Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 maj 2025 19:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: dk
Jeg læste i en anden post at der var en der sagde at man ikke skal experimentere med svampe før man kender sig selv..
Hvad synes i om det modsatte; at bruge svampene som værktøj til at lære sig selv bedre at kende..?
I mit hovede lyder det som en god måde at få noget ud af sig selv..

Junior medlem

Hvis der mangler et synonym et sted er det nok "indsigt".. Billede

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei!
Hva vil det si å kjenne seg selv? Man får ut av livet ,det man vil.En svampe-tripp er som et "komprimert liv". Du har muligheten til å velge deg erfaringer og innsikter. Etter hvert lærer du deg hva du bør gjøre for at "de rette tingene" skal dukke opp,og håndterer du elementene rett,lander du med sekken full av gull.Set ,setting er obligatorisk å ta hensyn til hvis man ønsker et maksimalt utbytte av en tripp. Ønsker du innsikt om deg selv,sitt alene i skogen på en STOR dose svamper og se om du takler det på en POSITIV måte. Dette er en "test" som alle svampetrippere bør unne seg. En mer mystisk ramme rundt en tripp lar seg vanskelig gjøre,jeg lover en uforglemmelig opplevelse.
Men innsikter kommer og går gjennom hele livet. Hva er en innsikt overhode? Ikke vet jeg.

Medlem

Geografisk sted: København
Tjaa......

Jeg synes nu ikke rigtigt at svampe har givet mig den store indsigt på mig selv.
En enkelt gang, hvilket var et dårligt trip har jeg oplevet at mange gammle minder helt tilbage fra min barndom poppede op i hoved og jeg kunne se det for mine øjne som det skete dengang. Damn det var weird.

Medlem

Geografisk sted: somewhere green
Jeg tror nu det er meget rigtigt det med insigt...selvfølgelig kan man også få insigt uden psycedeliske stoffer.....men aligevel
synes jeg at bare af og til er det vildt godt med lidt psyller for at lade de føleses mæssige batterier plus at man og så ændre sig bare en smule hver gang man tripper
(jeg gør i hvertfald) men igen det er ikke den eneste måde at få insigt på og man skal ikke gøre det til det men af og til er det sku godt alligevel
Håber i fatter hvad jeg mener :-)

------------------
God ryger!!!

Medlem

Geografisk sted: Århus,DK
At vide hvordan man reagerer på div. situationer, at have egne tanker og meninger, osv.
At være klar over det faktum at du som person indeholder et id, jeg og et overjeg!
(dannelsen af dig som person sker fra du er 0-(ca.)20år)
(Psyhoanalyse....)
Det er lidt af hvad jeg mener!

Fred ud, mvh.spiot

Medlem

Noensinne oplevet et trip hvor man....kan være hvem som helst?!?

Frd ud(igen), mvh.spiot

In our memories
Brugeravatar

Jeg har før brugt et trip til at "finde" mig selv og fik et svar på et spørgsmål jeg havde gået og puslet med i lang tid...

Det kan anbefales at læse bogserien Don Juan's Lære af Carlos Castaneda, hvis du er intr. i den form for entho-brug

Dedikeret medlem

Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
fg

Senest rettet af loader 09 feb 2005 11:41, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Spiot: Jeg fatter hvad du siger med dannelsen af sig selv, men ikke din mening om emnet..

Dextrose: Jeg har allerede læst indtil bog #5.. Jeg leder efter noget i samme genre.. Nogen råd..?

Tak gutter, og bliv endelig ved..!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Læs noget shulgin. Jeg har selv læst den første bog af Castaneda og skrevet en opgave om denne. Fik derefter at vide at hele Don Juans lære er opdigtet. Manden har sandsynligvis aldrig set en datura, men har måske haft nogle enkelte samtaler med en hopi indianer. Castaneda har aldrig villet omtale hans bøger og har ikke svaret på om hans bøger er opdigtet. En ting er dog klar. Bogen er skide god fiktion og meget gribende skrevet. Jeg kan lide det der med at droppe al rationel tankegang og bare lade sig rive med.

Ashoka

Junior medlem

Jeg har selv fået meget ud af de ideer- hvis ikke andet så smådepressioner.. Billede
Hans bøger ER opdigtede, men det forringer dem ikke synderligt.. Det er nogle virkeligt lærerige bøger..

Shulgin? Hvad har han skrevet..?

Junior medlem

Geografisk sted: Danmark
What !!!!!!!!!!

Med hvilken begrundelse, skulle Don Juan's Lære af Carlos Castaneda være opdigtet?
Uddybende svar ønskes.

Undrende hilsen
Chris

------------------
The world will end in 5 min. ....Please log out!

Junior medlem

Chris: Jeg havde de på samme måde da jeg fik det fortalt.. Jeg kan dog ikke give dig anden begrundelse end at jeg fik det at vide af en kammerats far. Det skal så siges at han er psykolog, ejer hele serien og har uden tvivl "studeret" dem grundigt..
Men jeg udelukker ingenting.. Billede

Cortez the ?

Medlem

Vel.., synes man skal være meget forsigtig hvis man vil bruge svampe som "værktøj", da det kan blive så forvirrende(måske finder man ud af at man ik rigtigt er nogen, man er der bare, men hvofor er man her bare, som om man vil finde det rigtige svar, for findes der et svar, og hvad er et svar???), at det forvandles til et badtrip.(ved ik om det gav dig noget svar cortez...?)

Fred ud, mvh.spiot

Junior medlem

Cortex, han er psykolog........

Den lidt mere forhåbningsfulde
chris

------------------

Medlem

Geografisk sted: Sverige
Når vi nu snakker bøger: er her nogen som har læst Illuminatus af Wilson/Shea? Jeg er lige i gang med den første bog og må sige at den er endnu mere mystisk end at trippe selv *s*
Hilsen, Xanadu

------------------
Claus Conrad | +45/26833718
Also visit | http://www.clausconrad.com

[This message has been edited by Xanadu (edited 24-10-2000).]

Junior medlem

Jeg giver begge veje ret. Hvis man ikke kender sig selv godt nok. .Kan man komme til at gøre ting som er ubevidst. men hvis man ikke kender sig selv og tager svampe, så kan man komme til at kende sig selv hurtigt. men hvis man ikke kender sig selv, kan det sq ende galt. Billede

In our memories
Brugeravatar

Jeg kan ikke tro at Castaneda har opdigtet en samling på 6 bøger - så skulle han da ha' en super-go' fantasi som tilfældigvis stemmer overens med mange shamanistiske beretninger...

Junior medlem

Rart svar Dextrose !

Chris

------------------

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]