Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 14:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Alder?
Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
Nu har jeg jo deltaget i forummet på psychedelia i et stykke tid, og jeg har bemærket at mange af jer er væsentligt ældre end mig (jeg er 17).
Det hvor jeg kommer fra tager folk mange stoffer, og meget tidligt.
Nogle af min lillebrors klassekammerater (13-14 år) tager både: Speed, E og ryger Hash ofte.
Jeg syntes personligt at det er fuldkomment sindssygt at et barn leger med stoffer (som jo bestemt ikke er legetøj).
Men i det hele tager starter de der når de er en 13-14 år.
De dyrker meget sex og tager mange stoffer.
Deres kroppe er jo overhovedet ikke klar til at modtage disse stoffer som: Cola, Speed, E og Hash.
Det at gå og se sådanne ting har virkelig fået mig til at indse at verden er et SYGT sted, verden er SYG!
Jeg røg sku Hash første gang da jeg var 16, jeg var 17 (min nuværende alder) da jeg prøvede Mexicanske.

Men hvad er jeres holdning til alder og stoffer?
Er det mig der er forkert på den?
Eller er de små unge bare for extreme?

Vh SwarmpJ

Medlem

Geografisk sted: København
Tja jeg fylder selv 19 her til den 24.

Og ja første gang jeg røg hash var jeg 13år og ja da jeg var 15 begyndte jeg at ryge hash vær dag og ja lige siden har jeg sku prøvet alt hvad jeg har kunne fået fat på.

Verden er syg det må jeg gi dig ret i. Det sygt at børn i aldren ja helt ned til 12 år har prøvet E. Men generalt som jeg har sagt tit jeg hader den her verden.

Junior medlem

Geografisk sted: Denmark
Hej Hej jeg er 16 lidt i nu ved du nok og jeg røg hash første gang da jeg var 15 og der var du jo også. svampene prøvede jeg da jeg var 16 men nu bliver jeg 17 her i næste måned.

Hej Hej

Vh Mazza..........

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Puberteten er helt klart den værste tid at eksperimentere med stoffer, da ens krop er hormonelt ude af balance og derfor også psykisk. Jeg røg selv hash første gang da jeg var 15, men var klog til at holde mig væk fra de stærkere ting til jeg var 20.
Når man er så ung er der tendens til at stofferne tager kontrol over én og ikke omvendt, personligt mener jeg i skal vente noget tid længere med at udforske alskens psykedelia.

Ashoka

Junior medlem

Hej Ashoka!
Det er sku nok for sent med at udforske den psychedeliske verden!
For jeg har prøvet mexicanske svampe 2 gange og det skal jeg da helt klart prøve igen!
Jeg har fået blod på tanden.
I bakspejlet kan det måske godt være at jeg skulle have ventet, men nu er det sku for sent.
Jeg gør det sjældent, men engang imellem vil jeg fortsat tage svampe.
Hvad syntes du om 13-14 årige der indtager E og Speed?

Vh SwarmpJ

Junior medlem

Geografisk sted: Støvring, Danmark
Jeg synes det er for sygt at 13-14 årige eksperimentere i den alder, det burde være i den alder de eksperimentere med alkohol og ikke stoffer.
Man kan jo slet ikke styre sig i den alder, og hjernen bliver lettere ødelagt i den alder, da den jo stadig udvikler sig meget hos folk i den alder.
De ved garanteret ikke engang hvor farligt det kan være.

Medlem

Geografisk sted: somewhere green
jeg var 17 da jeg røg første gang..og det er jeg egentlig glad for.. min lille bror på 12 har været så fuldesyg at han har knækket sig et par gange men va. jeg synes ikke man skal ryge før man bliver 17-18 da hash/pot i størrer mængder forsinker puperteten (men den kommer igen hvis man holder op med at ryge i nogen måneder...
jeg var også 17 da jeg drak swampe te første gang og det tror jeg at det er nogenlunde den tidligste alder for at æde swampe (min søster har gjort det hun er 16)
foresten hvis min bror nogen sinde får løst til at ryge skal han komme til mig (når han er blevet 17
ja verden er syg hvorfor skulle folk ellers tage stoffer som E amf og coke
og hvorfor sidder der så mange alkoholikere rundtomkring

------------------
God ryger!!!

Junior medlem

Geografisk sted: Denmark
Ja jeg var vidst 13 da jeg sygede mit første bong hovede! Og det var sku ikke den fedeste oplevelse da jeg også have drukket mange bajer først! Billede (Ik nogen god blanding i den række følge) Jeg gik kold men kan huske det faktisk var en totalt fed skævert...Alle mine følesler blev omddanet til noget meget mærkeligt og jeg mener også jeg havde en vild *GG*!!!
Men tiden gik og jeg begyndte ligeså stille og ryge i weenkden i et tempo sammen med mine venner...og det var så fedt den gang...jeg glemmer aldrig den gang vi alle sammen gik fuldstændig amork til Thunderdome..*LOL* og alle skræl grinede af hinanden og alt muligt mærkeligt...
Men sådan er det aldrig mere i dag...man sider sku bare og stener og fatter i en skid!!!
Når men det her topic var vidst om aller så vidt jeg husker så jeg vil bare sige vent med nakroen til man bliver lidt ældre....17 er tidligst efter min mening...men det er folk næsten aldrig selv here over!

Med fucked up hilsen
GoaHead

Junior medlem

Geografisk sted: lystrup, aarhus
Hejsa alle!!

Jeg syntes godt nok oxo det er sygt at starte i sådan en aldre,(12-14 år), da jeg var i den aldre, stod den på piger og alkohol(da jeg var 14), før den tid havde jeg sq aldrig bare tænkt på at drikke eller noget, der ville jeg bare være barn:-) Syntes at nutidens 12-14 årige har tendens til at opføre sig som 15-17 årige, med sex, stoffer og druk for vildt, efter min mening er det en vildt tidelig aldre at starte op med at prøve de forskellige ting..

Jeg røg min første joint som 15 årig, og har røget lidt i ny og næ side dengang...jeg er nu 19..
I den aldre jeg har nu syntes jeg da det er fedt at prøve de forskellige ting ud, har godt nok oxo prøvet en del stoffer nu, e,coke,lsd,skunk,has,svampe,pot og speed....
Det er vel bare en face jeg har, jeg vil gerne prøve nogle ting, som måske er lidt udfordrende..

Men alt i alt.. 12-14 år er en for tidelig alder..

Min bror ryger oxo en smule, men det er ikke det helt vilde, han er 15 nu, og vi er helt åbne for hinanden, vi kan da godt sidde og ryge en lille en sammen, men det sker ikke særligt tit( ret god ting faktisk), da man selvfølgelig ikke vil have sin egen bror ind i de vaner...
Men han ved kun jeg har taget e engang(not!!!) og røget lidt hash, så ikke mere..

over and out Billede
wil

------------------
besøg.... Http://www.talkzone.dk

[This message has been edited by wil (edited 12-10-2000).]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg var personligt selv næsten 16 før jeg spiste stadset første gang og har gjordt det regelmæssigt siden (til fester m.m.)!!! Jeg syntes at grænsen for hash og lign. THC produkter burde ligge på 15-16 år og jeg har ikke prøvet svampe endnu men jeg syntes ihvertfald ikke det burde være meget før man fylder 17 ! jeg syntes personligt at man skal holde sig langt væk fra E,speed,heroin og coke men hvis man ikke kan så skal man ihvertfald også vente til man er noget ældre end de før omtalte 12-14 år !

------------------
Sig nej til hårde stoffer, støt fri hash.

Medlem

Tsk tsk tsk...

Jeg er 23 og rørte ikke alkohol før jeg var 16 år. Hashish røg jeg første gang da jeg var 18!

Og DET er sgu den rigtige alder at ha'. Der er ingen grund til at drikke før man er 15-16, hvad fanden er formålet? Og hashish ol. skal man da for helvede ikke tage før man er mindst 18! Selv da er kroppen ikke færdig med at undvikle sig.

Hul i hovedet!

------------------
Fyzzt

Senest rettet af fyzzt 19 maj 2014 14:15, rettet i alt 2 gange.

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
Jeg var 15 den første gang jeg trippet svampe, og det var alt for tidligt. Man skal have "fundet"/"kenne" sig selv som person(have styr på sig selv), før man begynder at udforske den psychedeliske verden!!!!

Fred ud, mvh.spiot

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Heysa..

Jeg var 15 da jeg røg pot første gang, og hash da jeg var 16.. svampenede prøvede jeg også som 16 årig. xtc som 17 årig, og første LSD som 18 årig som jeg også er nu.

JEg synes det er helt okay folk ryger tjald når de er omkring 16 - men xtc, amf, syre og hvad der ellers findes af sjove ting, bør man måske vente med til man bliver de 18.

Hilsen TruckerMuffin

[This message has been edited by TruckerMuffin (edited 13-10-2000).]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg tror personligt at du har ret i man ikke skal begynde for tidligt Kapzluck. Men jeg kender en der begyndte som 12 årig og gjorde det regelmæssigt fra ca. 20 idag er 40 og stadig normal så det !!!

------------------
Sig nej til hårde stoffer, støt fri hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

hvad betyder alderen?

Hvorfor er det bedre at man som 12-14 år drikker alkohol istedet for at ryge en fed?
Er man fucked fordi man som 15 årig æder svampe?

For mig handler det om respekt for de rusmidler som findes på markedet. Pt er der tilsyneladende ingen måde at stoppe det stigende forbrug af rusmidler blandt unge. Det handler altså ikke længere om hvorvidt man er fucked eller sej fordi man som teenager har eksperimenteret med diverse rusmidler- det handler om den respekt man har overfor det pågældende rusmiddel.
Hvis dette forum skulle være sagligt eller produktivt, så burde man måske ikke går så meget op i hvor gammel man var da man røg sin første fede, da disse informationer kan være med til at flytte grænserne (-og danne nye normer)hos forvirrede unge, der tror at psilocybin, dmt, meskalin er noget man kan lege med i weekenden.

------------------
zIoN iS fOr ReAl

Medlem

Geografisk sted: I det mørke jylland...
Jeg var vel 14 første gang jeg røg hash og begynde først at ryge rigtigt da jeg var 15. Jeg tog oxo E da jeg var 15 men jeg prøvede først svampe, LSD og speed nu her hvor jeg er 16 Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

NEEEJ hvor er du dygtig, hvis du er heldig dør du som 28 årig og bliver kultfigur!

------------------
zIoN iS fOr ReAl

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
Man er måske ikk´så fucked bare fordi man guffer svampe som 15årig, men trippet bliver fucked, og bagefter...!?
Mit svampetrip da jeg var 15 & mit LSDtrip da jeg var 16.....kunne jeg godt have klaret mig uden!!!
(overjeget dannes sku ikk´før man er mellem de ca.18-25!!!)

Fred ud, mvh.spiot

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg bliver 18 til februar...
Prøvede at ryge fed første gang som 14-årig, røg regeltmæssigt et år efter (ca. hver dag), selvom det dog er kølet ned... Prøvede svampe og speed som 15-årig, og jeg havde mit første syre-trip her d. 1/9 - altså som 17-årig... Jeg bryder mig ikke om kemiske stoffer, selvom effekten kan være voldsom fed...

Billede

Junior medlem

Interessant emne, alder !

Jeg var som Kapzluck 18, da jeg første gang prøvede hash og 20, da jeg prøvede svampe.
Jeg mener IKKE, at hverken alkohol(det er mere skadeligt end græs og hash), soffer og rygelse er noget, der skal komme ind i en 12- eller 15 årigs verden.
Hvor fanden er vi henne.
Hvorfor er det lige så vigtigt for børn at "lege voksne" eller "coole unge"
Måske er jeg for naiv, når jeg siger at børn, skal være børn, der leger, som bruger deres egen fantasi - helt uden hjælpemidler.
DET KAN DE NEMLIG.
DET KAN VI OFTE IKKE: Derfor er det jo netop, at vi nogengange tyr os til svampen eller får os en joint.
Vi unge og voksne har helt glemt, at vi godt kender os selv, at vi faktisk godt kan li' os selv og samtidig følger vores intuitive sjæl(eller hvad det nu kan kaldes)
Måske behøver vi hjælp, men det gør børn ikke.

Ok, det var bare lige det......

Moralske hilsner
chris

------------------
The world will end in 5 min. ....Please log out!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]