Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 01:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ritalin?
Junior medlem

.............

Senest rettet af Saviour 19 jan 2008 11:55, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: danmark
altså hvis det kun er 10 mg. så skal du nok æde 4-6 stykker :) så får du en fin virkning. jeg åd mange af dem en gang , gør det bare ikke så meget længere, da jeg fik lidt paranoia af dem.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Hvis du har ADHD burde ritalin så ikk' virke omvendt på dig :?:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Keta-Smølfen skrev:
Hvis du har ADHD burde ritalin så ikk' virke omvendt på dig :?:

Jo i små doser.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
At trippe er vel lige at overdrive.

Jeg skulle hvertfald op på den 30 mg før jeg mærkede noget specielt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Resist skrev:
Jo i små doser.

Det vel ikke decideret "omvendt", men i stedet nærmere blot at brugeren får lettere ved at koncentrere sig om en enkelt ting af gangen, i længere tid - får lettere ved at finde rundt i kaoset af tanker.
Så vidt jeg ved virker f.eks. amfetamin, i mindre doser, jo også på "normale" folk, ved at øge koncentrationsevnen.

Eller tager jeg fejl? :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Homo Superior skrev:
Resist skrev:
Jo i små doser.

Det vel ikke decideret "omvendt", men i stedet nærmere blot at brugeren får lettere ved at koncentrere sig om en enkelt ting af gangen, i længere tid - får lettere ved at finde rundt i kaoset af tanker.
Så vidt jeg ved virker f.eks. amfetamin, i mindre doser, jo også på "normale" folk, ved at øge koncentrationsevnen.

Små doser ritalin virker på damp børn ved at berolige kroppen og sætte hjernen på fuldtryk.

Men det sætter vel også hjernen på fuldtryk i små doser for almindelige mennesker. Jeg har ihvertfald ofte hørt om amfetamin til brug af eksamensopgaver.

Titel:
Medlem

Resist skrev:
Homo Superior skrev:
Resist skrev:
Jo i små doser.

Små doser ritalin virker på damp børn ved at berolige kroppen og sætte hjernen på fuldtryk.

Men det sætter vel også hjernen på fuldtryk i små doser for almindelige mennesker. Jeg har ihvertfald ofte hørt om amfetamin til brug af eksamensopgaver.

DAMP (Deficits in Attention, Motor control and Perception)
er noget man kaldte det i gamle dage.
nu hedder det ADHD (attention deficit hyperactive disorder)

og det med amfetamin til eksamen tror jeg er de aller færreste det vil have en god effekt for.

folk der har ADHD skal have større doser af methylphenidat hydrochlorid (findes i motiron, ritalin, concerta og aderall) for at få den euforiske og opkvikkende efekt som "normale" mennesker skal, det kommer også an på hvor "hård" en form for ADHD personen har.

for at give et eksempel: en af mine venner som jeg altid har vidst havde ADHD men aldrig har villet indrømme det han tog første gang han skulle prøve ritalin 30mg nasalt hvilket er nok til at stort set alle, når det er første gang får den amfetamin lignende efekt, men han blev helt rolig.

jeg selv fik den euforiske effekt ved kun 10mg første gang.

for at vende tilbage til dit spørgsmål:

nasalt: skal der for de fleste ikke meget mere til end 10-30mg (hvis man går ud fra du ikke har nogen tolerance)
set ud fra en "jeg vil være blæst synsvinkel" er det klart at foretrække at sniffe det og de piller du har (motiron) er meget lette at knuse og de er ikke så slemme at sniffe, det skal dog siges at de, som du nok kan se hvis du maser en, ikke kun er bestående af 10mg methylphenidat der er en del andre ting i som foreksempel bindemidler som sandsynligvis ikke er godt for slimhinden på længere sigt.

oralt: skal der en del mere til for at det kan mærkes 60-150mg det afhænger meget af psyke og kropsvægt.
dengang jeg tog det oralt tog jeg 300-450mg for at få den samme effekt som en af mine venner får ved 100mg. så det er meget forskelligt fra person til person.

men 20mg oralt er alt alt for lille en dose du kan sagtens lægge ud med 50-70mg hvis du da er af normal bygning. men du skal nok ikke regne med at få ret meget søvn i nat da ritalin kan virke temmelig lang tid når det indtages oralt.

men som du selv skriver måske har ADHD har du større chance for at ende i et misbrug end folk der ikke har ADHD og ritalin er virkelig let at blive afhængig af (taler af erfaring)

men hvis du absolut vil være blæst så snif det

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
snubi skrev:
kan sagtens lægge ud med 50-70mg

IMO synes jeg at det er lidt overkill, især hvis personen ingen tolorance har.

Titel:
Medlem

FlæmMing skrev:
snubi skrev:
kan sagtens lægge ud med 50-70mg

IMO synes jeg at det er lidt overkill, især hvis personen ingen tolorance har.

når man tænker på det er oralt er det ikke en særlig høj dosis
og han siger jo selv, at han kun har fået en meget svag virkning ud af 20mg

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: On top of myself i hope
70 mg. er lidt i overkanten, efter min mening. 40-50 mg. kan sagtens gøre tricket hvis man ikke har tolerance.

Junior medlem

har ADHD of får 60 mg om dagen, hør ikke hva kloge hoveder siger her inde, start småt, da det ikke er mængden, men din krops tændens til at kunne optage det, og husk så at 10 mg ritalin og 20-30mg ritalin Uno ikke er helt det samme, uno er til at tage 1 gang om dagen, og har derfor en lang virketid

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]