Hov hov, min søster har fast kæreste hehe :wink:

Titel:
Junior medlem

Syntes godt nok man er langt ude at skide hvis man sniffer benzin. :roll:

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: I centrum af solsystemmet.
spiffeh :D :D du er ved og lære det :D :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]